• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • helnil_

Hej tjejer!

Har nu roat mig med att läsa hela tråden :) har varit inaktiv från fl ett tag men känner igen åtminstone gweny, ts sen någon pergotime tråd jag var aktiv i förut :) grattis till alla ni som plussar, förstår att det måste kännas overkligt! Vi har försökt i över två år och börjat med Pergotime, gått vidare till gonal-f med egna försök innan det för några veckor sedan blev bestämt att det blir ett ivf försök. Vi har inga "fel" sambon har mycket bra simmare, jag har väldigt mycket äggblåsor, dock glesa ägglossningar efter att ha ätit p-piller typ 12 år. Gjorde äp i måndags. Själva ingreppet gjorde mindre ont än jag räknat med men efteråt har varit en mardröm. Ont nåt så fruktansvärt, började bli lite bättre igår. Är på gränsen till överstimulerad och ser ut att vara i typ fjärde månaden. Svårt å andas. Men blodproverna har varit bra :) fick ut 14 ägg varav 7 blev befruktade och alla är på 5-dagars odling. Går i Falun. Vet inte hur det gått för äggen men de har inte hört av sig så minst ett borde klarat sig. Så imorgon blir jag också ruvare :) testdag 12/6, kommer inte testa i förväg, att stressa upp sig, leta symptom och oroa sig är inte min grej, det blir bara värre då om det inte funkar. Ska följa er alla med spänning :)

• Wero
    PD1984 skrev 2015-05-13 07:42:41 följande:

Välkommen tillbaka! :)

Hej! Jag har gjort äp idag och fick ut 26 ägg och då testade jag elonva för första gången. Det är vårt 5e ivf försök men det andra med kort metod. Har bara fått ut 11 som mest innan men väntar på svar om hur många som är mogna och befruktade. Blir glad om vi har ett guldägg. Hur har det gått för dig?
  • Mysan10

Gjorde också ägguttag igår, fick 14 ägg så jag känner mig jätteglad! Själva uttaget gick bra, fick mer morfin om det gjorde ont :) Hade ont i magen igår men idag känns det bättre. Insättning blir imorgon om allt går bra, hoppas verkligen att det blir ett litet embryo i alla fall!

• Gweny

Helnil>> Välkommen in och hoppas många från äp klarar sig och ni får tillbaka ett fint nu.

Lycka til nu alla nya ruvare!

• sanla

Kul att se med plus i tråden! 
    Och hoppas det går bra för alla ni som ruvar...

Själv fick jag mens idag, vilket innebär hög risk för att nästa planerade insättning av ett 5 eller 6 dagars blir på helg (midsommarhelgen)...
    Min ägglossning kan ibland blir några dagar sen, så det finns ju chans. Men kommer säkert bli typiskt att missa juni och vänta ända till augusti ... man är såå trött på att vänta..

Finns inga knep att försena sin ägglossning?

• Gweny

Sanla>> fy det vore väl typiskt om det hamna så! Hoppas ni hinner innan el efter.

van klinik stänger v.27-30

• PD1984
    Wero skrev 2015-05-30 02:32:08 följande:

Hej! Jag har gjort äp idag och fick ut 26 ägg och då testade jag elonva för första gången. Det är vårt 5e ivf försök men det andra med kort metod. Har bara fått ut 11 som mest innan men väntar på svar om hur många som är mogna och befruktade. Blir glad om vi har ett guldägg. Hur har det gått för dig?

Då håller vi tummarna att det går vägen för dej :)

Det har gått bra! Fick ett guldägg tillbaka igår o 4 till frysen :)
  • helnil_

Då ligger vi lika, jag hade insättning idag :) 3 till frysen, 2 som skall odlas två dagar till och sen ev till frysen. När har du fått testdag? Jag har 12/6 :)

PD1984 skrev 2015-05-30 12:00:16 följande:

Då håller vi tummarna att det går vägen för dej :)

Det har gått bra! Fick ett guldägg tillbaka igår o 4 till frysen :)

• madich

hilo allihop,
    Har varit inaktiv ett tag nu, då jag blev så besviken på avbrutet första försök. Men nu har jag gått igenom ett första IVF försök med 7 fina ägg som alla blev befruktade o av topp kvalitet. Så 1 insatt o 6 till frysen så jag ska väll va nöjd med mitt första försök. Är nu på ruvardag 10 och har TD 8/6 Hoppas hoppas Glad

Vill bara höra med alla om hur de mått under tiden på ruvardagarna. Jag har ont i livmodern till o från hela tiden och även i bäcknet, och idag blev jag super känslig vilken jag bara blir vid mens annars. Mår illa till o från vilket jag vet att man  kan göra av lutinusen. ite ont i brösten men inte farligt. Det kanske är olika för alla, men finns det någon som känner igen sig?
    Lycka till alla o hoppas på många  +  nu!

• PD1984
    helnil_ skrev 2015-05-30 16:14:45 följande:

Då ligger vi lika, jag hade insättning idag :) 3 till frysen, 2 som skall odlas två dagar till och sen ev till frysen. När har du fått testdag? Jag har 12/6 :)

Vad kul! :) då håller vi alla tummar o tår :)

Jag har testdag den 14/6
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj