• lanylena

BIM maj 2015

En fortsättningstråd för oss som inte plussade i april, och har nytt BIM i maj.

• Svar på tråden BIM maj 2015
  • carolinewendel

Behöver hjälp att inte bli knäpp här hemma, haha.

Enligt min app så ska jag ha mens 2/5, men jag hade ÄL-flytningar redan 10-12/4, och inga ÄL-flytningar runt den 17/4 när jag "skulle haft" ÄL. Tog ett gravtest i måndags men det var negativt.. Tror ni att det är kört denna månaden?

• Kixpix
    carolinewendel skrev 2015-04-29 10:30:37 följande:

Enligt min app så ska jag ha mens 2/5, men jag hade ÄL-flytningar redan 10-12/4, och inga ÄL-flytningar runt den 17/4 när jag "skulle haft" ÄL. Tog ett gravtest i måndags men det var negativt.. Tror ni att det är kört denna månaden?

Jag fick min ÄL lite tidigare än vad jag trodde. Tar inga tester eller dylikt. Så egentligen har jag nog BIM tidigare än vad jag räknat med! Jag sluta med preventivmedel i november förra året och cykeln diffar på några dagar hit och dit.

Jag tror det är lite tidigt att testa. Det är inte alltid det visar positivt samma dag som man har beräknad BIM. Vänta till efter helgen om din mens inte har kommit då.
  • GlitterLina
    carolinewendel skrev 2015-04-29 10:30:37 följande:

Tycker du ska avvakta å testa om nån dag igen...
  • Ang82

Får hoppas på nästa månad, då mensen krånglade och höll på i 13 dagar så missade vi äl. Visst små blödningar de sista dagarna men jag tappade lusten helt när jag hade det i huvudet att det kunde komma. Håller tummarna för er denna =) Äl runt 18/5 & bim 1/6isåfall. Hoppas att mensen beter sig normalt igen.

• Symetrical

Yay, äntligen händer det något här! Tog "bara" 30 dagar.

Återkommer med bim när/om(!) ägget släpper.

• Kixpix

Någon som kan svara på varför jag har "mensvärk"? Det är ju på tok för tidigt för mig att ha mens i varje fall. Men det kom igår och har hållt i sig. Hade ÄL 10/4.

• linnsanbelle
    Kixpix skrev 2015-04-29 11:25:27 följande:

Någon som kan svara på varför jag har "mensvärk"? Det är ju på tok för tidigt för mig att ha mens i varje fall. Men det kom igår och har hållt i sig. Hade ÄL 10/4.

Alla kroppar svarar givetvis olika och jag har haft väldigt mkt värk i både äggstockarna, livmodern o mensvärk. Det visade sig inte vara någonting för mig men för andra kan det vara gravsymptom. Om du är gravid o du känner värk så är det livmodern som töjer sig :) Hoppas på det bästa!
    www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • Kixpix
    linnsanbelle skrev 2015-04-29 11:29:29 följande:
    Alla kroppar svarar givetvis olika och jag har haft väldigt mkt värk i både äggstockarna, livmodern o mensvärk. Det visade sig inte vara någonting för mig men för andra kan det vara gravsymptom. Om du är gravid o du känner värk så är det livmodern som töjer sig :) Hoppas på det bästa!
    www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Alltså det känns bara bak i ryggslutet. Inte något i magen eller vid livmoder/äggstockar.

Jag hade det för några dagar sedan men nu är det borta. Självklart hoppad jag på det bästa men jag ska inte ha så höga förväntningar :)
  • soofa
    Kixpix skrev 2015-04-29 11:25:27 följande:

Svarar samma sak som linnsanbelle; jag hade ihållande värk i mage och ibland i ryggslutet och det kan ju vara symtom på graviditet och att livmodern håller på att växa och anpassa sig, men för mig var det tyvärr ingenting då mensen är på g i dag. Håller tummarna för dig!
Svar på tråden BIM maj 2015