• lanylena

BIM maj 2015

En fortsättningstråd för oss som inte plussade i april, och har nytt BIM i maj.

• Svar på tråden BIM maj 2015
  • carolinewendel
    Kixpix skrev 2015-04-29 10:34:02 följande:

Jag fick min ÄL lite tidigare än vad jag trodde. Tar inga tester eller dylikt. Så egentligen har jag nog BIM tidigare än vad jag räknat med! Jag sluta med preventivmedel i november förra året och cykeln diffar på några dagar hit och dit.

Jag tror det är lite tidigt att testa. Det är inte alltid det visar positivt samma dag som man har beräknad BIM. Vänta till efter helgen om din mens inte har kommit då.

Tack för svar, har också ganska nyligen slutat med preventivmedel så jag är ju inte säker på hur stabil cykeln är.. Får nog vänta några dagar till ett nytt test ja.. Men man är ju så otålig, haha.
  • carolinewendel
    GlitterLina skrev 2015-04-29 10:58:54 följande:

Tycker du ska avvakta å testa om nån dag igen...

Ja jag får nog göra det.. Tack för svar! :)
  • Kixpix
    soofa skrev 2015-04-29 11:39:04 följande:
    Svarar samma sak som linnsanbelle; jag hade ihållande värk i mage och ibland i ryggslutet och det kan ju vara symtom på graviditet och att livmodern håller på att växa och anpassa sig, men för mig var det tyvärr ingenting då mensen är på g i dag. Håller tummarna för dig!
    Det är ju bara det att jag brukar inte ha mensvärk förrän mensen väl kommer, alltså samma dag. Och jag har ju inte BIM förrän 10-11/5 så det är ju på tok för tidigt att få mens nu eftersom min mens ändå hållit sig relativt stabil med diff på några dagar hit och dit.
  • Kixpix
    carolinewendel skrev 2015-04-29 11:50:15 följande:
    Tack för svar, har också ganska nyligen slutat med preventivmedel så jag är ju inte säker på hur stabil cykeln är.. Får nog vänta några dagar till ett nytt test ja.. Men man är ju så otålig, haha.
    Självklart blir man otålig, vem är inte det? :) men det är ju bara för att man VILL bli gravid. Haha.
  • soofa
    Kixpix skrev 2015-04-29 12:07:29 följande:
    Det är ju bara det att jag brukar inte ha mensvärk förrän mensen väl kommer, alltså samma dag. Och jag har ju inte BIM förrän 10-11/5 så det är ju på tok för tidigt att få mens nu eftersom min mens ändå hållit sig relativt stabil med diff på några dagar hit och dit.
    Jag håller tummarna för att det är gravsymtom! :)
  • Kixpix
    soofa skrev 2015-04-29 12:17:28 följande:
    Jag håller tummarna för att det är gravsymtom! :)
    Jag hoppas också på det, men man ska aldrig vara säker :) Som tur är ska jag till läkaren imorgon (ska dit av andra orsaker) och ska höra mig för då :) Skrattande
  • carolinewendel
    Kixpix skrev 2015-04-29 12:08:35 följande:

Självklart blir man otålig, vem är inte det? :) men det är ju bara för att man VILL bli gravid. Haha.

Haha precis! Känner mig så konstig i kroppen, tycker att jag har massa symtom men jag vet liksom inte riktigt..
  • Kixpix
    carolinewendel skrev 2015-04-29 12:46:10 följande:
    Haha precis! Känner mig så konstig i kroppen, tycker att jag har massa symtom men jag vet liksom inte riktigt..
    Detta är första försöket för oss, så självklart scannar man igenom varenda millimeter av kroppen!! Frustrerande dock, men dennsom väntar på något gott... ;)
  • carolinewendel
    Kixpix skrev 2015-04-29 12:53:36 följande:

Detta är första försöket för oss, så självklart scannar man igenom varenda millimeter av kroppen!! Frustrerande dock, men dennsom väntar på något gott... ;)

Samma här med första försöket! Man hoppas ju såklart på ett mirakel, men vem vet ;) när hade du ÄL och när har du BIM?
  • Kixpix
    carolinewendel skrev 2015-04-29 13:02:07 följande:
    Samma här med första försöket! Man hoppas ju såklart på ett mirakel, men vem vet ;) när hade du ÄL och när har du BIM?
    Vad kul! Jag hoppas på en januaribebis då jag själv är det :)

Jag hade ÄL 10/4 om jag känner mig själv, inte kört med test eller så för det blir bara pressat för min del. BIM har jag runt 10/11-5 men kan säkert vara något tidigare då min cykel diffat på några dagar.

Ska i alla fall strax prata med min syster, hon kände tydligen av sina graviditeter väldigt tidigt!
Svar på tråden BIM maj 2015