• lanylena

BIM maj 2015

En fortsättningstråd för oss som inte plussade i april, och har nytt BIM i maj.

• Svar på tråden BIM maj 2015
  • halo83

Kan äl test bli positiva om man har uvi?

Måste kissa heeeela tiden å det bränner lite när blåsan är tömd...

• Marie14
    halo83 skrev 2015-04-27 18:46:32 följande:

Får ringa läkaren i morgon.. Verkar vara uvi..

Jag fick UVi när jag var gravid.
    (Nu är jag inte det längre för jag fick missfall)

Man får antibiotika om man är gravid annars så ska det läka ut själv. Har du mycket besvär som itne avtar så ska man kontakta vården. Men antibiotika vore ju skönast helt klart att få:)

• Kixpix
    Marie14 skrev 2015-04-27 19:06:02 följande:

Man får antibiotika om man är gravid annars så ska det läka ut själv. Har du mycket besvär som itne avtar så ska man kontakta vården. Men antibiotika vore ju skönast helt klart att få:)

Fick du? Jag var inne i lördags för UVI. Läkaren sa att man kunde få det om man är gravid, men jag tyckte det var för tidigt att säga att jag är gravid, men då sa hon att det kan vara kroppens sätt att ställa om pga alla hormoner osv.

Nu steg ju hoppet lite i alla fall :)
  • eg90

Hur ska jag lyckas hålla mig till typ 9 maj innan jag tar ett grav test.

Innbillar mig nog bara men jag känner mig bubblig i magen, svullen, trött.. 

Men äl var bara för några dagar sedan så det kan väl inte kännas av redan om jag nu skulle vara gravid =O

• Kixpix
    eg90 skrev 2015-04-27 20:10:43 följande:

Hur ska jag lyckas hålla mig till typ 9 maj innan jag tar ett grav test.

Innbillar mig nog bara men jag känner mig bubblig i magen, svullen, trött.. 

Men äl var bara för några dagar sedan så det kan väl inte kännas av redan om jag nu skulle vara gravid =O

Kan kan man väl alltid göra.

Detta är vårt första försök att få barn och man är väl helt inställd på att man SKA bli gravid och då känner man efter på varenda millimeter i kroppen :) jag ska hålla mig till BIM! tycker du också ska göra det. Jag har BIM 10-11/5 :)
  • halo83
    Marie14 skrev 2015-04-27 19:06:02 följande:

Åh där ser man.. Har ju bara känningar ibland så än så länge kan det nog väntas med dr.. Vore ju underbart om det va så att det beror på bebis.

En annan sak jag fick veta idag, bag har material på mina naglar och det är nu 3:e gången som jag i morgon ska fixa dom igen, det har suttit som berget innan men idag lossnade en helt pch en halvt på en hand.. Hon som gör naglarna frågade om jag var gravid (hon vet inte om att vi försöker) då materialet har en tendens att lossna vid graviditet.hoppet tändes lite :)
  • Erica1985

Har ett fundering, hade senast mensen den 9 april(började då) och enligt mina appar har jag äl någon gång i helgen, vet inte exakt så jag inte haft kört med ÄL test. Så igår fick jag rosa och bruna flytningar. Något jag aldrig brukar ha så här mitt i en cykel. Känns för tidigt för nidblödning och för Tidigt för mens. Någon som vet varför jag får dessa flytningar?

• lanylena

Okej tjejer, hjälp mig nu. Kl 04:20 imorse vaknade jag och kände ett ganska kraftigt hugg/stick på vänster sida, nedre delen av magen, som varade ca 10 sekunder.
    Nån som vet om detta möjligtvis kan ha varit ägget som fäste, eller bara nåt helt annat? Vågar inte hoppas, och vet att det ä ovanligt att känna detta.
    Hade ÄL 21/4.

• cocospaj
    Erica1985 skrev 2015-04-28 06:35:18 följande:

Har ett fundering, hade senast mensen den 9 april(började då) och enligt mina appar har jag äl någon gång i helgen, vet inte exakt så jag inte haft kört med ÄL test. Så igår fick jag rosa och bruna flytningar. Något jag aldrig brukar ha så här mitt i en cykel. Känns för tidigt för nidblödning och för Tidigt för mens. Någon som vet varför jag får dessa flytningar?

Kan man inte ha liten blödning i samband med ÄL?  Du borde ju haft äl typ i slutet av förra veckan eller i denna helgen? Om du inte har en cykel som inte är "standard" då :) 
Svar på tråden BIM maj 2015