• Titt ut

Följas åt de sista veckorna till förlossningen.

Ni som vill följas åt de sista veckorna av graviditeten, från första känningen till förlossningen!
    Här kan vi dela tankar och funderingar om sammandragningar, förvärkar och om förlossningen.

• Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.
  • majja83
    zorina skrev 2015-05-10 11:25:30 följande:

Ja får vara kvar till imorgon iaf. Dröjer på vissa prov svar så får va kvar så dom kan ha koll på mig..

Ja min dotter har varit likadan.. Hon sitter som ett plåster på mig och nu när hon fick reda på att ja ska va kvar så blev det ett jäkla liv.. Så frågan e ska man låta dom hälsa på idag eller hoppas på att man får åka hem imorgon?? Vet inte vilket som är bäst för dom små !!! Jobbigt!!

Ja dom känner och fattar oftast mer än man tror dom små... Jobbigt är det iaf! Önska ja kunde ta dina värkar åt dig nu när ja ändå ligger här! :)

Skulle nog vänta till i morn ifall du blir kvar längre kan dom komma upp i morn en sväng... så skulle kom jah gjort för att få chansen å vila en stund å sen att de inte skulle bli så ledsna när dom åker hem..

Ja dom förstår mer än va man tror.

Vet inte om jag ska ringa upp till fl å höra va man kan göra men ska ju dit i morn men vet ärligt talat inte om jag klarar av å va hemma tills dess. :'(
  • zorina
    majja83 skrev 2015-05-10 11:39:02 följande:

Skulle nog vänta till i morn ifall du blir kvar längre kan dom komma upp i morn en sväng... så skulle kom jah gjort för att få chansen å vila en stund å sen att de inte skulle bli så ledsna när dom åker hem..

Ja dom förstår mer än va man tror.

Vet inte om jag ska ringa upp till fl å höra va man kan göra men ska ju dit i morn men vet ärligt talat inte om jag klarar av å va hemma tills dess. :'(

Ja jag gör nog så tror jag ... Hon e lite förkyld me så e nog inte så populärt här bland dom nyfödda!

Nä men ring och fråga.. Prata precis medin bm om det där att man känner sig dum å tjatig när man ringer och frågar saker osv... Hon sa att det är jätte dumt att inte ringa och att det är mer farligt för barnet också att ha en mamma som oroar sig och är stressad över ngt.. Det är deras jobb att svara på alla frågor och man ska ringa två ggr för mkt istället tycker hon!
  • Titt ut
    zorina skrev 2015-05-10 08:22:28 följande:
    Är inte hf iaf :). Så nu väntar ja på resten av proverna. Är bara att ligga kvar tills de kommer ngn läkare och går sin rond! Men blir nervös av att höra hur fullt det är här.. E ngt av ett rekord år tydligen så dom får skicka folk till karlstad för att föda.. Det är 25 mil dit ca! Ja kommer få panik om de är bråttom och dom ber mig åka så långt.... Usch
    Oj att det är så fullt. Vilken stad är det du bor i?
    Ja så hade jag också gjort, speciellt också för att din dotter är förkyld. Hoppas att du får vara kvar där du är och att bebis vill komma ut nu.

Majja83: Ring förlossningen och prata med dem. Ni kanske kommer fram till att avvakta till imorgon ändå men det kan vara skönt att slippa ta beslut helt själv. 

Min "mensvärk" har äntligen kommit tillbaka efter några dagars paus från förra gången. Har haft molande värk i både mage och rygg nu i 2 timmar. Nu håller jag tummarna på att det är pågång idag!!
    Så luriga bebisar! 
  • zorina
    Titt ut skrev 2015-05-10 13:49:50 följande:

Oj att det är så fullt. Vilken stad är det du bor i?

Ja så hade jag också gjort, speciellt också för att din dotter är förkyld. Hoppas att du får vara kvar där du är och att bebis vill komma ut nu.

Majja83: Ring förlossningen och prata med dem. Ni kanske kommer fram till att avvakta till imorgon ändå men det kan vara skönt att slippa ta beslut helt själv. 

Min "mensvärk" har äntligen kommit tillbaka efter några dagars paus från förra gången. Har haft molande värk i både mage och rygg nu i 2 timmar. Nu håller jag tummarna på att det är pågång idag!!

Så luriga bebisar! 

Ja de vore ju passande om han vill komma ut nu men sån tur har man väl inte! Bor i uddevalla. Så är Trollhättan man ska åka till men göteborg e ju nära men de är fullt där med ... Kan va värt att åka till norge istället dit är de de bara 10 mil.. Så det är ett alternativ iaf :)..

Ja Kan vi inte bestämma att alla bebisar kommer senast imorgon :)
  • Titt ut
    zorina skrev 2015-05-10 14:08:42 följande:
    Ja de vore ju passande om han vill komma ut nu men sån tur har man väl inte! Bor i uddevalla. Så är Trollhättan man ska åka till men göteborg e ju nära men de är fullt där med ... Kan va värt att åka till norge istället dit är de de bara 10 mil.. Så det är ett alternativ iaf :)..

Ja Kan vi inte bestämma att alla bebisar kommer senast imorgon :)
    Ja vi gör det, imorgon kör vi på!

Låter stressande att det är fullt överallt, det är jag också nervös över.
  • zorina
    Titt ut skrev 2015-05-10 18:15:04 följande:

Ja vi gör det, imorgon kör vi på!

Låter stressande att det är fullt överallt, det är jag också nervös över.

Var bor du då? Inget nytt som hänt inatt eller så?
  • zorina

Va min sköldkörtel som bråkar men dom kan inte göra ngt åt de nu när jag har så lite tid kvar av grav. Så får åka hem och komma tillbaka på måndag för en bedömning av igångsättning . så ja hoppas lillen vill ut innan!

• Titt ut
    zorina skrev 2015-05-11 08:08:39 följande:

Var bor du då? Inget nytt som hänt inatt eller så?

Jag bor i Stockholm. Nej inatt avtog allt igen Har känt några förvärkar nu under dagen men inget mer. Så det är väldigt förvirrande.
  • majja83
    Titt ut skrev 2015-05-11 13:55:25 följande:

Jag bor i Stockholm. Nej inatt avtog allt igen Har känt några förvärkar nu under dagen men inget mer. Så det är väldigt förvirrande.

Här är en som är otroligt besviken läkaren som jag träffa idag var helt i mot igångsättning så ska tillbaha på måndag den 18 så får se då va som händer... Känner bara allt är skit just nu ska jag verkligen gå en hel jävla vecka med dessa värkar.... de han kunde göra va å ge mig sov tabletter så jag ska ta 3 dagar i rad så jag får sova ut....
  • Titt ut
    majja83 skrev 2015-05-11 14:09:03 följande:

Här är en som är otroligt besviken läkaren som jag träffa idag var helt i mot igångsättning så ska tillbaha på måndag den 18 så får se då va som händer... Känner bara allt är skit just nu ska jag verkligen gå en hel jävla vecka med dessa värkar.... de han kunde göra va å ge mig sov tabletter så jag ska ta 3 dagar i rad så jag får sova ut....

Nej vad trist! När var det du hade bf? Det är verkligen tufft att gå hemma med dessa förvärkar, både fysiskt och psykiskt. Styrkekram till dig! ?
Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.