• Titt ut

Följas åt de sista veckorna till förlossningen.

Ni som vill följas åt de sista veckorna av graviditeten, från första känningen till förlossningen!
    Här kan vi dela tankar och funderingar om sammandragningar, förvärkar och om förlossningen.

• Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.
  • Titt ut
    majja83 skrev 2015-05-05 18:00:54 följande:

Vill bara säga att nu är de tufft med värkar så vi kommer att åka upp till falun bara när sambon kommer hem så ska vi bara lämna dottern sen åker vi upp...

Hoppas verkligen att bebisen vill komma idag/kväll/natt... för som sagt nu är de jobbigt

Kul. Kämpa på! Snart får ni träffa er bebis. Uppdatera oss gärna.
  • gumman 1
    majja83 skrev 2015-05-05 18:00:54 följande:

Vill bara säga att nu är de tufft med värkar så vi kommer att åka upp till falun bara när sambon kommer hem så ska vi bara lämna dottern sen åker vi upp...

Hoppas verkligen att bebisen vill komma idag/kväll/natt... för som sagt nu är de jobbigt

Åh lycka till!!
  • majja83

Fick sova kvar men ingen bebis än.. fick sov dos så ska vi diskutera med läkare idag va som ska ske för tydligen jobbar kroppen men tappen mjuknar inte så ev ska jag få hjälp.

• majja83

Ingen bebis idag fick åka hem då inget har hänt... så besviken å ledsen, tårarna bara rinner orkar lixom inge mer ????????

• zorina
    majja83 skrev 2015-05-06 11:42:14 följande:

Ingen bebis idag fick åka hem då inget har hänt... så besviken å ledsen, tårarna bara rinner orkar lixom inge mer ????????

Men stackare... Vad säger läkarna då? Varför vill dom vänte med att starta igång det??
  • Titt ut
    majja83 skrev 2015-05-06 11:42:14 följande:

Vad tråkigt för er! Förstår att det är jobbigt att få ett sådant besked när det ända man vill är att få träffa bebis och få slippa förvärkar m.m. Kämpa på! Styrkekram till dig!
  • majja83
    zorina skrev 2015-05-06 12:28:32 följande:

Men stackare... Vad säger läkarna då? Varför vill dom vänte med att starta igång det??

Går lättare om tappen är mer mogen å kortare nu kan de bli långdraget.

Mem pga att dom varit där nere å grejat så kan de sätta fart ordenligt. Varje gång jag är på toa så kommer de gul/grönt slem så bm trodde de kunde vara proppen. så få se då.

Var Välkommen aTT ringa om inte värkarna stans av så skulle jag komma upp igen å ta en till sovdos eller så kan de ha hänt något...

Just nu ligger jag i sängen hemma å har värk i mens magen ryggen å de strålar som fan ut i låren...
  • Titt ut

Jag fick förvärkar/sammandragningar igår kväll som höll i sig hela natten fram till 05:00 ungefär, sov väldigt dåligt, jag vaknade säkert 10 gånger, det kändes som mensvärk och magen blev alldeles hård, sen slutade det och nu har jag inte känt något alls sen dess. Antar att den här graviditeten kommer vara lurig, den luriga trean har man ju hört talas om. Men jag försöker ta en dag i taget, det händer när det händer, bebis kommer ut när den vill komma ut.

Vecka 38+2

• zorina
    majja83 skrev 2015-05-06 12:37:13 följande:

Går lättare om tappen är mer mogen å kortare nu kan de bli långdraget.

Mem pga att dom varit där nere å grejat så kan de sätta fart ordenligt. Varje gång jag är på toa så kommer de gul/grönt slem så bm trodde de kunde vara proppen. så få se då.

Var Välkommen aTT ringa om inte värkarna stans av så skulle jag komma upp igen å ta en till sovdos eller så kan de ha hänt något...

Just nu ligger jag i sängen hemma å har värk i mens magen ryggen å de strålar som fan ut i låren...

A men då förstår jag vad dom menar.. Mig startade dom igång pga havandeskapförgiftning. Ja va inte mogen el öppen alls.. Och det va hemskt kan ja lova.. Tog en evighet och man får tydligen dubbla värkar av droppet så ja hade ingen paus alls mellan värkarna . efter 20 tim plåga tänkte dom snitta mig för att ja va såpass borta och svimma av ofta.. Men då blev ja så arg så fick nya krafter... Utstå den plågan så länge då hade dom kunnat snitta från början i så fall tyckte jag! Så håll ut det är det värt om det kan starta av sig själv!!
  • Mariposas

Sitter här hemma med oooonda värkar. Känns helt annorlunda än innan när bebis lurats. Men vem vet han kanske bara luras ännu mer denna gången. Har dock börjat blöda lite... Vet inte om det är slemproppen eller vad det är... Hrmm, bara att hoppas att man är redo, puh!!

Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.