Följas åt de sista veckorna till förlossningen.
Ni som vill följas åt de sista veckorna av graviditeten, från första känningen till förlossningen!
Här kan vi dela tankar och funderingar om sammandragningar, förvärkar och om förlossningen.
Ni som vill följas åt de sista veckorna av graviditeten, från första känningen till förlossningen!
Här kan vi dela tankar och funderingar om sammandragningar, förvärkar och om förlossningen.
Ja ok då ska ni nog inte prova det än
Jag har varit extremt trött idag jag med. Jag har aldrig varit så trött som idag under hela graviditeten, jag har legat i sängen hela dagen. Min man har gjort allt här hemma. Jag letar tecken mest hela tiden, minsta känning så växer hoppet.
Nu är jag inne på tredje natten som jag vaknat av dessa förbaskade värkar, men de verkar ju vara så just nu å inre att de kan sätta fart på riktigt. Börjar bli slut i kroppen å bara önska att när jag typ är uppe å går att vattnet ska gå men nä.. usch är så trött på detta nu... hela dagen igår hade jag verkar oregelbundna men något måste ju fan hända snart....
Vill bara träffa krabaten som är i magen NU!!! Vill gosa bebis å bara tanken å få ta första vändan med barnvagnen
Hoppas ni andra får sova på nätterna iallafall.
Hej!!
Väntar nr 4, v 38+6. Bf 10/5. Har vid de 3 tidigare barnen haft mkt s-dr de sista veckorna innan förlossning och de blev starkare o starkare med tiden men denna bebis är allt lugnt. Lite mensvärk i natt men inget mer. Även bebben har varit lugnare än de andra killarna. 1:a kom i v 37+6, 2:a v 39+3 o 3:an i v 40+2.
Ja känner visserligen att jag kan vänta lite till då jag har en blomrabatt att plantera och sedan en begravning att gå på fredag. Men sen...då vill jag gosa med bebis :))
Hej!
Hoppar också in här. Väntar mitt tredje barn och är beräknad imorgon 5 maj så 39 + 5 idag. Mina tidigare tjejer har kommit i 35 + 2 och 39 + 2. Båda startade med att vattnet gick och sedan pang bom med jättekraftiga värkar direkt. Jag är också helt galet trött på att vara gravid nu och som ni andra så letar jag tecken hela tiden. Men jag vet inte heller hur det känns med förvärkar och om det kommer igång på det sättet då jag knappt kände något alls innan vattenavgången på mina båda tidigare förlossningsstarter.
Jag har det väldigt lugnt denna gången också. Är jättetrött sedan i lördags och kan knappt hålla mina ögon öppna när jag sätter mig för att vila lite. Har någon halvond sammandragning då och då men inte många. Det jag känner är en molande värk i nedre delen av magen och ryggen och ibland att det strålar upp i ryggen som att en nerv kommit i kläm eller nåt. Sedan är det ett väldigt tryck neråt så fort jag står upp och ofta ilar det till i blygdbenet. Vår lilla i magen är iaf fixerad och har varit det i ca 4 veckor.
Spännande att läsa om era upplevelser och att det faktiskt är rätt lika man känner ändå.
Va långt ni andra kommit. Känns som att jag är den enda med veckor kvar, ni andra har ju bara dagar, era lyllon ;)
Går in i v 37 imorgon. Jobbar till den 13:e så förlossningen känns ganska så avlägsen ännu.
Trodde verkligen det va på G ikväll... Igen :(. 2 timmars onda sammandragningar gav mig hopp men nu är plötsligt allt som bortblåst igen. Känner mig så besviken... BF + 3 idag. Inte så långt över... Men tillräckligt jobbigt ändå.
Va långt ni andra kommit. Känns som att jag är den enda med veckor kvar, ni andra har ju bara dagar, era lyllon ;)
Går in i v 37 imorgon. Jobbar till den 13:e så förlossningen känns ganska så avlägsen ännu.
Trodde verkligen det va på G ikväll... Igen :(. 2 timmars onda sammandragningar gav mig hopp men nu är plötsligt allt som bortblåst igen. Känner mig så besviken... BF + 3 idag. Inte så långt över... Men tillräckligt jobbigt ändå.
Jag var till bm idag och bebis är fortfarande väldigt rörlig. Jag sa till henne att jag känner mig orolig över det eftersom man har hört så mycket om att navelsträngen kan trassla sig runt halsen. Men hon lugnade mig och sa att de har väldigt bra koll på det inne på förlossningen. Finns många sätt att kontrollera det på. Men om vattnet går så ska jag lägga mig ned så att inte huvudet sjunker ner för snabbt. Jag är i vecka 38+1 idag det här är mitt tredje barn och mitt första barn föddes 38+4 mitt andra 39+2 så jag hoppas att det är dags den här veckan. Bm trodde inte att bebis skulle sjunka ned för det fanns gott om plats i min magen och mitt bäcken är troligtvis brett. Jag känner inga värkar eller sammandragningar just nu. Inatt hade jag jätteont mellan benen, det knakade i blygdbenet när jag vände mig om i sägen :-/ Hoppas det är ett tecken hahah