Följas åt de sista veckorna till förlossningen.
Ni som vill följas åt de sista veckorna av graviditeten, från första känningen till förlossningen!
Här kan vi dela tankar och funderingar om sammandragningar, förvärkar och om förlossningen.
Ni som vill följas åt de sista veckorna av graviditeten, från första känningen till förlossningen!
Här kan vi dela tankar och funderingar om sammandragningar, förvärkar och om förlossningen.
Här är de full fart på värkarna men oregelbundna änså länge så få se hur natten blir. Hoppas de verkligen sätter fart nu i kväll eller i natt men samtidigt så vill jag åka på folkrace I morgon men samtidigt blir jag super glad om de sätter riktigt fart nu
Hej! Ja hade hf med min förra .fick i v 29 då och låg inne tills v 37.. Va sådär kul! E jätteglad att jag slapp det hitills denna gången iaf.. Men e nervös då det känns konstigt att inte ha 10 läkare som e med när det startar igång :). Men att bli igångsatt va de värsta jag varit med om så jag hoppas det är bättre och snabbare om det startar igång själv :). Hoppas du klarar dig bra och får va hemma iaf :)
Här är de full fart på värkarna men oregelbundna änså länge så få se hur natten blir. Hoppas de verkligen sätter fart nu i kväll eller i natt men samtidigt så vill jag åka på folkrace I morgon men samtidigt blir jag super glad om de sätter riktigt fart nu
Låg inne med första. Bara en vecka iofs, men det räckte. Var inte kul att ligga på BB med massa skrikande bebisar och vara höggravid och sjuk. Hoppas klara mig den här gången!
1
Hur går de för dej? Ja har haft den lugnaste natten hittils.. Inte ens behövt gå upp att kissa.. Mkt märkligt!
1
Hur har natten varit?Så blev det för mig med, först hade jag värkar varje kväll under en hel vecka och även regelbundna värkar under 1 1/2 timme på natten och sen var det helt lugnt efter det. Det är 1 vecka sedan nu. Idag har jag fått tillbaks värkar kanske haft 2 st i timmen och mycket svaga.
hittade den här artikeln om att starta förlossningen
startaforlossningen.blogspot.se/p/akupressur.html
Kanske kan vara något nu de sista veckorna....dagarna
Min man gjorde detta på mig igårkväll och jag har ju faktiskt kännt värkar idag så det kanske hjälper.
Hoppar in här.... Väntar vårt andra barn. V 40+0 idag. Så här gravid har jag aldrig varit innan då storebror kom 3 dagar innan BF. Psykiskt påfrestande det här tycker jag, trots jag knappt gått över tiden. Blir smått galen på omtänksamma sms om bebis... O de lär väl inte bli färre ju mer dagarna går. Oxå dessa förvärkar. Hade inget sånt alls med sonen då det bara hände pang bom med vattenavgång o värkar 2 timmar senare. Blir lurad varje gång o hoppas...
Ha ha ja om jag kan lura honom till det så! Han vill att ja ska knipa igen tills nästa v för de är så mkt på hans jobb nu :) . kanske får försöka me det för varje dag han jobbar extra nu kan han va hemma sen istället.. Får nog ha han hemma första 2 mån iaf och de ska bli skönt :)
Känner inget idag heller förutom att ja e extra trött.. Somnar så fort ja sätter mig ner :)
Hoppar in här.... Väntar vårt andra barn. V 40+0 idag. Så här gravid har jag aldrig varit innan då storebror kom 3 dagar innan BF. Psykiskt påfrestande det här tycker jag, trots jag knappt gått över tiden. Blir smått galen på omtänksamma sms om bebis... O de lär väl inte bli färre ju mer dagarna går. Oxå dessa förvärkar. Hade inget sånt alls med sonen då det bara hände pang bom med vattenavgång o värkar 2 timmar senare. Blir lurad varje gång o hoppas...
Nu är jag inne på tredje natten som jag vaknat av dessa förbaskade värkar, men de verkar ju vara så just nu å inre att de kan sätta fart på riktigt. Börjar bli slut i kroppen å bara önska att när jag typ är uppe å går att vattnet ska gå men nä.. usch är så trött på detta nu... hela dagen igår hade jag verkar oregelbundna men något måste ju fan hända snart....
Vill bara träffa krabaten som är i magen NU!!! Vill gosa bebis å bara tanken å få ta första vändan med barnvagnen
Hoppas ni andra får sova på nätterna iallafall.