• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • linnsanbelle

Flytningarna som du bedriver är "vanliga" flytningar = icke fertila. Och så ska det ju vara efter ägglossning

Jag hade också molvärk från ÄL-bim men var inte gravid.. Det är nog olika för alla men du får inte glömma att ett ägg fäster efter (i genomsnitt) 7 dgr efter ÄL och innan det är det fysiskt omöjligt att känna något eftersom kroppen inte vet om att man är gravid.

De första symtomen när ägget gäster KAN vara mensvärk. Ömma bröst osv kommer efter det då hcg halten måste vara såpass hög att kroppen reagerar

Du har ju en hel vecka till på dig att få alla möjliga symtom!

Det kommer gå jättebra!

Aniroma skrev 2015-05-24 14:01:32 följande:

Hade äl i måndags och har sedan dagen innan haft molvärk. Det höll i sig fram till igår, ja idag egentligen men känner inte lika mkt idag. Jag vet att man oftast inte kan känna något såhär tidigt, men ändå letar jag... Känner mig inte särskilt hoppfull. Har inga rikliga vita flytningar som många beskriver. Får dock ut vitt klet, som små toppar/bollar (ursäkta!!) när jag känner inne i. Har inga huggningar, kanske.möjligt lite stickningar men det kan lika gärna vara inbillning. Inga ömma bröstvårtor. Ingenting sånt. Vet att hoppet inte är ute men har verkligen inte känslan att set har tagit sig.. :(

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • Aniroma
    linnsanbelle skrev 2015-05-24 14:12:41 följande:

Flytningarna som du bedriver är "vanliga" flytningar = icke fertila. Och så ska det ju vara efter ägglossning

Jag hade också molvärk från ÄL-bim men var inte gravid.. Det är nog olika för alla men du får inte glömma att ett ägg fäster efter (i genomsnitt) 7 dgr efter ÄL och innan det är det fysiskt omöjligt att känna något eftersom kroppen inte vet om att man är gravid.

De första symtomen när ägget gäster KAN vara mensvärk. Ömma bröst osv kommer efter det då hcg halten måste vara såpass hög att kroppen reagerar

Du har ju en hel vecka till på dig att få alla möjliga symtom!

Det kommer gå jättebra!

Åh jag hoppas att du har rätt!! Det är fortfarande nio dagar till BIM så mkt kan hända! Ändå söker man desperat efter symptom haha. Ägget har, son du säger troligtvis inte fäst ännu (om det nu gör det). Tack för att du lugnade mig lite!
  • jzz2306
    linnsanbelle skrev 2015-05-24 13:43:14 följande:

Nu vet jag inte om jag kan hålla mig tills på onsdag hihi. Kanske tar ett test imorgon..

Ja känner på mig att ja e låghormonare så hoppas verkligen de syns ngt eller att mensen inte kommer på onsdag!!

Haha ja kan bara hoppas att det är så, men de behöver ju inte vara de ;) tror typ bara 1 av 4 får en nidblödning. Så du kan också ha turen på din sida lycka till!

Ps. Kan inte du också testa imorgon då?

Haha, det är frestande men jag är rädd att få minus... Och det känns verkligen som att mensen är på väg så jag väntar och ser om den kommer först. Men på onsdag (bim+1) testar jag! Hoppas jag kommer så långt utan mens!

Håll oss uppdaterade om du testar imorgon!
  • linnsanbelle

Förstår din frustration och längan men glöm inte heller att många inte får symptom förrän mensen uteblir

Aniroma skrev 2015-05-24 14:17:41 följande:

Åh jag hoppas att du har rätt!! Det är fortfarande nio dagar till BIM så mkt kan hända! Ändå söker man desperat efter symptom haha. Ägget har, son du säger troligtvis inte fäst ännu (om det nu gör det). Tack för att du lugnade mig lite!

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • Nystjärna

Tog detta testet förut idag vid 15. :) ser väldigt bra ut tycker jag :) vad säger ni om det? När borde jag ha äl då,idag eller imorgon? Brukar ju ha en cykel på 26-27 dagar så funderar på hur lång lutealfas jag har.

• Aniroma
    Nystjärna skrev 2015-05-24 16:52:32 följande:

Tog detta testet förut idag vid 15. :) ser väldigt bra ut tycker jag :) vad säger ni om det? När borde jag ha äl då,idag eller imorgon? Brukar ju ha en cykel på 26-27 dagar så funderar på hur lång lutealfas jag har.

Imorgon troligtvis! Kanske tisdag, det beror lite på hur länge det är positivt. Kolla ikväll igen innan du lägger dig. Har hört att om ett test är positivt en dag så har man äl inom 24h, är ett test positivt två dagar så tar det mellan 24-48 innan ägget släpper. Men inom två dagar har du iaf! Så mys på så missar ni det inte! :)
  • Nystjärna
    Aniroma skrev 2015-05-24 17:13:37 följande:
    Imorgon troligtvis! Kanske tisdag, det beror lite på hur länge det är positivt. Kolla ikväll igen innan du lägger dig. Har hört att om ett test är positivt en dag så har man äl inom 24h, är ett test positivt två dagar så tar det mellan 24-48 innan ägget släpper. Men inom två dagar har du iaf! Så mys på så missar ni det inte! :)
    Ja jag tror med imorgon, då det gick så fort nu i slutet. Funderar på ta ett till eller vänta till imorgon, får se hur det blir. Skall absolut mysa idag bara tösen vill sova sen :) Lite orolig bara att min fas är för kort. Om man går på att mina sista cyklar har varit på 26 dagar så blir bara fasen 12 dagar,men då brukade jag positivt på dag 12 och cykel på 27 dagar. Så tror min fas är ca 13 dagar att denna cykeln blir 27 dagar men får se. Får går på de senaste så blir ju 26 dagar och bara hoppas på de bästa. :) Får ändra bim och äl bara :) 
  • Nystjärna

ÄL-lista:

4/5 miachr78
    10/5 linnsanbelle
    12/5 sofiakb
    12/5 Symetrical
    13/5 Jelu
    13-14/5 mikamon
    13-14/5 jzz2306
    15/5 Carabellis kusp
    15/5 lisafisa22
    15/5 TouchOfRed
    15/5-16/5 Elyssa81
    17/5 soofa
    17/5 Novalilja
    18/5 Brinkly
    18/5 filippas
    18/5 jess06
    18/5 malink80
    19/5 EkoS
    19/5 Woodwick
    20/5 halo83
    22/5 Desideri
    22/5 körsbärsblom90
    22-23/5 vår sommar
    22-24/5 Erna90
    23/5 Aniroma 
    24-25/5 Nystjärna
    27/5 babytjejen
    27/5 EliWe
    27/5 Fronten
    28/5 cleo
    29-30/5 Ivve91
    29/5 Kolan91
    4/6 sommarblomma1
    Fian88

BIM-lista:

16/5 Jade2016
    18/5 miachr78
    19/5 natlin, tredje barnet
    19/5 MatildaMilano
    20/5 Symetrical
    21/5 Smulan1978
    24/5 maddex
    26/5 linnsanbelle, första barnet
    26/5 sofiakb, första barnet
    26/5 jzz2306, första barnet
    26/5 siz
    27/5 Fiijah, tredje barnet
    28/5 TouchOfRed
    Carabellis kusp, andra barnet
    29/5 Jelu, tredje barnet
    29/5 lisafisa22, första barnet
    30/5 Elyssa 81
    31/5 soofa, första barnet
    31/5 CissiJissi
    Novalilja, tredje barnet
    1/6 Brinkly, femte barnet
    1/6 filippas
    1/6 jess06, första barnet
    1/6 malink80, tredje barnet
    2/6 Woodwick, första barnet
    3/6 EkoS, första barnet
    3/6 miamarina84
    4/6 Fian88, andra barnet
    5/6 Desideri, andra barnet
    5/6 körsbärsblom90, första barnet
    5-6/6 vår sommar
    5-7/6 Erna
    6/6 sowe81, andra barnet
    6-8/6 fkh
    7/6 halo83, tredje barnet
    6/6 Nystjärna, andra barnet
    8/6 Aniroma, första barnet
    8/6 NellieMeja
    10/6 babytjejen
    10/6 Fronten
    11/6 EliWe
    11/6 cleo
    15/6 Ivve91
    15/6 Kolan91
    18/6 sommarblomma1

Trådens Plus:
    debbie85 (BIM 20/5, plussade den 17/5. BF 26/1)
    milla741 (BIM 24/4, plussade den 18/5. BF 29/1) 
    anynumos (BIM 22/5, plussade den 21/5. BF 3/2) 
    MissMf (BIM 26/5, plussade den 22/5. BF 3/2)

• Fiijah89

Tog ett till test nu... Jag är gravid va?? Kan inte tro det :D vi som hade sex två dagar innan äl!

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni