• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Nystjärna
    Elskling123 skrev 2015-05-22 19:13:29 följande:

Hej allihopa!

Har följt er i väntan på att kanske va med er, har ÄL imorn och bim 3/6 :)

Tänkte att jag skriver nu för attcja såg hur ledsamt inlägg

NYSTJÄRNA skrev...kanske inte ger dig hopp men i måndags hade jag nästan positivt ÄL test(Iaf tydligt men ibte lika starkt som testaträcket),för att sen bli svagare på tisdag och sen va helt blankt (ev. Spökstreck som mest) på onsdag....trodde att jag missat min ÄL men hade väldigt mollande värk i magen nu på eftermiddan och tänkte först om ja skulle få mens men så tänkte ja att ja testar ett ÄL test igen och det blev positivt!! Vet inte värför de va så svagt där emellan men nu är det lika starkt som testträcket så sånt kan tydligen hända :)

Tack snälla för ditt positiva inlägg <3 jag hoppas verkligen men får se. Starkare ikväll och haft väldigt ont framförallt igår kväll och idag,ökat nu på kvällen igen. Men inte positivt. Könns långt bort men skall ju ha äl imorgon så får vi se. Hoppas verkligen. Såhär såg kvällens äl-test ut.

• linnsanbelle

Öööhh.. Fick precis en pytteblödning.. Men ingen mensvärk eller ngt. Ser ut som en nidis (om man googlar bland alla äckliga bilder) men känns som om det är försent för det?? ÄL+11 idag...

Så himla konstigt för jag tyckte verkligen det såg ut som om ngt jag inte haft förut. Det såg liksom inte ut som mens för de var mer "flytning med blod". Himla konstigt.

Det är säkert mens-spök dock!

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-05-22 20:08:12 följande:

Öööhh.. Fick precis en pytteblödning.. Men ingen mensvärk eller ngt. Ser ut som en nidis (om man googlar bland alla äckliga bilder) men känns som om det är försent för det?? ÄL+11 idag...

Så himla konstigt för jag tyckte verkligen det såg ut som om ngt jag inte haft förut. Det såg liksom inte ut som mens för de var mer "flytning med blod". Himla konstigt.

Det är säkert mens-spök dock!

Låter lovande, raring! Ägget kan absolut fästa på typ äl+10, så det kanske gjorde det igår och så nu dagen efter kom det ut lite blod..!? Håller tummarna så de håller på att bli blå för dig!
  • linnsanbelle
    Symetrical skrev 2015-05-22 20:52:21 följande:
    Låter lovande, raring! Ägget kan absolut fästa på typ äl+10, så det kanske gjorde det igår och så nu dagen efter kom det ut lite blod..!? Håller tummarna så de håller på att bli blå för dig!
    Åh jag hoppas verkligen, va så deppig i förmiddags!
    Ja så kan det vara, sen är jag osäker på exakt när jag hade äl också... så kan vara på +10 idag
    Jag gjorde nyss en segerdans hemma, hehhe, fast de kan ju gott o väl vara mensen som gör ett tidigt besök.
  • mikamon
    linnsanbelle skrev 2015-05-22 20:59:23 följande:

Åh jag hoppas verkligen, va så deppig i förmiddags!

Ja så kan det vara, sen är jag osäker på exakt när jag hade äl också... så kan vara på +10 idag

Jag gjorde nyss en segerdans hemma, hehhe, fast de kan ju gott o väl vara mensen som gör ett tidigt besök.

Hoppas på en nidis! Jag fick sparsam blödning bara nån dag innan jag plussade i dec.
  • linnsanbelle
    mikamon skrev 2015-05-22 21:03:54 följande:
    Hoppas på en nidis! Jag fick sparsam blödning bara nån dag innan jag plussade i dec.
    åh jag hoppas också.. <3
    jag testade ju negativt imorse så OM det är något så plussar jag nog inte förrän om några dagar..
  • soofa
    linnsanbelle skrev 2015-05-22 21:11:11 följande:
    åh jag hoppas också.. <3
    jag testade ju negativt imorse så OM det är något så plussar jag nog inte förrän om några dagar..
    Åh, hoppas hoppas! Spännande!
  • jzz2306

Hej allihop! Här sitter jag på äl+9 och analyserar symptom, även om jag haft symptom tidigare månader utan att det var något. Jag VET ju att det inte finns mycket annat att göra än att vänta in bim, men ändå känner jag efter hela tiden. Kanske är någon som känner igen sig? :)

Jag har i alla fall ont i nedre delen av magen till och från, ungefär som när jag ska ha äl eller precis före mens. På äl+6 högg det till och gjorde jätteont där inne så jag skulle behövt sätta mig ner men jag var i en affär så jag fick stå där jag stod. Det kan ju ha varit vad som helst, det finns ju så mycket som kan göra ont i den delen av kroppen. Men man börjar ändå tänka och fantisera om att nåt litet ägg kämpar där inne och försöker fästa.

Det skadar ju inte så mycket att hoppas lite, man blir ju ledsen när mensen kommer oavsett om man har hoppats medvetet.

• Nystjärna

Tog nytt äl-test nu på morgon och känns ännu svagare. :( Visst man ser ju strecket det gör man men det är alldeles för svagt för att äl ens skall vara nära. Ger helt enkelt upp nu :( Kommer inte få äl denna månaden och inte kunna bli gravid. :( Har 4 test kvar men tror inte de kommer visa mera. Jaja får koncentrera mig på att planera de sista med bröllopet istället.

• MissMf
    Nystjärna skrev 2015-05-23 08:45:29 följande:

Tog nytt äl-test nu på morgon och känns ännu svagare. :( Visst man ser ju strecket det gör man men det är alldeles för svagt för att äl ens skall vara nära. Ger helt enkelt upp nu :( Kommer inte få äl denna månaden och inte kunna bli gravid. :( Har 4 test kvar men tror inte de kommer visa mera. Jaja får koncentrera mig på att planera de sista med bröllopet istället.

Men tänk vad skönt att få ta ett glas bubbel på bröllopet :) och sen ett fint plus första bim som nygifta :) lycka till :)
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni