• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • soofa
    lisafisa22 skrev 2015-05-29 10:07:39 följande:
    Åh okej, då hoppas jag att det blir possitivt ;)
    Springer på toan precis hela tiden bara för att kolla så att jag inte fått mens. Folk på jobbet måste tro att jag druckit öl eller nåt x)

Tack så mycket! Jag hållar alla tummar oh tår för att det ska gå bra för dig också!
    :)
    Hur har det gått för dig? Med tempen? Med mensen? Med testerna? 
  • halo83

Kan ta bort mig oxå , mens här med

soofa skrev 2015-06-04 21:09:14 följande:

Tråkigt tjejer. Nu siktar vi på juni/juli! 

• miamarina84
    halo83 skrev 2015-06-04 21:13:51 följande:

Kan ta bort mig oxå , mens här med

Har fixat en vi med BIM i juli tråd ist ;)
  • mikamon
    soofa skrev 2015-06-04 21:03:45 följande:

Ja, hoppet är väl det sista som överger oss? ;) 

Åh, hoppas det är ägglossning på G då! Vore ju skönt om man kunde lita mer på kroppens signaler än på testerna. För min del ökade mina flytningar några dagar innan ägglossning, så även om testet inte blir positivt i kväll eller i morgon så borde det ju bli det senast söndag kanske? 

Precis ;)

Haha..alltså, jag trodde nästan att jag kissat i trosan för en timme sen men jag läcker äggviteflytning! Fint och stretchigt, så nog tusan måste det vara ÄL på gång! Tog ett test nu innan läggdags som inte visade nån större stegring. Kanske till helgen! :) Ooh.

Ikväll blir det inget mysande dock. Jag är förkyld och min sambo jobbar :(

Nu går jag och mina flytningar och lägger oss...haha! Herregud. Godnatt raringar!
  • Symetrical
    soofa skrev 2015-06-04 21:07:02 följande:

Min magkänsla säger att du är gravid. Jag vet att det inte ligger någon som helst evidens i min magkänsla, men ändå!  Jag har ganska dålig koll på det där med HCG-nivåer men tänker som du, att öka borde det väl ändå inte? Och jag menar, den där blödningen du hade - det var väl ändå över en vecka sedan? 

Fan vad coolt om du är gravid alltså! Jag tror på det! Jag kommer dock sakna dig i juni-tråden men det får det vara värt i sådana fall. 

Nu blev jag nästan lite blödig här, så nöjer mig med att säga; tack! <3

Om jag nu mot förmodan är gravid fortfarande tänker jag fortsätta följa er fina töser ändå. Skulle sakna er för mycket annars.

När är din nästa äl beräknad? Du är ganska synkad med Linsanbelle, va..?
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-06-04 23:10:16 följande:

Precis ;)

Haha..alltså, jag trodde nästan att jag kissat i trosan för en timme sen men jag läcker äggviteflytning! Fint och stretchigt, så nog tusan måste det vara ÄL på gång! Tog ett test nu innan läggdags som inte visade nån större stegring. Kanske till helgen! :) Ooh.

Nu går jag och mina flytningar och lägger oss...haha! Herregud. Godnatt raringar!

Wunderbar, helt enkelt wunderbar!

Du gjorde min morgon!
  • soofa

Låter bra, då är jag nöjd! :D Hur gör du med tester nu fram till VUL:et? Testar du varje dag eller inget alls?

Jag har äl den 15-16 och bim den 30 så jag är bara några dagar efter henne. Nästa vecka ska jag till gyn och kolla upp mina spottings som har ökat betydligt sedan vi började försöka bli gravida. Konstigt det där, att kroppen inte bara kan bete sig som den brukar.

Symetrical skrev 2015-06-05 06:17:58 följande:

Nu blev jag nästan lite blödig här, så nöjer mig med att säga; tack! <3

Om jag nu mot förmodan är gravid fortfarande tänker jag fortsätta följa er fina töser ändå. Skulle sakna er för mycket annars.

När är din nästa äl beräknad? Du är ganska synkad med Linsanbelle, va..?

• vår sommar

Måste fråga en dum fråga, jag fick positivt ägglossningstest den 24 och 25 maj. När ska jag förvänta mig att mensen kommer? Ska jag räkna 14 dagar från positivt äl test eller är det 14 dagar efter ägglossningen alltså 24-36 timmar efter positivt äl test. Hoppas ni förstår hur jag tänker. När skulle ni säga att jag har bim igentligen? Ena appen säger idag andra imorgon men ska jag räkna från positivt ägglossningstest så är det på söndag eller måndag, och ska jag räkna från ev ägglossning så skulle det väll bli runt måndag eller tisdag.

Lessen för rörigt inlägg men hoppas ni kan hjälpa mej.

• soofa

Nämen JÄKLAR, det där låter som att ägglossning är på gång! :D Tror som sagt på positivt någon gång under helgen! Åh, hoppas!!!

mikamon skrev 2015-06-04 23:10:16 följande:

Precis ;)

• Desideri
    vår sommar skrev 2015-06-05 09:11:21 följande:

Måste fråga en dum fråga, jag fick positivt ägglossningstest den 24 och 25 maj. När ska jag förvänta mig att mensen kommer? Ska jag räkna 14 dagar från positivt äl test eller är det 14 dagar efter ägglossningen alltså 24-36 timmar efter positivt äl test. Hoppas ni förstår hur jag tänker. När skulle ni säga att jag har bim igentligen? Ena appen säger idag andra imorgon men ska jag räkna från positivt ägglossningstest så är det på söndag eller måndag, och ska jag räkna från ev ägglossning så skulle det väll bli runt måndag eller tisdag.

Lessen för rörigt inlägg men hoppas ni kan hjälpa mej.

Jag räknar 14 dagar från ägglossningen. :) Så jag skulle räkna att bim är 14 dagar efter den 26e, och bim den 9/6 (Läste nånstans om man har positivt utslag på äl test 1 dag har man äl inom 12-24 timmar, har man positivt utslag 2 dagar har man äl 24-48 timmar efter första positiva testet.)
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni