• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Det vackraste

Varför inte?

Hur ska ni annars få veta om det är någonting som går att få hjälp med? Men har han redan ett barn är det säkert ingen större skillnad för honom nu.. i fertilitet, men man vet aldrig.

Du då? Du kan ju kolla dig?

Samtidigt har ni tre barn totalt. :) Inte med varandra men so what? Det är bara besvärligt tänker jag att ha barn både på mammas sida, pappas sida och gemensamt.... :/ men det ska jag inte lägga mig i.

Han har inte steriliserat sig då? (Ursäkta men sånt har hänt och mannen inte vill berätta och inte vill testa sig. ...)

Ni har väl ett fantastiskt liv med dina två barn och hans barn?

(Ber om ursäkt om jag trampar på några tår....)

halo83 skrev 2015-06-03 11:11:44 följande:

Jag har 2 och han har en... Han vill inte göra tester.

• Fian88
    Desideri skrev 2015-06-03 08:16:28 följande:

Tog ett till test idag, och ja jag är väl gravid då. Lite svårt att greppa men det börjar sjunka in nu. Testet har blivit starkare än det i förrgår också. :)

Nu håller vi tummarna att liten vill stanna bara! :)

Jättefint plus! Grattis om jag inte redan skrivit det
  • halo83

Jag har 2 snitt och en abort i bagaget så det kan mycket väl vara jag som inte kan. Att han inte vill testa sig har med att han vill ta allt som de kommer,händer de så händer det..ingen stress. De e jag som stressat upp mig å oroar mig för ev fel.

Det vackraste skrev 2015-06-03 11:27:35 följande:

Varför inte?

Hur ska ni annars få veta om det är någonting som går att få hjälp med? Men har han redan ett barn är det säkert ingen större skillnad för honom nu.. i fertilitet, men man vet aldrig.

Du då? Du kan ju kolla dig?

Samtidigt har ni tre barn totalt. :) Inte med varandra men so what? Det är bara besvärligt tänker jag att ha barn både på mammas sida, pappas sida och gemensamt.... :/ men det ska jag inte lägga mig i.

Han har inte steriliserat sig då? (Ursäkta men sånt har hänt och mannen inte vill berätta och inte vill testa sig. ...)

Ni har väl ett fantastiskt liv med dina två barn och hans barn?

(Ber om ursäkt om jag trampar på några tår....)

• Det vackraste

Men kan du inte göra en äggledarspolning då och en hysteroskopi för att kolla att äggledarna är öppna och livmodern fin? Det finns ju så mycket att göra. Om man vill då! :)

halo83 skrev 2015-06-03 12:49:02 följande:

Jag har 2 snitt och en abort i bagaget så det kan mycket väl vara jag som inte kan. Att han inte vill testa sig har med att han vill ta allt som de kommer,händer de så händer det..ingen stress. De e jag som stressat upp mig å oroar mig för ev fel.

• Nystjärna

Idag har den molnaden värken kommit tillbaka lite mer, men inte ihållande utan väldigt fram och tillbaka och det rygg onda har känts mer. Men illamåendet är ihållande och är så trött och hungrig nästan hela tiden fast jag mår illa och inte alls brukar bli hungrig och väldigt sugen på vatten hela tiden. Hihi :p Lite konstigt jag som aldrig tycker om vatten annars,känns även som jag har svårt för en del lukter ibland men vet inte. Är på ÄL +9 idag och bim -4/-5 och skall testa i morgon för första gången,känns både spännande och förväntas fullt, men nervöst och rädd med. Och vet inte vad jag skall tro eller hur jag skall kunna vänta. Funderar samtidigt på att ta mitt sista Äl-test här hemma nu,bara på skoj för att se om det visar något men vet inte. Hur hade ni gjort?

• Symetrical

Såhär starkt var mitt test jag tog igår morse. Känns märkligt att inte veta om där finns något kvar eller ej. :-/

• Tassen
    Symetrical skrev 2015-06-03 19:03:26 följande:

Såhär starkt var mitt test jag tog igår morse. Känns märkligt att inte veta om där finns något kvar eller ej. :-/

Woooot? Har verkligen inte hängt med här!

När hade "mensen" och hur långt efter är detta?

Grattis ifall det nu inte är ett missfall. Hoppas verkligen inte det!
  • Symetrical
    Tassen skrev 2015-06-03 19:49:19 följande:

Woooot? Har verkligen inte hängt med här!

När hade "mensen" och hur långt efter är detta?

Grattis ifall det nu inte är ett missfall. Hoppas verkligen inte det!

Tack raring!

Jag hade min "mens" dvs rikliga implantationsblödning 21-24 maj (äl 13-14/5).

Sen blödde jag som sagt igen nu i lördags. Rejält i knappt ett dygn och hade dessutom en hel del mensvärk, men inte så illa att jag behövde ta någon värktablett.

Så om jag nu fortfarande mot förmodan är gravid är jag i typ v 4+6.

Tänker ta ett nytt test imorgon och jämföra. Kanske inte säger så mycket om det inte blivit svagare, men har det blivit det lär det definitivt varit ett missfall. Skulle det däremot vara starkare ser det ju betydligt ljusare ut.

To be continued!
  • Tassen
    Symetrical skrev 2015-06-03 20:22:21 följande:

Tack raring!

Sen blödde jag som sagt igen nu i lördags. Rejält i knappt ett dygn och hade dessutom en hel del mensvärk, men inte så illa att jag behövde ta någon värktablett.

Tänker ta ett nytt test imorgon och jämföra. Kanske inte säger så mycket om det inte blivit svagare, men har det blivit det lär det definitivt varit ett missfall. Skulle det däremot vara starkare ser det ju betydligt ljusare ut.

To be continued!

Hur ser tempen ut då? Fortfarande hög?

Åhhhh, hoppas verkligen det blir en liten nu för dig <3

Själv sitter jag på toa just nu och kollade precis äl. Trodde den var på gång men icket. såhär blankt äl-test har jag aldrig haft... Hade tempdipp igår och äl-flytningar idag. Men enligt ff så är det långt kvar.. Men appen räknar ju bara på min förra cykel som var onormalt lång för mig.
  • Tassen
    Symetrical skrev 2015-06-03 20:22:21 följande:

Tack raring!

To be continued!

Hur ser tempen ut då? Fortfarande hög?

Åhhhh, hoppas verkligen det blir en liten nu för dig <3

Själv sitter jag på toa just nu och kollade precis äl. Trodde den var på gång men icket. såhär blankt äl-test har jag aldrig haft... Hade tempdipp igår och äl-flytningar idag. Men enligt ff så är det långt kvar.. Men appen räknar ju bara på min förra cykel som var onormalt lång för mig.
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni