• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Symetrical
    Minime86 skrev 2015-06-07 10:15:06 följande:

Jag läste det där nu, tycker också att du ska testa igen :) Det kanske är så att du har väldigt höga halter. håller tummarna, hejjar på dig!!

Ja jag räknar nu med att ÄL var under helgen, antingen fredag eller lördag :) Så kommer att testa runt midsommar tror jag och hoppas på det bästa. Men är ju första försöket så man får väl räkna med att det inte blir positivt denna gång :)

Tack, raring! Håller tummarna för dig också!
  • Minime86
    Symetrical skrev 2015-06-07 10:17:18 följande:
    Tack, raring! Håller tummarna för dig också!

Tack tack :) Så skönt att kunna lätta sitt hjärta här när min inte kan pratat med någon nära vän, för man vill ju inte säga en massa nu innan något hänt!

• mikamon
    Minime86 skrev 2015-06-07 00:37:28 följande:

Ja så tänker nog jag. Jag kommer nog testa på midsommarafton, om nu ÄL testet fortfarande är starkt imorgon. Har vänner över på middag på midsommar och de kommer nog bli misstänksamma om jag inte dricker vin... Så om jag får veta att jag är gravid så kan jag försöka hitta på någon bra ursäkt (är iofs ur usel på att ljuga), men även om det är negativt så kommer jag inte våga dricka, så egentligen spelar det ingen roll om jag testar då eller väntar, men bra att ha en ursäkt för att få testa någon dag tidigare :-P

Sen vet jag sen tidigare att jag brukar börja bli illa mående dagarna före BIM, samt att jag har väldigt lätt för att känna direkt efter man haft sex att det "hände något" att det tog sig liksom.

Vi är precis "klar" efter en omgång haha och jag har den där "spända knepiga känslan i magen" känslan av att det faktiskt blev något, men det återstår att se :)

Minime86 skrev 2015-06-07 09:40:40 följande:

Ja du, inte fick jag något positivt ÄL test inte. Sååå svagt så svagt! Så jag antar att ÄL var igår, att det var den högsta stegringen... Men vi sexade ju på både fredag och lördag så det borde ju kunna ge resultat i alla fall : )

Såhär såg testet ut idag (kl.9):

Bara att hålla tummarna och jag räknar BIM runt den 18-20 Juni :)

Håller tummarna att du får ett starkt test idag :)

Det är svårt att ljuga om sånt. Jag brukar säga att jag går på smärtstillande och inte kan dricka pga det, det brukar funka ;) Värre var det för en kompis som avslöjade sin graviditet på sin möhippa.. Haha "ehh...tyvärr får jag inte dricka nåt".

Ahh vi fick inte till det igår, tyvärr. Förhoppningsvis idag ;) Jag tog ett test nu på morgonen vilket är lite starkare än gårdagens, så ägget lossnar nog inom kort :)

Hoppas du får ett starkare test under dagen!

• mikamon

Testet ser typ lika stark ut som gårdagens, men ljuset spelar en spratt. Flytningarna har ökat också vilket faktiskt är jobbigt just nu. Får gå med trosskydd :p Magen är lite svullen och öm också.

Symetrical skrev 2015-06-07 07:30:57 följande:

Ledsen att göra er besvikna tjejer, men idag var gravtestet inte lika starkt. Inte jättesvagt, men definitivt blekare än det i tisdags och torsdags. Känns sååå skönt att ha den där vul-tiden nu på tisdag morgon. Har jag tur beror mina stickande bröst och ökat svullna mage inte bara på kvarvarande hcg, utan även på att äl är på g. Måste säga att det är bra surt att må såhär illa utan att det leder till något bra...

Oroa dig inte (lätt att säga men förstår om du är det). Vänta till på tisdag så får du förhoppningsvis reda på om det finns en liten böna eller inte <3
  • Minime86

Jag tog mitt sista äL test nu vid 13 tiden, endast ett jätte jätte svagt streck, så jag tänker som så att trots att jag inte fick super duper starkt teststreck fredag lördag så måste jag haft ÄL i helgen ändå, så jag satsar på det. Har jätte mycket små stickningar nedre delen magen idag.

• Symetrical

Nedersta från imorse. Inte jättesvagt direkt.

Med andra ord kvar i limbo tills på tisdag morgon. MINST! X-)
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-06-07 11:23:48 följande:

Testet ser typ lika stark ut som gårdagens, men ljuset spelar en spratt. Flytningarna har ökat också vilket faktiskt är jobbigt just nu. Får gå med trosskydd :p Magen är lite svullen och öm också.

Oroa dig inte (lätt att säga men förstår om du är det). Vänta till på tisdag så får du förhoppningsvis reda på om det finns en liten böna eller inte <3

Tack vännen! Ja, det känns som att det "bara" är att ha is i magen som gäller. :-P

Hur ligger din temp? Fått någon tempdipp som kan indikera äl än?
  • mikamon
    Symetrical skrev 2015-06-07 16:30:55 följande:

Tack vännen! Ja, det känns som att det "bara" är att ha is i magen som gäller. :-P

Hur ligger din temp? Fått någon tempdipp som kan indikera äl än?

Skönt med senaste testet du gjorde. Håller ju hoppet uppe! Mår du bra annars?

Min temp ligger på ca 36.26 när jag tempat kl 6 och så ligger den på 36.37 senare vid kl 09.00. Kommer tyvärr inte upp kl 6 på helgen så vet inte om tempen varit annorlunda så tidigt :/ lättare att tempa de dagar man jobbar och behöver gå upp tidigt. Tempen har legat under 36.40 flera dar i sträck, om man summerar det hela :) Det är efter ÄL som tempen går upp va?
  • Aniroma

6 dagar efter mitt positiva grav.test börjar jag blöda. Hela den här dagen har spenderats i tårar och rädsla och oro om detta är ett missfall eller ej. Grav.testet visar inte lika starkt som för en vecka sedan. En hel vecka av enorm glädje och framtidsplanering raseras. Usch va det gör ont i hjärtat.

• soofa
    Symetrical skrev 2015-06-07 16:26:51 följande:
    Nedersta från imorse. Inte jättesvagt direkt.

Med andra ord kvar i limbo tills på tisdag morgon. MINST! X-)
    Absolut inte jättesvagt, inte ens svagt! Var inne och läste på länken du hänvisade till, låter ju minst sagt hoppfullt! TISDAG kom då!!! 
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni