• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-06-04 17:39:34 följande:

Otroligt spännande! ;)

För min del så går det sådär. Funderar på att sluta med ältesterna som bara visar svaga stegringar. Förra helgen fick jag dock en stark stegring (inte positivt) så kan hända att ÄL redan skett. Det visar sig om mensen dyker upp om en vecka eller så. Idag började jag dock få äggviteflytningar (trådiga) så vem vet, ÄL kanske är på gång! :)

Hursom så tänker jag relaxa lite. Sommarn är på g och tänker bara njuta av den nu :)

Tycker jag att du gör rätt i! Inte konstigt att mars-april är vanligaste månaderna att vara född i. Alla slappnar väl av på sommaren och mår extra bra och då tar det sig.

Låter dock som att din äl kanske är på g nu. Jag brukar få äggviteflytningar minst 4 dagar innan positivt äl-test.

För övrigt vill jag bara peppa dig lite genom att berätta att jag ju blev gravid den här gången när jag hade äl på dag 44 och en annan tjej som plussade i april-tråden hade äl på typ dag 42, så kanske bådar gott..!? Slemhinnan har i alla fall haft gott om tid på sig att byggas upp!
  • mikamon
    Symetrical skrev 2015-06-04 17:53:12 följande:

Tycker jag att du gör rätt i! Inte konstigt att mars-april är vanligaste månaderna att vara född i. Alla slappnar väl av på sommaren och mår extra bra och då tar det sig.

Låter dock som att din äl kanske är på g nu. Jag brukar få äggviteflytningar minst 4 dagar innan positivt äl-test.

För övrigt vill jag bara peppa dig lite genom att berätta att jag ju blev gravid den här gången när jag hade äl på dag 44 och en annan tjej som plussade i april-tråden hade äl på typ dag 42, så kanske bådar gott..!? Slemhinnan har i alla fall haft gott om tid på sig att byggas upp!

Haha ja. Sen så har jag haft en riktigt stressig period på jobbet i över en månads tid, så inte så konstigt att kroppen inte riktigt funkat just nu :) Så nu behöver jag/kroppen lite lugn och ro. Ingen hetsande med ägglossning, graviditet osv, oavsett hur mkt man längtar :)

Ja jag inbillar mig att molvärken hälsar på också, så hoppas lite, innerligt, att ÄL är på gång.

Jag är inne på cd36 nu och jag fick ÄL på cd45 (i april) så liten chans finns det ju ;) Min kroppstemp har legat "lågt" i flera veckor nu.
  • soofa
    ÄL-lista
    4/5 miachr78
    12/5 sofiakb
    13/5 Jelu
    13-14/5 mikamon
    15/5 Carabellis kusp
    15/5 lisafisa22
    15/5-16/5 Elyssa81
    18/5 jess06
    19/5 Woodwick
    20/5 halo83
    22/5 körsbärsblom90
    22/5 Elskling123
    22-23/5 vår sommar
    22-24/5 Erna90
    25/5 Nystjärna
    27/5 babytjejen
    27/5 EliWe
    27/5 Fronten
    28/5 cleo
    29-30/5 Ivve91
    29/5 Kolan91
    4/6 sommarblomma1
    4/6 Minime86
    Fian88

BIM-lista:
    16/5 Jade2016
    18/5 miachr78
    19/5 natlin, tredje barnet
    19/5 MatildaMilano
    21/5 Smulan1978
    26/5 sofiakb, första barnet
    26/5 siz
    Carabellis kusp, andra barnet
    29/5 Jelu, tredje barnet
    29/5 lisafisa22, första barnet
    30/5 Elyssa 81
    31/5 CissiJissi
    1/6 jess06, första barnet
    2/6 Woodwick, första barnet
    3/6 Elskling123
    3/6 miamarina84
    3/6 Ang82
    4/6 Fian88, andra barnet
    5/6 körsbärsblom90, första barnet
    5-6/6 vår sommar
    5-7/6 Erna
    6/6 sowe81, andra barnet
    6-8/6 fkh
    7/6 halo83, tredje barnet
    7/6 Lik trådskaparen
    7/6 81718171, tredje barnet
    7-8/6 Marie14
    8/6 NellieMeja
    8/6 Nystjärna, andra barnet
    10/6 babytjejen
    10/6 Fronten
    11/6 EliWe
    11/6 cleo
    15/6 Ivve91
    15/6 Kolan91
    18/6 sommarblomma1
    18/6 Minime, tredje barnet
    22/6 maddex

Trådens PLUS:
    debbie85 (BIM 20/5, plussade den 17/5. BF 26/1)
    milla741 (BIM 24/4, plussade den 18/5. BF 29/1) 
    anynumos (BIM 22/5, plussade den 21/5. BF 3/2) 
    MissMf (BIM 26/5, plussade den 22/5. BF 3/2)
    Fijah89 (BIM 27/5, plussade den 23/5. BF 2/2)
    Novalilja (BIM 31/5, plussade den 25/5. BF 7/2) 
    Brinkly (BIM 1/6, plussade den 26/5. BF 10/2)
    filippas (BIM 1/6, plussade den 28/5. BF?)
    Mother A (BIM 2/6, plussade den 30/5. BF?)
    KarnaB (BIM 2/6, plussade den 31/5. BF?)
    Desideri (BIM 5/6, plussade den 1/6. BF 12/2)
    malink80 (BIM 1/6, plussade den 1/6. BF?)
    AngelinaAr (BIM ?, plussade den 31/5. BF?)
    Aniroma (BIM 8/6, plussade den 1/6. BF?)
    Nyfikenundrar (BIM 5/6, plussade den 4/6. BF?)
  • soofa

Hallå tjejer! I am back! Skrattande 

Jäklar vad ni har producerat både inlägg och plus medan jag har varit borta (jodå, jag har läst igenom varenda inlägg sedan jag åkte). GRATTIS till alla er som har plussat och en stor KRAM till er som inte har gjort det, den där jäkla mensen alltså. Jag hoppas på juli för oss alla! 

• soofa
    Symetrical skrev 2015-06-02 20:59:55 följande:

Jaha... fick en rejäl blödning nu i lördags (på cd 10) som jag misstänkte var en biverkning av mina letrozoltabletter. Började som litegrann på fredagen, för att sen tillta en hel massa under lördagen och samtidigt fick jag mensvärk. Försvann typ 12 timmar senare och sedan dess har jag haft lite brunt blod, men inget färskt.

Tänkte nu idag på cd 13 att jag skulle ta ett äl-test för att se hur landet låg, även om jag inte har några äl-känningar än, men med tanke på letrozolbehandlingen ville jag ändå vara på den säkra sidan, för att inte riskera att missa den. Har ALDRIG fått ett i närheten av så stark och snabbt utslag. Mycket märkligt, tänkte jag och stack ner ett gravtest i urinen. Typ 3 sek senare var det vrålpositivt.

Jaha, då var alltså blödningen i lördags ett tidigt missfall, drog jag slutsatsen av. Fick ett akut vul i eftermiddags där gynekologen lät "ganska" övertygad om att det inte skulle vidareutvecklas till en fullgod graviditet. Störigt nog inte lät hon inte helt hundra, då hon såg något inne i livmodern, men det kunde tydligen likaväl vara en klump blod eller nåt.

Förvirringen är total, kan jag tillägga. Dock inställd på att det var ett missfall och skulle det mot förmodan inte ha varit det får jag väl reda på det om en vecka när jag har ett vul inbokat hos min ordinarie gynekolog...

Men alltså VA?! Här åker jag till Danmark några dagar och så händer det HÄR! SOM jag hoppas att det är en liten bebis där inne, det ser ju onekligen ut så på testerna du lagt upp! Vad kroppen kan luras alltså! Förvånad

Usch, förstår att det måste vara en jobbig väntan till nästa veckas VUL. Hoppas hoppas HOPPAS! 
  • soofa
    mikamon skrev 2015-06-04 18:08:07 följande:
    Haha ja. Sen så har jag haft en riktigt stressig period på jobbet i över en månads tid, så inte så konstigt att kroppen inte riktigt funkat just nu :) Så nu behöver jag/kroppen lite lugn och ro. Ingen hetsande med ägglossning, graviditet osv, oavsett hur mkt man längtar :)

Ja jag inbillar mig att molvärken hälsar på också, så hoppas lite, innerligt, att ÄL är på gång.

Jag är inne på cd36 nu och jag fick ÄL på cd45 (i april) så liten chans finns det ju ;) Min kroppstemp har legat "lågt" i flera veckor nu.
    Låter som en riktigt sund inställning! Jag känner redan nu, efter bara två månaders försök och med regelbunden ägglossning att jag börjar bli trött på det här med att tajma hit och dit. 

Jag hoppas sommaren blir lugn och skön för din del, utan någon stress och att det är precis vad din kropp behöver för att komma igång som innan igen. 
  • mikamon
    soofa skrev 2015-06-04 18:18:15 följande:

Låter som en riktigt sund inställning! Jag känner redan nu, efter bara två månaders försök och med regelbunden ägglossning att jag börjar bli trött på det här med att tajma hit och dit. 

Jag hoppas sommaren blir lugn och skön för din del, utan någon stress och att det är precis vad din kropp behöver för att komma igång som innan igen. 

Välkommen tillbaka!

Ja vi har gjort två försök totalt, under dec-april, och redan första försöket knäckte mig när det inte gick vägen. Mitt hjärta brister för de som försöker fler ggr än så :( därför blev jag himla glad nu, när en kompis plussade efter två års försök.

Hur går det för dig?
  • soofa
    mikamon skrev 2015-06-04 18:42:02 följande:
    Välkommen tillbaka!

Ja vi har gjort två försök totalt, under dec-april, och redan första försöket knäckte mig när det inte gick vägen. Mitt hjärta brister för de som försöker fler ggr än så :( därför blev jag himla glad nu, när en kompis plussade efter två års försök.

Hur går det för dig?
    Åh, vad roligt att höra en sådan grej! Vilken glädje för dem! Jag hoppas det är vår tur snart! 

Jadu, här händer det inte så mycket just nu. Jag är inne på mensdag 4 vilket brukara vara min sista mensdag men den verkar vilja hänga kvar någon eller några dagar till. Förstår inte varför kroppen ska börja bråka just nu när jag vill bli gravid, har mer spottings och mer mens än jag hade innan vi började försöka för två månader sedan. Du då? Har du lagt ner äl-testerna nu? 
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni