• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • muuppeens

Hade äl den 31 maj och har nu endast 6 dagar till bim. I fredags började brösten ömma så ja knappt kunde ha bh på mig. Illamåendet kom på fredagskvällen och imorse var brösten märkbart större och blodådrorna var tydligare. Så tog ett äl test för saknade graviditetstest och teststrecket blev starkt på nån sekund. Är det ett bra tecken???:D
  • Symetrical
    muuppeens skrev 2015-06-08 08:56:42 följande:

Hade äl den 31 maj och har nu endast 6 dagar till bim. I fredags började brösten ömma så ja knappt kunde ha bh på mig. Illamåendet kom på fredagskvällen och imorse var brösten märkbart större och blodådrorna var tydligare. Så tog ett äl test för saknade graviditetstest och teststrecket blev starkt på nån sekund. Är det ett bra tecken???:D

Det brukar det vara! Håller tummarna att det är något som gror där inne.
  • Symetrical
    Aniroma skrev 2015-06-08 07:51:22 följande:

Ja det är klarrött. Inte så mkt klumpar egentligen men mer tjockare mörka strimmor som kommer ut. Svårt att veta hur mkt som är en normal och ofarlig blödning.. Men idag hade tempen gått ner från 36,8 till 36,4..visserligen hade vi sovit med fönstret öppet men ja.. Jag är inte så hoppfull. Nu vill jag mest att det ska gå över, att ledsamheten ska försvinna så vi kan fokusera på nytt försök!

Förstår precis hur du känner! Börjar bli ganska övertygad om att min blödning förra lördagen (v 4+3) var ett tidigt missfall trots allt. För även om gravtestet igår inte var särskilt mycket svagare och alla symptom är kvar med råge, så småblöder jag lite fortfarande och tempen damp rekordlågt idag. Sjukt att det kan ta så lång tid ibland innan hcg sjunker. Jag menar, det var ju över en vecka sedan min störtblödning och symptomen har bara ökat sedan dess. Skall bli väldigt skönt att få gå på mitt vul imorgon bitti så att de kan se hur det ser ut. Kan ju vara att graviditeten avstannat, men att allt inte stötts ut och att kroppen därför fortsätter producera hcg. Känna som att det borde minskat betydligt mer annars, med tanke på att det hände så tidigt!

Har du fått någon tid till vul?
  • Aniroma

Usch ja väntan är hemsk. Nej det har jag inte. Min bm säger att det är gynakuten som gäller men de tycker bara jag ska avvakta. Men hur jäkla lätt är det??? ;( vill ju bra veta..

Symetrical skrev 2015-06-08 12:54:01 följande:

Förstår precis hur du känner! Börjar bli ganska övertygad om att min blödning förra lördagen (v 4+3) var ett tidigt missfall trots allt. För även om gravtestet igår inte var särskilt mycket svagare och alla symptom är kvar med råge, så småblöder jag lite fortfarande och tempen damp rekordlågt idag. Sjukt att det kan ta så lång tid ibland innan hcg sjunker. Jag menar, det var ju över en vecka sedan min störtblödning och symptomen har bara ökat sedan dess. Skall bli väldigt skönt att få gå på mitt vul imorgon bitti så att de kan se hur det ser ut. Kan ju vara att graviditeten avstannat, men att allt inte stötts ut och att kroppen därför fortsätter producera hcg. Känna som att det borde minskat betydligt mer annars, med tanke på att det hände så tidigt!

Har du fått någon tid till vul?

• AngelinaAr

Hej

Nää för min del tänker jag vänta med att skriva in mig hos barnmorskan tills jag är i runt vecka 8-9

Då jag sist åxå hade missfall faktiskt förra månaden... Är i vecka 6 nu...man blir nojig men tänk såhär ödet kan du aldrig ändra på endå... Är det menat så är det...där är ju vissa som knarkar i sina graviditeter och endå föder normalt och inte ens får blödning och kolla vi gör nada och endå nojja...det jag vill komma fram till är att is it meant to be så är det...lite dåligt exempel kanske lol..

Håller tummarna för oss alla... Fan vad kul med en bulle i magen... Må gud skydda era bullar till födseln :)

• babytjejen

Tog ett test idag, blankt som bara den...är ju bara två dagar till Bim så borde gett liiite utslag om man varit gravid...så väntar bara på mensen nu som borde duka upp på onsdag morgon :(

• Sötistilde
    muuppeens skrev 2015-06-08 08:56:42 följande:

php4WKTHj04369.jpgphpGk1K7C06761.jpg

Det tror jag att det är :)
  • Symetrical
    Aniroma skrev 2015-06-08 13:38:04 följande:

Usch ja väntan är hemsk. Nej det har jag inte. Min bm säger att det är gynakuten som gäller men de tycker bara jag ska avvakta. Men hur jäkla lätt är det??? ;( vill ju bra veta..

Vill du verkligen inte vänta så tycker jag att du skall åka in till gynakuten. De kan inte neka dig vård där! Bre på lite med att du har väldigt ont, så kommer du absolut få ett vul. Fruktansvärt att vara sådär i limbo. Jag tycker det är jobbigt nog och då vet jag ändå att jag får svar imorgon. Lider med dig
  • AngelinaAr

Så har det alltid vart på gynmottagningen typiskt!

Man måste spela död för att få vård..vadå avvakta hade inte hon gjort om det vart henne...avvakta inte tänk så är det ngt vad har dom då att säga.

Avvakta för att dom skall sitta och kackla på deras arbetstider eller...

Fy skäms !

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni