• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • soofa
    Aniroma skrev 2015-06-24 06:20:14 följande:

phpE4ibeY21386.jpg

Såja! Borde väl bli positivt under dagen? :) nu åker ju jag bort på fredag, flyger på kvällen så är inte säkert att vi hinner med mysstund innan jag drar. För att maxa chansen: sex både idag och imorgon då? Eller idag och hoppas på att vi får till det på fredag? Beror ju på när ägget släpper visserligen. Sist hade vi nog sex tre dagar på raken över äl och då fick jag ju plus, men det slutade å andra sidan inte så bra.. Borde väl egentligen inte ha med det att göra?

Jag tror absolut inte att det hade något med det att göra, ett missfall händer ofta utan någon speciell anledning. Om jag var du skulle jag försöka få till det i dag och i morgon, sen se hur ni känner och vad ni hinner med på fre. :)
  • Aniroma
    soofa skrev 2015-06-24 06:44:17 följande:

Vaknade och mätte just, ingen stegring utan snarare en rejäl dipp (ner till äl-nivå precis som du skrev). Får hoppas på en sen implantionsdipp då, vet inte när de brukar komma. :)

Ja men där kom ju den där dippen :) Åh jag håller verkligen tummarna att det är din tur nu!!! Du förtjänar det efter all peppning vi fått av dig!! :)
  • Symetrical
    soofa skrev 2015-06-23 22:09:21 följande:

Äl + 9, bim - 7. Kan man tolka något av min graf redan? phpG35B9E93791.jpg

Skrämmande lik min senast när jag vart preggo!
    Går tempen upp ytterligare ett steg närmsta dagarna skulle jag nästan säga att det är en done deal!
  • Aniroma
    soofa skrev 2015-06-24 06:45:51 följande:

Jag tror absolut inte att det hade något med det att göra, ett missfall händer ofta utan någon speciell anledning. Om jag var du skulle jag försöka få till det i dag och i morgon, sen se hur ni känner och vad ni hinner med på fre. :)

Nej jag tror inte heller det men blir lätt så att man rannsaka sig själv o griper efter strån för att få en förklaring till varför det blev ett mf.. :( även fast jag vet att jag inte har kunnat förhindra eller påverka något!
  • Symetrical
    soofa skrev 2015-06-24 06:44:17 följande:
    Vaknade och mätte just, ingen stegring utan snarare en rejäl dipp (ner till äl-nivå precis som du skrev). Får hoppas på en sen implantionsdipp då, vet inte när de brukar komma. :) phpTSUWbj13598.jpg
    Ser mycket lovande ut! Megatempökning imorgon nu då. Heja ägget! Gro in dig ordentligt nu!!!
    Har du fått några mer känningar idag?
  • soofa
    Aniroma skrev 2015-06-24 07:19:30 följande:
    Nej jag tror inte heller det men blir lätt så att man rannsaka sig själv o griper efter strån för att få en förklaring till varför det blev ett mf.. :( även fast jag vet att jag inte har kunnat förhindra eller påverka något!
    Jo, förstår att det lätt blir så. :/ Men med allt som ska till vid en graviditet är det inte konstigt att det blir fel ibland.

Vad skönt att ägglossningen redan har kommit igång så att ni kan börja försöka på direkten. Den här gången kommer det gå bra, det vet jag! :D
  • Aniroma
    soofa skrev 2015-06-24 07:27:16 följande:

Jo, förstår att det lätt blir så. :/ Men med allt som ska till vid en graviditet är det inte konstigt att det blir fel ibland.

Vad skönt att ägglossningen redan har kommit igång så att ni kan börja försöka på direkten. Den här gången kommer det gå bra, det vet jag! :D

Ja om man får hålla tummarna för sig själv så gör jag det! Och med alla andra jag håller tummarna för så är de snart helt blå! Måste ta sig för oss nu allihop!! Hoppas hoppas!!
  • soofa
    Symetrical skrev 2015-06-24 07:21:15 följande:
    Ser mycket lovande ut! Megatempökning imorgon nu då. Heja ägget! Gro in dig ordentligt nu!!! smile2.gif
    Har du fått några mer känningar idag?
    Haha, vad bra! Och med megaökning menar du? :) Hoppas hoppas! Nja, molande värk i nedre delen av magen men har känt det till och från de senaste dagarna så jag har nog inga nytillkomna symtom i dag, nej. Inte än i alla fall. ;)

Men HEY, hur går det med din ägglossning?! Hur ser testerna ut?
  • Symetrical
    soofa skrev 2015-06-24 07:31:41 följande:
    Haha, vad bra! Och med megaökning menar du? :) Hoppas hoppas! Nja, molande värk i nedre delen av magen men har känt det till och från de senaste dagarna så jag har nog inga nytillkomna symtom i dag, nej. Inte än i alla fall. ;)

Men HEY, hur går det med din ägglossning?! Hur ser testerna ut?
    Helst rekordhögt, men jag nöjer mig med 0,3.

Ja, du... Igår hade jag liten tempdipp, vattniga flytningar och hög, öppen och mjuk tapp, så vi passade på att sexa till det.
    Idag hade jag 0,4 grader högre temp än igår (kan bero på tempning en timme senare..!?) och aningen svagare äl-test. Känner av massa molvärk fortfarande, men vet att det kan sitta i nåt dygn efter att ägget släppt, så det säger inte så mycket. Har ju inte fått positivt äl-test, men kan ha missat peaken å andra sidan, eftersom jag inte testade mer igår än tidigt på morgonen!
    Återstår att se hur äl-test och temp är imorgon!
  • soofa
    Symetrical skrev 2015-06-24 08:44:56 följande:
    Helst rekordhögt, men jag nöjer mig med 0,3. smile5.gif

Ja, du... Igår hade jag liten tempdipp, vattniga flytningar och hög, öppen och mjuk tapp, så vi passade på att sexa till det. smile2.gif
    Idag hade jag 0,4 grader högre temp än igår (kan bero på tempning en timme senare..!?) och aningen svagare äl-test. Känner av massa molvärk fortfarande, men vet att det kan sitta i nåt dygn efter att ägget släppt, så det säger inte så mycket. Har ju inte fått positivt äl-test, men kan ha missat peaken å andra sidan, eftersom jag inte testade mer igår än tidigt på morgonen!
    Återstår att se hur äl-test och temp är imorgon! phpBw9hDm56202.jpg
    Haha okej, då hoppas jag på minst 36,80 grader i morgon bitti! Denna tempning alltså - rolig men ångestframkallande på samma gång! :)

Men vad spännande då! Hoppas ägget redan har släppt nu då, i sådana fall tajmade ni ju in the love making perfekt! :D Hur många dagar innan positiva äl-tester brukar du få sådana symtom annars?
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni