mikamon skrev 2015-05-17 22:16:13 följande:
Det hjälper lite åtminstone mitt i den långa väntan :)
Du är fin du <3 Har en Apotea-beställning på gång. Funderar på att slänga in digitala ältest också, om mitt konto tillåter. Skaffade förresten NC idag, den säger att äl ska ske på tisdag (tydligen mycket fertil idag, haha hoho :p )
Vad olika alla appar säger?! Nu ska man ju inte lita på en app, men väldigt intressant vad olika det kan vara. (Är app-tokig. Har tre olika appar nu...haha)
Jag har använt både stickor och digitala äl-tester, tycker det blir mycket tydligare med det digitala men det är ju mycket dyrare och inget man vill använda om man inte är nästan säker på att ägglossningen är på g.
Jag har också NC och har använt det i en månad. Innan du börjar mäta och lägger in dina mätningar i appen så kan den bara chansa när du har ägglossning (den blåa grejen i hörnet, ja). Den här månaden uppskattade den att jag skulle ha äl den 15/5 och rekommenderade mig därför att äl-testa några dagar innan dess. När jag la in att de var negativa blev äl-datumet uppskjutet, först till den 16/5 och sen till den 17/5 (eftersom jag hade positiva äl-tester två dagar i rad). Jag tror alltså inte du kan lita på NC-appen riktigt än, innan den har lärt känna din kropp. Förstår du hur jag menar? Första månaden t.ex. så sa den att jag skulle ha mens den 29/4 medan en annan app jag använt i över ett år sa den 2/5 vilket också var det rätta. Jag är dock väldigt nöjd med den, nu när jag använt den lite mer än en månad.