• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Fian88
    Aniroma skrev 2015-05-18 07:13:37 följande:

Alltså hörrni, jag behöver lite hjälp. I lördags såg jag stegring på ältestet och igår vid 18tiden var det nästintill fullt. Vi hade sex onsdag, fredag, igår. Nu på morgonen hade ältestet minskat men jag har fortfarande samma temp som jag hade för tre dagar sedan... Jag åkte bort i helgen o glömde tempen hemma så blev ingen tempning lördag-söndag. Men tempen ligger alltså på samma som den gjorde i fredags... Jag börjar bli sjukt nojig att jag bara fått en stegring denna månaden och att äl inte har skett/kommer ske... Jag hoppas innerligt att jag får dippen imorgon o att äl då sker på onsdag... Vad tror ni? Behöver jag vara orolig? Nån som varit med om liknande?

Men kan inte tempdippen ha varit i helgen då? Den kommer väl när ägget släpper så fick du näst intill fullt utslag igår kan du ju haft din fulla stegring säg lördag kväll/natt, tempdipp igår och nu har den höjts igen. Eller är jag helt ute och cyklar haha?
  • Aniroma
    Fian88 skrev 2015-05-18 07:46:00 följande:

Men kan inte tempdippen ha varit i helgen då? Den kommer väl när ägget släpper så fick du näst intill fullt utslag igår kan du ju haft din fulla stegring säg lördag kväll/natt, tempdipp igår och nu har den höjts igen. Eller är jag helt ute och cyklar haha?

Kanske... Jag har nog bara läst mig till att äl sker inom 48h efter fullt utslag. Och förra månaden hade jag fullt söndag kväll o måndag morgon och tempdipp båda de dagarna innan det steg igen.. Men i ren princip kan ju tempdippen ha varit i helgen då.. Åh vafan ska man glömma tempa de två viktigaste dagarna i månaden!!!?? Har inte missat en enda dag de senaste två månaderna o så gör jag det nu!! :(
  • linnsanbelle

Förstår känslan av getballen (usch)!!

Fast en mensvärk kan va positivt också, än är det inte kört!!

Jag har NOLL symptom, har nästan glömt bort att vi försöker bli gravida nu när vi flyttat hela helgen.. Det känns som om vi får göra ett nytt försök nästa månad. Men, det är inte skrivit i sten är på ÄL+7 och bim-8..

Symetrical skrev 2015-05-18 07:07:48 följande:

Hej babe!

Nej, är på äl +5 idag, så aningen tidigt att testa (har bim så tidigt pga att jag bara har 6-7 dagars lutealfas, vilket uppriktigt sagt suger fet getballe!)

Började dock få som mensvärk som strålar ner i ljumskarna (framförallt på vänster sida) igår och det håller i sig idag, så är rädd att mensen är på g rekordtidigt! Fick dessutom en lite tempdipp idag också, så det bådar inte jättegott (såvida inte tempen racar upp rejält imorgon igen. Troligt. Not!)

Hur går det för dig då?

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • Symetrical
    Aniroma skrev 2015-05-18 07:13:37 följande:

Alltså hörrni, jag behöver lite hjälp. I lördags såg jag stegring på ältestet och igår vid 18tiden var det nästintill fullt. Vi hade sex onsdag, fredag, igår. Nu på morgonen hade ältestet minskat men jag har fortfarande samma temp som jag hade för tre dagar sedan... Jag åkte bort i helgen o glömde tempen hemma så blev ingen tempning lördag-söndag. Men tempen ligger alltså på samma som den gjorde i fredags... Jag börjar bli sjukt nojig att jag bara fått en stegring denna månaden och att äl inte har skett/kommer ske... Jag hoppas innerligt att jag får dippen imorgon o att äl då sker på onsdag... Vad tror ni? Behöver jag vara orolig? Nån som varit med om liknande?

Kan vara så att ägget släpper nu idag och tempen blir högre imorgon eller på onsdag. Håller tummarna för det!
  • Symetrical
    halo83 skrev 2015-05-18 07:45:19 följande:

Hur störd är inte min tempning då? Haha

phpTJIB4f38932.jpg

Oj, men vad hände där, liksom!?!???
  • Aniroma
    Symetrical skrev 2015-05-18 08:34:56 följande:

Kan vara så att ägget släpper nu idag och tempen blir högre imorgon eller på onsdag. Håller tummarna för det!

Åh jag hoppas verkligen det. Man blir ju så nojig när det ibte blir som man tänker sig.. Håll tummarna för mig!!
  • Nystjärna

En fråga till er, vad äter ni för vitaminer? Förra gången jag var gravid åt jag folsyra bara och just nu äter jag apotekets vitaminer för kvinnor. Ätit det länge av andra skäl, men är det bättre och äta ren folsyra eller spelar de ingen roll? Och är det någon mer här inne som inte kör med äl-tester? 
    Sambon vill inte kör med äl-tester utan vi kör som vi gjorde med dottern, varannan dag, eller iallafall var 3. Men känns svårare nu då dottern inte alltid vill somna och sova i sin säng utan gärna sover inne hos oss. Sen rädd för att de skall ta längre att bli gravid denna gången. Hört olika nämligen, en del som har väldigt lätt för att bli gravida och en del som inte har det. Så funderar så mycket kring detta. Sen hur länge har ni varit utan något preventivmedel? Massa frågor idag :p 

• halo83

Jag kör ens äl tester även om vi kör varannan dag. Mest för min skull,att kolla hur kroppen beter sig. Jag har varit utan å-spruta i 1 år nu.

Nystjärna skrev 2015-05-18 10:52:01 följande:

En fråga till er, vad äter ni för vitaminer? Förra gången jag var gravid åt jag folsyra bara och just nu äter jag apotekets vitaminer för kvinnor. Ätit det länge av andra skäl, men är det bättre och äta ren folsyra eller spelar de ingen roll? Och är det någon mer här inne som inte kör med äl-tester? 

Sambon vill inte kör med äl-tester utan vi kör som vi gjorde med dottern, varannan dag, eller iallafall var 3. Men känns svårare nu då dottern inte alltid vill somna och sova i sin säng utan gärna sover inne hos oss. Sen rädd för att de skall ta längre att bli gravid denna gången. Hört olika nämligen, en del som har väldigt lätt för att bli gravida och en del som inte har det. Så funderar så mycket kring detta. Sen hur länge har ni varit utan något preventivmedel? Massa frågor idag :p 

• halo83

Ha ja vaffan lixom... Tempa? Du? No way! Här ska vi fucka till de lite extra

Symetrical skrev 2015-05-18 10:23:57 följande:

Oj, men vad hände där, liksom!?!???

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni