• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • camillis86

Precis gjort vul och allt såg bra ut!!!! så nedrans lycklig! Räkan är 13,9 mm lång oh hjärtat slår! :)

• WiMe06
    camillis86 skrev 2015-09-09 16:39:04 följande:

Precis gjort vul och allt såg bra ut!!!! så nedrans lycklig! Räkan är 13,9 mm lång oh hjärtat slår! :)

Vad skönt grattis!
  • Kristallflinga
    Elyssa81 skrev 2015-09-09 08:40:19 följande:

Det är svårt att säga. Blödningar är ju inte ett jättebra tecken, men de flesta som blöder får inte missfall. De finns dem som det går bra för och de som det går mindre bra för i samma situation som dig!

Jag håller tummarna för dig!! Hur har det varit i natt?

Blödningarna har slutat och har bara lite brunaktiga flytningar kvar.. så det känns som att det bara var skrämselskott denna gången. :) bebis rörde ju sig och hjärtat slog på i tisdags
  • AnneliR

Hej tjejer! Tänkte jag skulle uppdatera med en liten bild på min mage :) hur mår ni? Jag börjar få mer och mer ont pga foglossning, magen växer så det knakar och känner mig stoooor ;) skickat in alla papper ang graviditetspenning nu och väntar med spänning på beslut. Hoppas ni andra har det bra! :)
  • majbebis2016

Missfall o blödningar..

Jag väntade tvillingar, första blödningen i v6, dom fortsatte.. Allt såg normalt ut. Vart bara tillsagd att ringa/komma in så fort de vart något. Hade ordentliga stört blödningar. Även en jävla sammandragningar på nätterna. Allt såg bra ut, tills v 18. Då vi förlorande båda barnen.

• WiMe06
    majbebis2016 skrev 2015-09-12 19:58:36 följande:

Missfall o blödningar..

Jag väntade tvillingar, första blödningen i v6, dom fortsatte.. Allt såg normalt ut. Vart bara tillsagd att ringa/komma in så fort de vart något. Hade ordentliga stört blödningar. Även en jävla sammandragningar på nätterna. Allt såg bra ut, tills v 18. Då vi förlorande båda barnen.

Vad hemskt att höra. Lider med dig. Var det nyligen? Styrkekramar
  • WiMe06
    Kristallflinga skrev 2015-09-11 08:20:05 följande:
    Blödningarna har slutat och har bara lite brunaktiga flytningar kvar.. så det känns som att det bara var skrämselskott denna gången. :) bebis rörde ju sig och hjärtat slog på i tisdags
    Vad skönt att det börjat avta. Jag har ju haft blödningar till och från, senast nu i v 19. Och jag har blivit så rädd varje gång. Så jag förstår verkligen din oro. Men är bra ska du se. I början berodde troligtvis mina blödningar på att hinnan släppt lite i ena kanten och det kunde blöda lite ibland under ett bra tag sa min gyn.läkare. Blödningen i v 19 hade dem ingen förklaring till. Troligtvis slemhinnorna då trodde dem. Håller tummarna för er att det inte kommer mer.
  • WiMe06
    AnneliR skrev 2015-09-12 19:33:26 följande:

phpRM8k4p50945.jpg

Hej tjejer! Tänkte jag skulle uppdatera med en liten bild på min mage :) hur mår ni? Jag börjar få mer och mer ont pga foglossning, magen växer så det knakar och känner mig stoooor ;) skickat in alla papper ang graviditetspenning nu och väntar med spänning på beslut. Hoppas ni andra har det bra! :)

Vilken fin mage jag mår ganska bra just nu, tröttheten börjar komma lite mer i schack igen men efter en arbetsdag känner jag av fogarna litegrann, inget som gör att jag inte kan jobba ännu men när man får lägga sig på kvällen är man rätt nöjd
    Har också skickat in mina papper och väntar på svar. Fick ett sms att dem fått in ansökan och utlåtande.
    Tycker min mage vuxit en del bara senaste två veckorna. Och många på jobbet kommenterar också att nu syns det ju faktiskt, dem har inte sett eller tänkt på det innan.
  • majbebis2016
    WiMe06 skrev 2015-09-12 22:04:35 följande:

Vad hemskt att höra. Lider med dig. Var det nyligen? Styrkekramar

Vi förlorande dom nu i år på midsommarafton. Tack :)
  • strawberri

Såhär ser jag ut :) gick in i vecka 26 igår, mår bra men har blivit jättetrött och yr igen och har foglossningar, kan knappt vända mig i sängen på nätterna. Magen växer på sig och bebisen sparkar där inne och vänder o har sig. Så mysigt! Har inte haft blödning sedan 2 juli och jag hoppas det inte kommer tillbaka :( Men oron finns där varje dag :( Har som sagt fått min gravpenning beviljad fr.om 26 okt :) Hur gr det för er andra?
Svar på tråden Så rädd för missfall