• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • WiMe06
    strawberri skrev 2015-09-07 17:00:52 följande:

Ja underbart! Den 26 okt får jag gå hem :) håller tummarna för dig :)

Gud vad skönt inte länge kvar nu då.
  • strawberri
    WiMe06 skrev 2015-09-07 17:29:18 följande:

Gud vad skönt inte länge kvar nu då.

Nae ca 7 veckor så bara räkna ner nu
  • Kristallflinga

Tycker att tråden tappat sin mening lite.. så tar in den på missfall igen och hoppas på stöd och hjälp.

har idag haft en blödning och smärta i magen, som mensvärk. Exakt så faktiskt. Åkte in till akuten direkt, trots att jag inte blödde mer än en binda. Var (och är) ju orolig så ville inte plåga mig. Inne på akuten gjorde de vul och fostret rörde på sig och hjärtat slog. Barnmorskan som var med räknade ut att om jag inte vart gravid så skulle jag haft mens nu. Men det såg bra ut, förutom blödningen då. Är i v9+0

Är det någon mer som haft det så här? Har det gått bra eller är det trots allt ett missfall till på gång? Har nu på kvällen fortfarande blödningar och smärta..

• WiMe06
    Kristallflinga skrev 2015-09-08 22:19:11 följande:

Tycker att tråden tappat sin mening lite.. så tar in den på missfall igen och hoppas på stöd och hjälp.

har idag haft en blödning och smärta i magen, som mensvärk. Exakt så faktiskt. Åkte in till akuten direkt, trots att jag inte blödde mer än en binda. Var (och är) ju orolig så ville inte plåga mig. Inne på akuten gjorde de vul och fostret rörde på sig och hjärtat slog. Barnmorskan som var med räknade ut att om jag inte vart gravid så skulle jag haft mens nu. Men det såg bra ut, förutom blödningen då. Är i v9+0

Är det någon mer som haft det så här? Har det gått bra eller är det trots allt ett missfall till på gång? Har nu på kvällen fortfarande blödningar och smärta..

Det är ju väldigt många som får blödningar i samband med att dem egentligen skulle haft sin mens.
    Det kan inte vara växtvärk du känner?

Med den här graviditeten har jag haft blödningar till och från flera ggr i början, ena gången när jag blödde hade jag som molvärk, detta var i v 10. Men bebis mådde bra. Så det behöver inte alls tyda på att det är ett mf på g. Håller tummarna för dig att det inte är ngt och att bebis stannar.
    Vet hur orolig och rädd man blir.
  • camillis86

Hej tjejer, får jag fråga en sak? ALLA mina symtom försvann i måndags,
    illamåendet, känslan att behöva småäta mest hela tiden, känslan att nåt är annorlunda i kroppen, känner mig helt enkelt inte gravid längre överhuvudtaget, vilket nu gör mig livrädd. Har inte fått någon blödning men tänkte fråga om det är någon av er som känt likadant under graviditeten och att det sen ändå gått bra och att fostret lever. Ska på vul i eftermiddag och känner mig fruktansvärt nervös :(

• Elyssa81
    camillis86 skrev 2015-09-09 08:26:52 följande:

Hej tjejer, får jag fråga en sak? ALLA mina symtom försvann i måndags,
    illamåendet, känslan att behöva småäta mest hela tiden, känslan att nåt är annorlunda i kroppen, känner mig helt enkelt inte gravid längre överhuvudtaget, vilket nu gör mig livrädd. Har inte fått någon blödning men tänkte fråga om det är någon av er som känt likadant under graviditeten och att det sen ändå gått bra och att fostret lever. Ska på vul i eftermiddag och känner mig fruktansvärt nervös :(

För mig gick det inte bra hade iofs en rosa blödning också.

Men jag har hört många som haft som du och som det gått bra för. Vilken vecka är du i?
  • Elyssa81
    Kristallflinga skrev 2015-09-08 22:19:11 följande:

Det är svårt att säga. Blödningar är ju inte ett jättebra tecken, men de flesta som blöder får inte missfall. De finns dem som det går bra för och de som det går mindre bra för i samma situation som dig!

Jag håller tummarna för dig!! Hur har det varit i natt?
  • camillis86

är i v 8... :/  Hur snabbt kom blödningen efter att dina symtom försvann? var det också från en dag till en annan att du helt plötsligt mådde som vanligt igen?

• WiMe06
    camillis86 skrev 2015-09-09 08:46:22 följande:

är i v 8... :/  Hur snabbt kom blödningen efter att dina symtom försvann? var det också från en dag till en annan att du helt plötsligt mådde som vanligt igen?

Fick mf i april och då försvann mina symtom över en natt, plötsligt kändes brösten helt tomma och jag hade småont i magen hela tiden. Hade små blödningar under ett par dagar i samband med att symtomen försvann. Så tyvärr var det inget positivt för mig när mina symtom försvann i v 6.
    Håller tummarna att allt är bra för dig.
Svar på tråden Så rädd för missfall