• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym94

Hoppar med in! :) plussade igår och har BF 1 februari 2016 än så länge! :)

• Bonnie4900

Hej!
    Plussade i torsdag på BIM efter två månaders försök. BF 4/2-16. Har en flicka sedan tidigare som fyllde 2 år nu i april. Är såå glad!
    Har symptom som ömma bröst, spänner i nedre delen av magen och trött! 

Kram

• 44Hannahpanna

Hoppar in här också! Plussade för några dagar sen. Fick ömma brösten direkt. Molvärk som dock släppt men en stor klump i halsen kan knappt svälja. Hur känns era illamående. Borde vara v 5+1 eller någon dag mer nu..

• Darimna
    AnnaRoos skrev 2015-05-29 21:03:30 följande:

Men åh! Det fanns redan en sådan grupp, haha! Jag som startade en ny! Jag fick ett plus idag, beräknad till 5 feb :) Har en dotter på tre år också

Vad härligt,  precis som jag

Eller min dotter fyller tre om en månad. Jag har en del tankar om hur det blir att få syskon när man är 3,5-4år också, det finns ju så många olika vetenskaper om vad som är bästa ålderna att få syskon, men jag hoppas detta blir precis rätt, det känns så nu i alla fall
  • Darimna

Apropå symptom:

Jag märkte att jag var gravid i måndags av att jag fick väldigt ont i magen på ett speciellt sätt som jag bara haft en gång förut och det var precis i början av förra graviditeten. JAg hade redan misstänkt det lite innan men då blev jag bombsäker.

Jag gick till barnmorskan jag hade sist och gjorde ett grav-test hos henne. För att jag litar mer på dem när hon gör och för att jag var lite snål och inte ville betala för ett eget

Men det var negativt...

Chockad undrade jag vad det i så fall var för fel på min livmoder, det var för starka smärtor för att vara ingentin, men inte för att vara graviditet.. Funderade nästan på att åka in till gynakuten, men bestämde mig för att avvakta och nästa dag var det bättre.

På torsdagen var mensen 12 dagar sen och jag bestämde mig för att ta ett nytt grav-test själv.

Och det var ju väldigt tydligt.

Nu försöker jag räkna ut BF och jag antar att jag inte kan utgå från senaste mens eftersom testet i måndags (på bim+9) vRar negativt.

Jag måste nog ha fått väldigt sen ägglossning den här månaden och blivit gravid för bara ca 14 dagar sedan. Vilket betyder att jag går in i v5 ungefär nu?

• AnnaRoos
    Darimna skrev 2015-05-31 06:01:55 följande:

Vad härligt,  precis som jag

Eller min dotter fyller tre om en månad. Jag har en del tankar om hur det blir att få syskon när man är 3,5-4år också, det finns ju så många olika vetenskaper om vad som är bästa ålderna att få syskon, men jag hoppas detta blir precis rätt, det känns så nu i alla fall

Vad kul! Min dotter fyller också snart, i juni, när är din dotter född? Kul, då kommer bpda våra barn vara typ exakt lika gamla :)
  • Darimna

Vänta.. AnnaRoos?

Du var väl med i "Junibarn 2012"-tråden?

Vad kul att följas åt igen då

• Caylyn
    Darimna skrev 2015-05-31 06:09:25 följande:

Apropå symptom:

Jag märkte att jag var gravid i måndags av att jag fick väldigt ont i magen på ett speciellt sätt som jag bara haft en gång förut och det var precis i början av förra graviditeten. JAg hade redan misstänkt det lite innan men då blev jag bombsäker.

Jag gick till barnmorskan jag hade sist och gjorde ett grav-test hos henne. För att jag litar mer på dem när hon gör och för att jag var lite snål och inte ville betala för ett eget

Men det var negativt...

Chockad undrade jag vad det i så fall var för fel på min livmoder, det var för starka smärtor för att vara ingentin, men inte för att vara graviditet.. Funderade nästan på att åka in till gynakuten, men bestämde mig för att avvakta och nästa dag var det bättre.

På torsdagen var mensen 12 dagar sen och jag bestämde mig för att ta ett nytt grav-test själv.

Och det var ju väldigt tydligt.

Nu försöker jag räkna ut BF och jag antar att jag inte kan utgå från senaste mens eftersom testet i måndags (på bim+9) vRar negativt.

Jag måste nog ha fått väldigt sen ägglossning den här månaden och blivit gravid för bara ca 14 dagar sedan. Vilket betyder att jag går in i v5 ungefär nu?

Det kan ju vara så att du har lite låga hormonnivåer den här gången. Första gången jag var gravid plussade jag inte förrän i vecka 6.
  • Darimna
    Caylyn skrev 2015-05-31 07:11:41 följande:
    Det kan ju vara så att du har lite låga hormonnivåer den här gången. Första gången jag var gravid plussade jag inte förrän i vecka 6.
    Fast första gången plussade jag 12 dagar efter befruktning och det var inte ens morgonurin. 

Dessutom hade jag inget samlag förrän nästan en vecka efter beräknad ägglossning så jag vet att den måsta varit sen, det är bara en fråga om hur mycket..
  • AnnaRoos
    Darimna skrev 2015-05-31 07:07:10 följande:

Vänta.. AnnaRoos?

Du var väl med i "Junibarn 2012"-tråden?

Vad kul att följas åt igen då

Jaa precis, haha var du också det?! Gud så roligt! :)
Svar på tråden BF februari 2016