Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i juli

Jag smyger gärna med här. Fick (tydligen) ett väldigt tidigt missfall för drygt två veckor sedan när jag var ovetandes gravid och verkar nästan slutat blöda nu så hoppas på negativt gravtest (eller i alla fall svagt) imorgon bitti och äl inom de närmsta veckorna så att jag får en bim i juli.
    Återkommer med närmre datum längre fram!

• Symetrical
    Att vänta skrev 2015-06-15 16:43:48 följande:
    Välkommen! Hade också tidigt missfall förra månaden. Men har redan ägglossning!
    Åh, så gött!
    Själv har jag ofta löjligt lång follikelfas (senast nu när jag vart gravid hade jag äl på dag 44!) så räknar inte med snabb äl, men hålla tummarna kan man alltid göra!
  • Symetrical
    Att vänta skrev 2015-06-15 20:12:02 följande:
    Åhå. Tror att jag har sett dig när jag spanade i maj/juni tråden men aldrig var aktiv. Grymt att du kan bli gravid då trots det! Är det första barnet? Antar att du har sökt (och fått) hjälp redan?

Det suger ju verkligen med missfall men jag försöker verkligen ha inställningen att jag ju kan bli gravid och det är positivt!

Håller tummarna för mirakelsnabb äl för dig nu då!
    Ja, det var ju en klar positiv aspekt av hela det här schabraket. :-P
    Nej, jag har en son född jan -13, så vet att det kan gå vägen. innan jag blev gravid med honom var kroppen som en klocka, men grav, amning och minipiller verkar ha rubbat balansen rejält!
    Jupp, har fått letrozol utskrivet som jag hoppas på skall kunna korta ner cykeln. Dock oklart om jag måste vänta på nästa mens innan jag får börja ta dem. Återbesök hos gyn på onsdag förmiddag, så efter det lär jag veta mer.
    Har du barn sedan tidigare, eller är det första?
  • Symetrical
    Att vänta skrev 2015-06-15 21:51:07 följande:
    Skönt att du vet att det funkar iaf! Jag har inga barn sen innan och tycker att det ploppar ut ungar till höger och vänster nu. Vill bara bli gravid igen fort nu, blir det missfall igen får jag iaf en ordentlig utredning sen. Men jag har en god känsla för den hör månaden. Känns som att det är dags nu!
    Helt rätt inställning! Juni är ju trots allt den månaden allra flest barn blir gjorda.
  • Symetrical
    sowe81 skrev 2015-06-16 08:38:12 följande:

Hej
    Varit lite tyst här I tråden ett tag, varit så mycket på hemmaplan så här innan semestertider. Men nu är det iaf snart dags för äl och den kommer såklart att infalla på midsommardagen, o vi har gäster ons.- lördag morgon. Har vi tur så har jag äl på söndag så vi hinner ligga på lördag och söndag. Att ligga när vi har gäster går inte för vi har så tunna väggar och 3 barn som ska sova lite varstans.

Så vi funderar på att prova koppmetoden några dagar nu bara för att inte missa chansen.
    Nån som provat det? (alltså att han lägger sin sats I en kopp och jag suger upp med en "spruta" och sprutar in) Blir ju superduperoromantiskt men vad gör man inte efter 2 år....

Kör i vind, säger jag! Alla metoder är bra, utom de dåliga!
    Ligga onsdag morgon, injicera kopp-gubbar fredag och ligga lördag. Check! It's a done deal, skulle jag vilja påstå!
  • Symetrical
    sowe81 skrev 2015-06-16 11:15:17 följande:
    Haha... Kopp-gubbar... Hoppas det fungerar smile1.gif
    Håller alla tummar och tår för dig!
    Här fick jag helt blankt gravtest imorse (Yay!) och hoppas att mitt vul imorgon förmiddag visar att alla missfallsrester är ute och att mina äggblåsor dignar!
  • Symetrical
    mkes skrev 2015-06-16 20:54:20 följande:

Hänger på här jag med! smile1.gif Plussade för några dagar sedan men det blev tyvärr till ett missfall, nummer två nu sedan vi började försöka i november. Nästa äl ca 1/7 och bim ca 16/7!

Hoppas vi lyckas tima äl och bim den här gången, dudette! <3
  • Symetrical

Alla missfallsrester ute och ungefär lila stora äggblåsor på båda sidorna, så gynekologen tippade på äl om kanske en två veckor. Återkommer med datum när känningarna och äl-testen indikerar nedsläpp!

• Symetrical
    mkes skrev 2015-06-17 13:05:08 följande:
    Ja! Vi lyckades ju tima våra missfall rätt bra i alla fall. smile5.gif Jag lär få äl om två veckor, tror du att du kan hålla ut tills dess?! smile2.gif
    Hålla ut!?!? Med min ägglossningshistorik lär jag snarare få samtidigt som din andra!
  • Symetrical
    mkes skrev 2015-06-17 22:24:52 följande:
    Haha! Nä, nu är det dags att din cykel rättar till sig tycker jag. Tippar på äl om 2 veckor för dig med! smile2.gif
    We have ourselves a deal, love!
Svar på tråden Vi med BIM i juli