Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i juli

EkoS skrev 2015-06-23 17:33:50 följande:
    Åh, jag känner precis likadant. Vi är på åttonde försöket nu och jag har varit deppig sen försök 3 ungefär. Men så har man kollegor som försökt i tre år och då känner man sig så självisk. Men egentligen spelar det ju ingen roll hur lång tid det tar för någon annan. Vår uppfattning om hur det känns är ju vår egen.

Jag undrar också var alla mellanting är någonstans! Tycker det är spännande att se hur många gånger alla andra i tråden försökt. Blir kul sen när folk börjar plussa. Hoppas att vi kan hitta några mellanting då ;)
    En i bim slutet på maj/början på juli plussade nu efter 10 försök. Det borde väl räknas som ett mellanting..?
  • Symetrical

Vattniga flytningar, molvärk, svullen och hög, mjuk och öppen tapp. Kan det verkligen vara äl på g redan? Såhär har som sagt utvecklingen sett ut på äl-testen. Dock inte tagit något sedan imorse...

• Symetrical
    kastrullen skrev 2015-06-24 09:33:24 följande:

Nu har vi försökt i ett halvår, och jag tror inte det tagit sig denna månad heller. Då slog det mig; min mamma, hennes systrar och deras mamma har alla hypotyreos vilket kan minska möjligheterna att bli gravid. Så nu har jag tid på lab imorgon för att kolla mina sköldkörtelhormon! Det skulle jag ha gjort för flera år sedan men har prokrastinerat det. Känns skönt att ta tag i det nu dock, bättre nu än att jag får veta det när vi försökt i ett år eller mer.

Så skönt! Och är det hypothyreos är det ju lätt behandlat med levaxin.
  • Symetrical
    Mileya skrev 2015-06-24 17:58:10 följande:

Fattar ingenting nu!

Det kommer brunrött på pappret när jag torkar mig efter toabesök. Jag har mensvärk och svagt illamående. Och jag är bara på BIM-7?! Känns precis som att mensen är påväg, men en hel vecka för tidigt?? Den brukar va sen ibland, men aldrig såhär tidig.

Någon som har några erfarenheter ?

Låter som nidblödning/implantationsvärk. Håller tummarna för dig!
  • Symetrical
    Maalon skrev 2015-06-24 19:46:29 följande:

Nu blir jag osäker angående äl-testerna, vad tror ni?

phpqr294O89264.jpg

Äl imorgon!
  • Symetrical
    Mileya skrev 2015-06-25 07:44:20 följande:
    Men jag har för mig att nidblödningar är väldigt ovanliga...?

Brukar ha lite mellanblödningar vissa månader, så är rädd att det är samma nu. Men idag är det bruna som bortblåst. Likaså värken och illamåendet, så lite misstänksam blir man ju :)

Tack för att ni ger mig hopp!!! <3
    De är väldigt ovanliga, men de existerar ju i alla fall!
  • Symetrical
    Interiorista skrev 2015-06-26 08:31:06 följande:

Som jag skrev igår så har jag bara äl-test hemma, men provade med ett sådant imorse i alla fall. Men nej, jag är nog inte gravid, för teststrecket är mycket svagare än kontrollstrecket. Dessutom försökte vi ju inte riktigt denna månaden heller. Men nästa månad blir första riktiga försöket! :)

phpbPxzvj63373.jpg

Jag skulle säga att det där bådar gott! Det behöver inte vara helt positivt för att indikera graviditet. Man kan förvisso få starkt äl-test precis innan mens också, så det kan ju vara det som gör att det blir så starkt, men köp ett gravtest och ta. Jag har en bra känsla!
  • Symetrical

Äl verkar vara på g här! Borde väl komma om ett par dagar, så då blir bim typ 6/7 (med min korta lutealfas)
    Översta från idag:

• Symetrical

Högre temp och svagare äl-test idag, så borde absolut varit nedsläpp igårkväll!
    Någon vänlig själ får gärna lägga till en tekniskt inkompetent själ (läs mig!) på listan.
    Äl 26/6, bim 4/7 (om lutealfasen är lika patetiskt kort som vanligt)

• Symetrical
    Fronten skrev 2015-06-27 00:28:12 följande:

Här verkar Äl skett i dag. Känt av den extremt väl denna månad vilket känns bra. Den kom två dagar senare än väntat men nu hoppas jag verkligen på ett plus om två veckor. Grattis till alla som fått sitt och lycka till nu till alla som väntar på ett denna månad. Jag vågar inte hoppas och ligger lite lågt. Försöker att tänka på annat men det är svårt som många er säkert känner igen ????

Då är vi väldigt synkade, du och jag!
Svar på tråden Vi med BIM i juli