Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i juli

Malin 845 skrev 2015-07-08 20:13:28 följande:
    Tog testet nu och här är resultatet, starkare än innan idag.. Undrar om äl är pågång då?

Nej är ledig nu :) tills i helgen iaf :) phpGvJYYL65643.jpg
    Har du äl-flytningar eller några andra tecken på att den närmar sig?
  • Symetrical
    Villbligravidnu skrev 2015-07-08 21:00:50 följande:

Någon som tempar som vet hur tempen är om man har blivit gravid? Jag skulle vilja veta hur tempen beter sig mellan ÄL och BIM, blir den ännu högre än vad man normalt har under lutealfasen eller kan den vara som vanligt? Jag har läst att tempen ofta fortsätter öka om man blivit gravid, men gör den alltid det innan BIM? Jag har även läst att tempen kan dippa när ägget fäster, men även att tempen kan öka ännu mer när ägget fäster. Jag kan inte påstå att min temp ser lovande ut, men den ligger i alla fall inom mitt lutealfasområde. Skulle vara intressant om någon vill dela sin tempkurva vid graviditet smile1.gif

Såhär ser min (förhoppningsvis gravida) tempkurva ut. Ligger absolut inte högre än annars (snarare lägre!), men hoppar sjukt mycket mer än vanligt mellan äl och bim.
    Var likadant förra månaden när jag vart gravid och fick tidigt MF, så för mig verkar det vara en trend. Kan säkert skilja mellan olika individer och förmodligen även mellan olika graviditeter också!
    Tydligaste skillnaden just nu innan bim tycker jag annars är att min tapp är mjuk(!) och hela underlivet liksom svullet.
  • Symetrical

Idag syntes det i alla fall med blotta ögat utan att ha redigerat sönder bilden först, även om det fortfarande är sjukt svagt spökstreck! :-P

• Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-07-09 08:38:53 följande:
    Oj det ser ju lovande ut! :D du är äl+? :)
    Äl +10, så väldigt tidigt!
  • Symetrical
    Angdev skrev 2015-07-09 09:17:14 följande:
    Så såg mitt ut när jag plussade med sonen BIM-1. Vågar jag mig på ett grattis nu lr blir det CBs test först? :)
    Hahaha. Blir ett nytt imorgon bitti. Återkommer efter det!
  • Symetrical
    Yennie88 skrev 2015-07-09 12:19:53 följande:

Mitt hopp stiger sakta men säkert. Känner mig ordentligt svullen över tjejmagen, sover på Mage(framstupasidoläge)och det är inte lika lätt att ändra håll, behöver "lyfta" mig. Är aldrig svullen innan mens annars. Idag kom även lite illamående när jag blev hungrig, det brukar jag inte få heller.. Om man räknar från ÄL ,en dag tidigare än beräknat, ska mensen komma imorgon, enligt appen på lördag. To be continued!

Åh, spännande! Känner igen precis det där med magen. Brukar få lite svullen mage precis innan mensen kommer, men nu har den varit stenhård sedan snart en vecka tillbaka!
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-07-09 12:52:50 följande:
    Ja det var det visst! Ska du vänta några dagar nu eller hur ska du göra? :)
    Blir ett test imorgon bitti också, om jag känner mig själv rätt!
  • Symetrical
    Migas skrev 2015-07-09 13:32:02 följande:

Dagens uppdatering:
    Nu börjar jag ångra inte tog ett test i morse också (då det var något svagt streck igår) utan valde att vänta till imorgon bitti. Obestämd Jag känner just nu ett starkare illamående än tidigare (utan att jag är hungrig eller har ätit mycket), jag känner även att det stramar mer konstant i brösten (förut har det mer kommit och gått) och att "mensvärken" är mer konstant nu än tidigare.

Mensen har heller inte dykt upp ännu så hade varit intressant och sett om strecket hade varit något starkare i morse, speciellt eftersom jag har tagit RFSU:s test som verkar vara mer eller mindre opålitliga.  

Hur gör ni andra för att folk inte ska misstänka något än vid middagar eller fester? Jag ska idag ha lite folk över på grillat (några av dessa var jag även på fest med i lördag och avstod även då alkohol), då jag i vanliga fall brukar ta ett glas vin eller öl till maten, så känns det snart uppenbart då jag nekat alkohol flera gånger i rad med samma personer. Så något förslag på vad jag skulle kunna ha för ursäkt? 

Men det är ju lättare när man är hemma hos sig själv! Du kan ju till exempel köpa alkoholfritt vin och smussla med, alternativt hålla över i en annan tom vinflaska, om du har. :-P

Vi ska också ha lite grillfest imorgon och jag kommer nog satsa på det, eller slänga ihop lite bål och så själv dricka samma, fast utan alkohol.
  • Symetrical
    jeniii88 skrev 2015-07-09 13:40:02 följande:

Sprang till Apoteket och köpte ett clearblue digitaltest. Gravid 1-2 :D

Åh, grattis!
  • Symetrical
    NiHa skrev 2015-07-09 16:27:21 följande:

Va kul att så många plussar, Grattis:D
    Jag hade ÄL i måndags så räknar dagarna nu.
    Men Tror inte att det tar sig denna gången.
    Vi är mitt i en flytt, så hade sex dagen innan ÄL men inte på ÄL-dagen.
    Tror ni det finns en stor eller liten chans att det tar sig?:)

Vi hade sex 2-3 dagar innan äl både denna och förra gången jag vart gravid, så borde inte vara någon fara!
Svar på tråden Vi med BIM i juli