Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i juli

Angdev skrev 2015-06-19 11:27:09 följande:

Vilka ÄL-test har ni att rekommendera? Jag har tidigare kört med billiga-testers men där måste man låta urinen bli rumstempad och det har man som småbarnsförälder inte riktigt tid till :). Sen måste jag ha rätt många pga olika långa cykler så dom får inte vara för dyra. :)

Kan rekommendera testlagrets. Testat en massa billiga och jag tycker att de är bäst.
  • Symetrical
    halo83 skrev 2015-06-22 16:09:27 följande:

Första dagen på mensen.. Har mens 4 dagar

(Sorry för kapning)
    Oj, det var verkligen tidigt i cykeln! Kan vara svårare att bli gravid då, eftersom slemhinnan inte fått så lång tid på sig att byggas upp! Har du fått något slemhinneuppbyggande tips? Tror att det finns en hel massa sådana.
  • Symetrical
    halo83 skrev 2015-06-22 18:09:11 följande:
    nej, det hade jag ingen aning om..=( vad finns det att göra åt det?
    Vet att bland annat L'arginin skall fungera uppbyggande för slemhinnan, men tror att det finns en hel bunt andra hälsoläkemedel och kosttillskott som funkar också.
  • Symetrical
    halo83 skrev 2015-06-22 21:50:47 följande:

Försöker googla på vad man kan göra men hittar inget. Är det onormalt tidigt för en period på 28 dagar å en lutealfas på 14-16 dagar tror du?

Nej, det låter ju helt normalt! Men skrev du inte att du hade äl redan på dag 5-7?!!?
  • Symetrical
    Mayy skrev 2015-06-23 10:28:25 följande:

Hej... behöver lite pepp. Vaknade med en klump i magen idag och har googlat runt senaste timmen utan att bli klokare (vad hade jag förväntat mig?)... 

Är på fjärde försöket nu (bim 2/7) och jag hoppas att det tar, men om det inte gör det så funderar jag på om jag borde söka mig till en gynekolog och göra en kontroll. Bara rutin sådär, om något kanske är fel eller om jag har någon infektion eller något som "stör". Sen drog jag mig till minnes att jag runt 20-årsåldern gick till en gynekolog som gjorde ultraljud pga av insättande av kopparspiral och som då kommenterade att jag hade många blåsor i mina äggstockar. Hon sa även att det kanske kunde vara pcos. Men jag vet inte? Har normalvikt och får mens regelbundet. 

Men nu när jag googlade runt så stod det på ett ställe att man kan få mens utan ägglossning och att man då måste äta medicin för att få igång det... så nu snurrar mina tankar runt. Har jag ens ägglossning? Kommer jag ens kunna bli gravid? Var kan jag vända mig? Börjar närma mig 30 och det känns liksom som att hela min kropp och mitt sinne kräver att jag blir gravid. Jag blir tokig :((((

Förstår att du blir orolig, vännen, men så länge du har regelbunden mens brukar det vara rätt så lätt att fixa till i de fall man ej har äl (då får man äta pergotime eller letrozol). Om jag vore du hade jag börjat med att tempa för att se om något ägg släpper (då stiger tempen minst 0,3 grader)
    Skulle du inte blir klokare av det kan du alltid ringa till en gynmottagning och boka tid.
  • Symetrical
    Att vänta skrev 2015-06-23 12:48:21 följande:
    Wohoooo!! Vad härligt att den är på väg redan! Förhoppningsvis har cykeln fixat till sig efter missfallet då. Håller tummarna för att du har fullt av gynnsamma hormoner kvar i kroppen också!
    Tack babe!
  • Symetrical
    Mayy skrev 2015-06-23 11:48:04 följande:
    Okej, tack. Det var faktiskt lite lugnande... <3 Jag kanske stressar upp mig i onödan, men det är så lätt att tankarna bara snurrar iväg all världens väg...

Kan man använda en vanlig mun-temp? Är det något speciellt att tänka på?
    Det kan du absolut använda. Det gör jag.
    Försök tänka på att tempa ungefär samma tid varje dag och innan du går upp ut sängen. Kan variera lite om man exv sovit med öppen mun sista timmarna, men man brukar ändå få ett ganska bra genomsnitt!
  • Symetrical
    Mayy skrev 2015-06-23 17:17:46 följande:
    Okej! Jag får försöka inhandla en termometer då :)
    Jag googlade på bäst i test och beställde hem den som vunnit. Fraktfritt till och med!
  • Symetrical
    Maalon skrev 2015-06-23 16:45:24 följande:

Vad tror ni, är det äl på g?

Absolut! Skulle tippa på imorgon eller övermorgon. Ligg i!
Svar på tråden Vi med BIM i juli