• miamarina84

Vi med BIM i juli

Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BIM i juli
  • Malin 845
    soofa skrev 2015-07-22 11:47:00 följande:
    Bor du i Jönköping kan jag tipsa om att gå till Tomas Katzin. Gick själv till honom när jag bodde där och han är jättebra! En manlig gynekolog låter kanske inte som en hit i mångas öron men han är som sagt jättebra! Han har avtal med landstinget så det kostar inget extra för dig att gå dit trots att han är privat.
    Tack för tipset! Det ska jag kolla upp! :)
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-22 12:47:35 följande:
    Letrozol är som pergotime, men har tydligen lägre missfallsrisk. Man tar dem från typ dag 5-9 i cykeln för att de skall hämma östrogenet och på så vis öka fsh-utsöndringen, vilken i sin tur är det hormon som stimulerar äggtillväxten. smile1.gif
    Jag skall börja med det nästa cykel för att förhoppningsvis lyckas få äl innan cd 41, som den här gången (cd 44 förra cykeln!)
    Man får det utskrivet av gyn.
    Men om man inte vet hur lång cykel man har? Jag ska fråga gyn om detta :) tack för tipset och hoppas du får ett stort fint plus denna månaden :D kram
  • Malin 845
    Angdev skrev 2015-07-22 12:52:26 följande:
    Testen på bilden, dom är tagna idag? För jag anar streck på båda via mobilen....?
    Ja båda är från idag. Äl testet visade ett liiiitet tunt sträck som det gjort varje gång, men vet inte om det är spök då alla visar så.. Och grav testet visade ett litet sträck i kanten men vet inte om det är färgrester, spök eller äkta.. :/
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-07-22 13:16:11 följande:
    Men om man inte vet hur lång cykel man har? Jag ska fråga gyn om detta :) tack för tipset och hoppas du får ett stort fint plus denna månaden :D kram
    Det tror jag inte spelar så stor roll, så länge den är oregelbunden och/eller väldigt lång kan man få det utskrivet.
    När slutade du med preventivmedel?
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-07-22 13:18:58 följande:
    Ja båda är från idag. Äl testet visade ett liiiitet tunt sträck som det gjort varje gång, men vet inte om det är spök då alla visar så.. Och grav testet visade ett litet sträck i kanten men vet inte om det är färgrester, spök eller äkta.. :/
    Ledsen att vara en partypooper, men faktum är att om du varit gravid hade äl-tester gett betydligt starkare utslag. :-/
    Skitkroppar vi har, Malin! :-S
  • MartinaLarsen

Idag är det ingen bra dag, snart 1 års sen jag fick missfall och bara känner hur klumpen i magen växer. Har försökt bli med barn sen dess men inte lyckats. Tagit en pause sen i april då vi flyttade till hus och känner bara att allt känns så jävla meningslöst. Sambon vill åka till sin bror hela tiden och har en bebis på 3 månader medans jag tycker det är tufft periodsvis medan han tycker vi är unga (25 år) och det händer när det händer att vi inte behöver skynda oss..

Fick mens 1 vecka för tidigt och jag har världens humörsvängningar i ca 3 veckor..

Borde egentligen få mensen till helgen eller i början av nästa vecka..

Vad är det för fel på mig?! Har molvärk dag från dag i magen varierar lite och jag bara känner att jag inte orkar mer. Antagligen är det mina hormoner som pratat för just nu för jag orkar inget mer. Sambon och jag är osams från och till för att jag inte kan bete mig.. Suck behövde skriva av mig utan att någon dömer mig..

• Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-22 14:07:06 följande:
    Det tror jag inte spelar så stor roll, så länge den är oregelbunden och/eller väldigt lång kan man få det utskrivet. smile1.gif
    När slutade du med preventivmedel?
    Aha :) jag slutade med preventivmedel i mars.
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-22 14:42:25 följande:
    Ledsen att vara en partypooper, men faktum är att om du varit gravid hade äl-tester gett betydligt starkare utslag. :-/
    Skitkroppar vi har, Malin! :-S
    Jo sant :(. Man hoppas ju ändå på att det är så.. Om vi prickade in äl den 7/7 så är det 15 dagar sen.. Ja verkligen, hatar den just nu :(. Men en fråga, om man har övervikt(som jag har) kan det påverka? :/
  • miamarina84
    Symetrical skrev 2015-07-22 12:48:43 följande:

Äl bekräftad igår, vilket med min korta lutealfas innebär bim 29/7.

Bim samtidigt, lycka till :)
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-07-22 14:48:50 följande:
    Jo sant :(. Man hoppas ju ändå på att det är så.. Om vi prickade in äl den 7/7 så är det 15 dagar sen.. Ja verkligen, hatar den just nu :(. Men en fråga, om man har övervikt(som jag har) kan det påverka? :/
    Ja, dessvärre kan det ju spela in.
    Är det många kilo? Vet att hormonerna kan rubbas ganska mycket av övervikt. Kan såklart bero på hormonell obalans efter hormonellt preventivmedel också!

Är du säker på att du hade äl då? Visst tempar du också..?
Svar på tråden Vi med BIM i juli