Avsaknad av spermier
Jag är på dag 8 på korta protokollet. Har du äggplock på måndag nästa vecka? Jag kommer med största sannolikhet göra äggplocket på fredag. Hur känns din kropp? Jag börjar bli om i magen nu, men jag mår tusen gånger bättre nu än förra gången när jag gjorde långa metoden. Jag frågade läkaren idag hur många ägg hon trodde de kunde få ut och hon sa att idag fanns det ca 14 äggblåsor som var lagom stora. När ska du göra ultraljud?Jag är precis likadan, jag vågar inte hoppas på för mycket. Men sen blir jag orolig för att min kropp ska känna att jag är negativ eller stressad och så kommer allt misslyckas bara för det. Det kanske låter dumt, men det är ju så svårt att sluta tänka på allt!
Av sprutorna känner mig lite uppblåst och trött på morgonen, annars som vanligt. :)
Jag är på sprutdag 6. Ska på första ultraljudet på onsdag, mer än så vet jag inte än. Men visst händer inget på helgen? Isåfall kanske det blir ultraljud igen på fredag och äggplock måndag? (spekulerar för fullt!). Kul att vi är ungefär lika i processen! :)
14 ägg låter fantastiskt! :D