• LängtanSåStor

BF Februari/Mars 2016 :)

Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?

Jag har BF 24 Februari!

• Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)
  • minneli
    helnil_ skrev 2015-07-11 10:30:27 följande:

Ok! Jag var visserligen bara i vecka 7 när jag var där men fick ändå det svaret. Vet du hur länge man kan ta cellprov? Det kanske är olika i olika landsting hur de hanterar det.

Jag är inte helt säker men jag tror det är tills v 15.
  • Amanda87

Jag beklagar verkligen minelli! Men då förstår jag att du gör två och lite tidigare!

Jag har inte fått tid för samtal förrän jag är i v10...fanns inga tider innan dess.

Men det gör kanske inget. Har dock lite frågor kring träning men vad jag förstått kan jag träna på som vanligt fram till dess eller?

Var bor ni? Landsting?

Förstår dig absolut att du väntar! Jag kommer berätta för min bästis idag och hennes sambo när de ska kolla på bilbarnstol till sin knodd som är 5 månader. Funderar på hur jag ska säga... Kanske något med att vi vill ärva kläderna så de får spara dem till mars, eller något i stil med "kom du ihåg när du berättade för mig att du var gravid, det var ju nästan exakt ett är sedan. Idag är det din tur!" Fast då blir det mer serverat och hon behöver inte klura.. :p

minneli skrev 2015-07-11 10:21:18 följande:

Jag har nog precis gått in i vecka 10 den dagen. Jag har får göra två extra ul, en runt 9-10 och en i vecka 13 då min andra graviditet fick avbrytas i v20 pga att hon inte hade några njurar. Så jag har ett änglabarn, en liten, liten flicka oxå. Därför får jag kolla extra tidigare, så jag slipper gå till vecka 20 igen och föda på förlossningen. För det var allt annat än kul.

Jag har nära kontakt med svärföräldrarna men just den där gången då hon inte kunde hålla tyst har satt sina spår och för mig är det viktigt att kunna lita på de man berättar för. Det är ju helt klart en stor grej och jag är nervös nog när det gäller hur allt ska gå.

• drommenomenliten89

Jag bor i Skåne. Så vet inte alls hur det fungerar här.

Jag har berättat för mannen min, min mamma, min bästa kompis och svägerskan. (Anledningen till att jag berättade för kompisen och svägerskan var för att jag inte trodde vad jag såg och ville ha fler ögon som bekräftade) jag kommer att ta ett nytt test på måndag och sen ringa till BM, kommer att berätta för min pappa och mannens föräldrar så snart vi fått lite mer svar. Och sen kommer vi att berätta för våra syskon i september när Jag är i vecka 12/13.

Vi kommer att skriva ett kort till mina svärföräldrar där det kommer typ att stå så här.

Hej farmor och farmor!

Jag ligger och växer till mig i mammas mage och beräknas att komma ut den 18/3.

Längtar efter att få träffa er!

Puss och kram

Pricken i mammas mage ??

P.s mamma och pappa hälsar! :)

Vill ändå att de ska veta då i har försökt i 4 år att bli gravida och haft svårt med att de mediciner jag ätit inte funkat förrän nu. Så få har man mer stöd om i fall ngt skulle gå fel. Och så har jag fler att prata med om vad som händer. (Förlåt för ett långt inlägg!)

• S79

Vi berättade för min mamma i onsdags för att hon och jag åker på semester i en vecka tillsammans imorgon. Kände att det skulle bli lite jobbigt att behöva smussla. Och hon skulle garanterat ha kommit på det själv när hon blivit tvungen att dricka alla drinkar själv :) 

• minneli
    Amanda87 skrev 2015-07-11 11:10:38 följande:

Jag beklagar verkligen minelli! Men då förstår jag att du gör två och lite tidigare!

Jag har inte fått tid för samtal förrän jag är i v10...fanns inga tider innan dess.

Men det gör kanske inget. Har dock lite frågor kring träning men vad jag förstått kan jag träna på som vanligt fram till dess eller?

Var bor ni? Landsting?

Förstår dig absolut att du väntar! Jag kommer berätta för min bästis idag och hennes sambo när de ska kolla på bilbarnstol till sin knodd som är 5 månader. Funderar på hur jag ska säga... Kanske något med att vi vill ärva kläderna så de får spara dem till mars, eller något i stil med "kom du ihåg när du berättade för mig att du var gravid, det var ju nästan exakt ett är sedan. Idag är det din tur!" Fast då blir det mer serverat och hon behöver inte klura.. :p

Du kan ju fråga om du kan köpa/låna deras babyskydd nu när de ska titta på en bilbarnstol? :)

Ja jag får tidigare ul nu vid varje graviditet. Förra graviditeten gick ju bra men var så sjukt nervös inför varje ultraljud. Pratade konstant i väntrummet och visste inte vart jag skulle ta vägen.

Ja man kan fortsätta träna, vet dock inte hur det är med att träna magen. Men ryggen är ju jättebra att träna tillexempel och så ska man lyssna på kroppen extra noga!
  • Amanda87
    S79 skrev 2015-07-11 12:12:05 följande:

Vi berättade för min mamma i onsdags för att hon och jag åker på semester i en vecka tillsammans imorgon. Kände att det skulle bli lite jobbigt att behöva smussla. Och hon skulle garanterat ha kommit på det själv när hon blivit tvungen att dricka alla drinkar själv :) 

Åh så härligt, men så mysigt också att åka iväg med din mamma på semester. Egentid bara ni! :) 

Haha ja det är lite så jag känner också med drinkar och vin. Därför jag är "sjuk" idag. Feber och hängig vettu :P så triist. Skillnaden är att jag inte sagt det än till min mamma utan har nu officiellt dragit min första lögn. Åker till henne i veckan tror jag och berättar då i stället. :) 
  • Amanda87
    minneli skrev 2015-07-11 12:32:05 följande:
    Du kan ju fråga om du kan köpa/låna deras babyskydd nu när de ska titta på en bilbarnstol? :)

Ja jag får tidigare ul nu vid varje graviditet. Förra graviditeten gick ju bra men var så sjukt nervös inför varje ultraljud. Pratade konstant i väntrummet och visste inte vart jag skulle ta vägen.

Ja man kan fortsätta träna, vet dock inte hur det är med att träna magen. Men ryggen är ju jättebra att träna tillexempel och så ska man lyssna på kroppen extra noga!
    Haha ja det kanske jag ska göra..oj jag är så nervös nu! Hon kommer inte tro på mig. :P 

Ja det förstår jag att du är..hoppas verkligen innerligt att det går bra för dig nu!! 

Nej men jag cyklar landsvägscykel så jag tränar inte magen då.. tänkte ta en runda i morgon på någon mil.
    Insett nu med att när jag gått in i v13 ska jag cykla ett lopp på 75km. Tur jag hinner på hälsosamtal innan och får fråga vad de tycker. Vet att jag inte kommer få konkurrera med de andra, att tiden inte spelar någon roll utan bara att jag genomför det i min takt. Men allt är beroende på hur jag mår då och vilka rekommendationer jag får. 

Tränar Body Balance ibland med men jag tror det ska vara okej bara jag säger till i förväg att jag är gravid för då ändrar de vissa övningar så de passar mig :) 

Tränar du något? 
  • förstabarnet

Bor i södra dalarna och här får man inte RUL förrän i v.18-20. Vill man ha tidigare är det privat som gäller. Inskrivning är heller inte förrän i v.13 för min del (trots en del mediciner).

Kommer troligen boka tidigare UL själv, för jag tror inte jag kan vänta så länge innan jag får se om där finns nån liten (har ju minimalt med symtom, även om stickorna (flera och av olika sorter) alla visade tydligt plus).

• S79
    Amanda87 skrev 2015-07-11 13:09:05 följande:

Åh så härligt, men så mysigt också att åka iväg med din mamma på semester. Egentid bara ni! :) 

Haha ja det är lite så jag känner också med drinkar och vin. Därför jag är "sjuk" idag. Feber och hängig vettu :P så triist. Skillnaden är att jag inte sagt det än till min mamma utan har nu officiellt dragit min första lögn. Åker till henne i veckan tror jag och berättar då i stället. :) 

Ja det ska bli jätteskönt :)

Förstår att du sa att du är "sjuk" det är svårt med det här smusslandet. Är hos min svägerska nu och hon har kommenterat flera gånger att jag verkligen borde gå och kolla upp varför jag är så trött. Men jag vet ju redan varför ;)
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)