• LängtanSåStor

BF Februari/Mars 2016 :)

Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?

Jag har BF 24 Februari!

• Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)
  • Mayy
    Azad skrev 2015-07-14 07:45:50 följande:

Va synd att tråden tappade sitt syfte!

Jag tycker också att det är lite synd, jag har inte fb, fick skaffa en bara för detta. Men jag förstår poängen att vilja prata i "stängda rum" speciellt efter att ha sett hur vissa folk på familjeliv är. Men för min del hade jag föredragit en whatsapp-grupp...
  • minneli

Jag vill inte vara på Facebook när jag pratar om graviditeten. Så jag stannar kvar här!

• Azad
    minneli skrev 2015-07-14 09:05:45 följande:

Jag vill inte vara på Facebook när jag pratar om graviditeten. Så jag stannar kvar här!

Vilken tur! Då blir jag inte helt ensam här då?! Har inte heller FB... Tycker det känns jätteunderligt att man skriver ut sitt namn och beskriver sin profilbild på FB å i nästa andetag säger att man vill vara anonym???? Då kan man ju lika gärna skriva alla sina personuppgifter här direkt? Hur som helst, det är inte mitt bekymmer!
    Själv räknar jag sakta ner dagarna, just nu känns vecka 12 som en evighet bort!! Går in i vecka 8 på fredag å trots att jag (tack gode Gud) aldrig drabbats av missfall, finns oron ändå där gnagande i bakhuvudet...
  • Amanda87

Kom inte med i den gruppen ändå men jag tycker personligen det funkar bra att vara med i olika forum. Bara för att jag går med i fb-grupper utesluter det inte min aktivitet här. fb är lite smidigare än familjeliv som är en ganska seg hemsida. Hur eller hur, inga ledsna graviditetsminer!

Nu sitter jag på tåget till min mor och ska berätta idag! Så nervös! Hon ville åka iväg till en annan ort så fort jag kommer för att besöka några få butiker. Orkar jag vänta till efter?!

Har lagt träbokstäver (ni vet sådana en skriver barnnamn med på dörrar) med bokstäverna M O R M O R som ligger i rätt ordning. Ovanpå ligger en lapp som det står "13/3-2016" på. Hon kommer tro att jag och min sambo ska gifta oss. Vi har varit tillsammans i 11 år och förlovade sedan 1.

Jag har en adopterad syster vars fru inseminerats och de har en dotter. Men detta blir min mammas första biologiska barnbarn :) Tror mamma fått vänta i 5 år för länge :p men vi är å andra sidan bara 28.

• Mayy
    Amanda87 skrev 2015-07-14 10:04:49 följande:

Kom inte med i den gruppen ändå men jag tycker personligen det funkar bra att vara med i olika forum. Bara för att jag går med i fb-grupper utesluter det inte min aktivitet här. fb är lite smidigare än familjeliv som är en ganska seg hemsida. Hur eller hur, inga ledsna graviditetsminer!

Nu sitter jag på tåget till min mor och ska berätta idag! Så nervös! Hon ville åka iväg till en annan ort så fort jag kommer för att besöka några få butiker. Orkar jag vänta till efter?!

Har lagt träbokstäver (ni vet sådana en skriver barnnamn med på dörrar) med bokstäverna M O R M O R som ligger i rätt ordning. Ovanpå ligger en lapp som det står "13/3-2016" på. Hon kommer tro att jag och min sambo ska gifta oss. Vi har varit tillsammans i 11 år och förlovade sedan 1.

Jag har en adopterad syster vars fru inseminerats och de har en dotter. Men detta blir min mammas första biologiska barnbarn :) Tror mamma fått vänta i 5 år för länge :p men vi är å andra sidan bara 28.

Jag kom inte heller mer än, verkar inte helt organiserat :)

Åh så spännande! Hon kommer nog bli jätteglad :) själv är jag tråkig, berättade för mamma via telefon när jag var i tvättstugan och hon ute och körde bil, men det blev bra ändå och glad blev hon :)
  • Längtan 30
    Azad skrev 2015-07-14 09:22:10 följande:
    Vilken tur! Då blir jag inte helt ensam här då?! Har inte heller FB... Tycker det känns jätteunderligt att man skriver ut sitt namn och beskriver sin profilbild på FB å i nästa andetag säger att man vill vara anonym???? Då kan man ju lika gärna skriva alla sina personuppgifter här direkt? Hur som helst, det är inte mitt bekymmer! Själv räknar jag sakta ner dagarna, just nu känns vecka 12 som en evighet bort!! Går in i vecka 8 på fredag å trots att jag (tack gode Gud) aldrig drabbats av missfall, finns oron ändå där gnagande i bakhuvudet...

Hehe nu är det inte alla som gått med i FB gruppen som skrivit sin mail här utan som mailat sin adress osv. Tråkigt att du haft mf tidigare, jag har inte drabbats av det tidigare men oroar mig också.. Går in i vecka 8 imorgon.
  • Bonebag

Vill inte gå med i någon fb grupp förrens vi väljer att gå ut öppet till vänner osv då många ofta kan se vilka grupper man är med i. Även slutna! Det hindrar enbart andra från att se vad som skrivs inne i gruppen.

• Lantlollan
    Bonebag skrev 2015-07-14 15:29:07 följande:

Vill inte gå med i någon fb grupp förrens vi väljer att gå ut öppet till vänner osv då många ofta kan se vilka grupper man är med i. Även slutna! Det hindrar enbart andra från att se vad som skrivs inne i gruppen.

Fast där är du felinformerad. :) Hemliga grupper syns inte över huvud taget. :)
  • Bonebag
    Lantlollan skrev 2015-07-14 15:36:48 följande:
    Fast där är du felinformerad. :) Hemliga grupper syns inte över huvud taget. :)
    Hemliga ja. Men görs gruppen sluten så kan mina vänner se att jag är med i den.
  • Lantlollan
    Bonebag skrev 2015-07-15 08:37:44 följande:
    Hemliga ja. Men görs gruppen sluten så kan mina vänner se att jag är med i den.
    Men den är ju inte sluten. Den är hemlig.
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)