• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • becka1989

Ena läkare jag pratade med sa att man kunde prova suga på en dumle eller dextrozon för att få upp blodsockret och hålla illamående i schack. Har provat med dumle när jag blev riktigt yr fungera ganska bra faktiskt :)

• Irmisans

Så lycklig! Fått tillbaka mina provsvar och slipper att göra fostervattensprov! Känner mig så lättad och lyckas nu nästan njuta av min graviditet (trots konstant illamående och sjukskrivning)! 
    Wiiiihhiiiiii! 

Oplanerad Mamma
  • Tett90

Får ganska ont ibland, får som mensvärk.. Mest på kvällarna, är i v 13 ! Någon annan som fått så?
    Blir orolig

• LovisaC1982
    Tett90 skrev 2015-09-10 23:36:45 följande:

Får ganska ont ibland, får som mensvärk.. Mest på kvällarna, är i v 13 ! Någon annan som fått så?

Blir orolig

Jag är i vecka 8 men det är samma här, som mensvärk och för mig strålar det även ut i ljumskarna. Det kommer till och från under hela dagen men det är tydligen vanligt och inget konstigt utan bara obehagligt.
  • Linkken
    Irmisans skrev 2015-09-10 23:08:31 följande:

Så lycklig! Fått tillbaka mina provsvar och slipper att göra fostervattensprov! Känner mig så lättad och lyckas nu nästan njuta av min graviditet (trots konstant illamående och sjukskrivning)! 
    Wiiiihhiiiiii! 

Åh, så härligt!! Då är det bara att köra på nu och glädjas på riktigt. Så glad för din skull! Skrattande
  • Tett90

En timme kvar till kub ... Är så nervös så jag mår illa ! Ska alltså få se den lille för första gången !!

• S79
    Tett90 skrev 2015-09-10 19:02:32 följande:

De är helt okej med deppinlägg, vi är här för varandra i både Depp och lycka tänker jag :)

Hoppas verkligen du mår bättre snart , har du känt av den lilla ännu?

Jag är i v 13 och ska imorgon göra kub och är sådär onödigt nervös... Tänk om de inte finns nått hjärta som slår ... Åååå vill bara att de ska bli fredag !!

Tack för stöttning :) jag känner mig lite piggare idag så jag har till och med tagit en promenad, framsteg! Nej jag har inte känt av nånting ännu men längtar tills jag kan det!

Lycka till på kub!! Det går säkert bra. :)

Jag har inte gjort nåt kub så jag har fortfarande inte sett den lilla.. Längtar och oroar mig på samma gång till vårt RUL den 2 oktober :)
  • S79
    Natalila skrev 2015-09-10 19:15:40 följande:

Jag mår oftast rätt bra men när jag inte har någon ork kvar och är lite snurrig brukar jag dricka vätskeersättning och då brukar de kännas bättre efter en stund. Kanske något att prova!? Om du inte redan gjort de :)

Tack för tipset! Det ska testas genast! :) skönt att du mår bra oftast i alla fall.
  • S79
    Tett90 skrev 2015-09-10 23:36:45 följande:

Blir orolig

Så har jag också. Men de är väl växtvärk? I alla fall det jag har hört. Helt normalt så du kan nog vara lugn.
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?