• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • junibarn19
    Jennsan84 skrev 2015-09-08 13:48:58 följande:

Jag har vart och provkört Emmaljunga Viking. Den är supersmidig. Bor i Gbg och vill gärna få plats på spårvagnen :) dock så är jag lite orolig för att den är smal men hon i butiken försäkrade mig om att en normalbebis får plats :) man kan även köpa till en jättebra varukorg som man hänger på sidan när man ska handla!

Var en Emmaljunga Viking jag också fastnade för :) har dock lite samma känsla.. Den är väldigt liten :) men smidig och skön att köra, och smidigt att man bara kan koppla på babyskyddet, vilket är ett måste för mig :)

Stokke gillade jag inte och inte britax heller.

Blir nog Emmaljunga Viking eller någon bugaboo :)
  • LovisaC1982

Nu var det ett tag sen jag skrev nåt här, har mest smugit in och läst men inte orkat skriva. Har gått in i vecka 8 och mår än så länge oförskämt bra, fruktansvärt trött och har börjat känna mig olustig/kymig när jag är hungrig vilket jag är konstant men annars flyter det på så sakta. Har ultraljud nästa onsdag och efter det ska jag fira med att handla nåt klädesplagg .

• LovisaC1982
    elin1987 skrev 2015-09-08 18:46:03 följande:

Nu har jag börjat växa ur mina linnen.. Putmagen sticker fram :) v.14 imorgon

Vilken fin mage, längtar tills min börjar få lite form och inte bara fluff .
  • Natalila

Varit på inskrivning idag, världens vimsigaste barnmorska så ska be att få byta tillbaka till hon jag hade på hälsosamtalet!
    Annars gick de rätt bra! :)

• Katten95

Är i v 12 (11+3) och känner typ som hugg i magen? Gör typ ont fast inte, mer som ett obehag någon som vet om det är normalt eller inte? Mår illa också tack vare detta.

• S79

Nu var det ett tag sen jag skrev något men jag är här och läser! :)

Hur mår ni allihop? Jag är så avundsjuk på er som börjar må bra igen. I typ varenda app står det att nu brukar man må fantastiskt bra. Jo tjena... Jag har varit hemma från jobbet hela veckan nu och bara legat i soffan eller sängen. Jag är så yr att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Lågt blodtryck säger BM. Klarar inte av att stå upp mer än korta stunder. Tog en dusch nyss och trodde att jag skulle svimma. Inte så kul. Min stackars sambo får stå ut med att göra typ allt här hemma och jag får så dåligt samvete att jag inte orkar hjälpa till. Är i mitten av vecka 16 och trodde verkligen att jag skulle få må bra nu. Förlåt för deppinlägg...

• Tett90
    S79 skrev 2015-09-10 16:13:26 följande:

Hur mår ni allihop? Jag är så avundsjuk på er som börjar må bra igen. I typ varenda app står det att nu brukar man må fantastiskt bra. Jo tjena... Jag har varit hemma från jobbet hela veckan nu och bara legat i soffan eller sängen. Jag är så yr att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Lågt blodtryck säger BM. Klarar inte av att stå upp mer än korta stunder. Tog en dusch nyss och trodde att jag skulle svimma. Inte så kul. Min stackars sambo får stå ut med att göra typ allt här hemma och jag får så dåligt samvete att jag inte orkar hjälpa till. Är i mitten av vecka 16 och trodde verkligen att jag skulle få må bra nu. Förlåt för deppinlägg...

De är helt okej med deppinlägg, vi är här för varandra i både Depp och lycka tänker jag :)
    Hoppas verkligen du mår bättre snart , har du känt av den lilla ännu?
    Jag är i v 13 och ska imorgon göra kub och är sådär onödigt nervös... Tänk om de inte finns nått hjärta som slår ... Åååå vill bara att de ska bli fredag !!
  • Natalila
    S79 skrev 2015-09-10 16:13:26 följande:

Jag mår oftast rätt bra men när jag inte har någon ork kvar och är lite snurrig brukar jag dricka vätskeersättning och då brukar de kännas bättre efter en stund. Kanske något att prova!? Om du inte redan gjort de :)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?