• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Linda8110
    Sofiejulia skrev 2015-09-13 15:25:55 följande:

Hej! Jag fick veta igår att jag va gravid ( 5+4, gravidvecka 6) har två appar som jag följer och den ena är jag beräknad 10 maj och på denna 3 Maj. Jag är superglad och samtidigt supernervös. Jag skulle gärna följa och få råd från er andra :) Och stort Grattis till graviditeten! ????????

Sofie

Grattis tjejen!!
  • Linda8110
    elin1987 skrev 2015-09-13 14:48:21 följande:

Äntligen finns Clementiner på affären :)
    helt perfekt då jag har fått en dille på citrus

Ätit galet mycket apelsiner sedan några veckor tillbaka haha
  • Linkken

Hej! Jag fick veta igår att jag va gravid ( 5+4, gravidvecka 6) har två appar som jag följer och den ena är jag beräknad 10 maj och på denna 3 Maj. Jag är superglad och samtidigt supernervös. Jag skulle gärna följa och få råd från er andra :) Och stort Grattis till graviditeten! ????????

Sofie

Grattis och välkommen hit! Här byter vi ju råd och erfarenheter hela tiden, så bara att köra på. Glad Hur mår du hittills?
  • S79

Sofie

Stort grattis! Och välkommen till en väldigt bra, trevlig och givande tråd :)
  • safiia

Grattis sofiejulia och välkommen!

Jag skall igen till mb idag. Ännu en okej dag trots att båda frukostarna kom upp. Kanske jag klarar av att gå på jobb ännu denna vecka! Det skulle göra mig så lycklig efter 6veckor på soffan.

• becka1989
    safiia skrev 2015-09-14 12:37:50 följande:

Jag skall igen till mb idag. Ännu en okej dag trots att båda frukostarna kom upp. Kanske jag klarar av att gå på jobb ännu denna vecka! Det skulle göra mig så lycklig efter 6veckor på soffan.

Förstår dig, har själv legat på soffan i 3veckor sååå tråkigt och jobbigt, ska för första gången börjar jobba på onsdag får se hur det går har sjukskrivningen till oktober men mår mycket bättre nu har gjort det 1veckas tid men har inte vågat ta mig till jobbet ifall jag skulle spy, men nu spyr jag 1gång vid 11 hänt 2dagar i rad vet inte varför men blir alltid vid samma tid sen är jag bra resten av dagen, jobbar dock mellan 8-12 så jobbar inte hela dagen tror inte att jag skulle klara av det.
  • Irmisans
    safiia skrev 2015-09-14 12:37:50 följande:

Förstår känslan, längtar också till jobbet sjukt mycket. Börjar också bli jobbigt nu, för chefen vill veta när jag ska börja jobba men det har ju inte jag någon aning om :/ Känner dock att det blir lite bättre varje dag så snart hoppas jag att jag är på jobbet igen! :)
    Oplanerad Mamma
  • safiia

Femte bra dagen i rad! Det är rekord för mig :) min sjukskrivning tar slut i morgon (har haft en vecka i taget eftersom det är så svårt att veta hur länge det pågår). Så på torsdag tänker jag gå på jobb om det fortsätter så här bra .

Igår fick jag igen höra babyn hjärta och allt sågar ut. Blodtrycket har stigit och vikten öka lite. Första gången någonsin jag är lycklig över att gå upp i vikt :P

För tillfället funkar apelsin läsk, citron vatten och turkisk peppar (var någon som tipsade om det, kanske inte i denna tråd) bra för att lindra illamående. Kvällar och morgnar är fortfarande jobbiga och på morgonen kräks jag, men det kan jag leva med :)

Hoppas det lindrar för er andra snart också!

• Cissi90

Spyr varje morgon nu igen.. Suck! Mår liksom halv konstigt varje dag efter Jag spytt och kan inte koncentrera mig alls. Sitter som med en klump i halsen. Är ju liksom inte sjuk och inte kan röra mig som många andra men känner mig inte helt 100 för att jobba.. Vet inte riktigt hur Jag ska göra.

• Linkken
    Cissi90 skrev 2015-09-15 11:56:36 följande:

Spyr varje morgon nu igen.. Suck! Mår liksom halv konstigt varje dag efter Jag spytt och kan inte koncentrera mig alls. Sitter som med en klump i halsen. Är ju liksom inte sjuk och inte kan röra mig som många andra men känner mig inte helt 100 för att jobba.. Vet inte riktigt hur Jag ska göra.

Om det känns i kroppen som att du inte ska jobba så tycker jag du ska stanna hemma! Så har jag tänkt i alla fall. Hittills har jag jobbat hela tiden, men jag har ett aktivt jobb och räknar med att det kan bli för tungt den sista tiden. Och jag kommer inte att tveka att sjukskriva mig bara för att vara duktig arbetare. Bebisen i magen och du själv ska komma först nu, jobba hinner du nog ändå! Hoppas det lättar snart, vilken vecka är du i?
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?