• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Cissi90

Kräktes idag igen.. Illamående konstant! Blir så ledsen för jag njuter verkligen inte alls av att vara gravid. Är glad att vara gravid men själva gradiviteten tar kol på mig. Mår så jäkla dåligt hela tiden.. Är inte "officiell" med gradiviteten än med mer än ett fåtal vänner.. Ingen på jobbet vet och jag vill bara gråta för jag mår dåligt och är så trött. Åh vet inte vart jag ska ta vägen! Vill bara må bra och njuta av min lilla därinne.. Är i vecka 8.

• LMG
    Cissi90 skrev 2015-09-07 12:19:19 följande:

Kräktes idag igen.. Illamående konstant! Blir så ledsen för jag njuter verkligen inte alls av att vara gravid. Är glad att vara gravid men själva gradiviteten tar kol på mig. Mår så jäkla dåligt hela tiden.. Är inte "officiell" med gradiviteten än med mer än ett fåtal vänner.. Ingen på jobbet vet och jag vill bara gråta för jag mår dåligt och är så trött. Åh vet inte vart jag ska ta vägen! Vill bara må bra och njuta av min lilla därinne.. Är i vecka 8.

Jag lider med dig. Mådde också illa konstant i början men nu är jag i vecka 16 och mår nästan aldrig illa, bara när jag blir hungrig. Men har du inte ringt din barnmorska för att kolla om du kan få nått utskrivet mot illamåendet? Hoppas det blir bättre för dig snart
  • LMG
    Cissi90 skrev 2015-09-07 12:19:19 följande:

Jag lider med dig. Mådde också illa konstant i början men nu är jag i vecka 16 och mår nästan aldrig illa, bara när jag blir hungrig. Men har du inte ringt din barnmorska för att kolla om du kan få nått utskrivet mot illamåendet? Hoppas det blir bättre för dig snart
  • Cissi90
    LMG skrev 2015-09-07 15:26:25 följande:

Tack så jätte mycket! Känner mig ynklig vilket är helt ovanligt för att vara jag.. Skönt att du mår bättre, får lite hopp då.

Ja ska nog göra det faktiskt..har inskrivning om två veckor men vet inte om jag kan stå ut :/
  • junibarn19

Tror att jag känner bebis snurra runt inne i magen. När jag på kvällen ligger på rygg och håller händerna på magen :) såå mysigt! Är nu i v.17.

Har ni känt något?

• Linkken
    junibarn19 skrev 2015-09-08 10:18:03 följande:

Tror att jag känner bebis snurra runt inne i magen. När jag på kvällen ligger på rygg och håller händerna på magen :) såå mysigt! Är nu i v.17.

Har ni känt något?

Hittills har jag känt två gånger då det fladdrat till nere i magen. Men inte mer än så, tyvärr. Är ju bara i vecka 15 så det kommer väl. Dock lite nojig då jag inte tycker magen växer något, är väl de berömda spökveckorna. Ser ingen större skillnad sedan vecka 11 (dock nog på vågen)...
  • junibarn19
    Linkken skrev 2015-09-08 10:55:15 följande:
    Hittills har jag känt två gånger då det fladdrat till nere i magen. Men inte mer än så, tyvärr. Är ju bara i vecka 15 så det kommer väl. Dock lite nojig då jag inte tycker magen växer något, är väl de berömda spökveckorna. Ser ingen större skillnad sedan vecka 11 (dock nog på vågen)...
    Du behöver inte oroa dig :) nästan alla mina symtom försvann när jag var i v.13 och det är först nu magen växt igen.

Drar jag in magen är det en väl synlig bula kvar mellan troskanten och naveln :) dock är min mage fortfarande väldigt liten :)

Nu ska vi ut och provköra vagnar, har ni några tips? Har fastnat för bugaboos vagnar, Men inte provkört Emmaljunga än som jag också hört mycket bra om, samt brio :) behöver en smidig vagn då vi bor i Stockholm :)
  • Linkken
    junibarn19 skrev 2015-09-08 11:02:44 följande:
    Du behöver inte oroa dig :) nästan alla mina symtom försvann när jag var i v.13 och det är först nu magen växt igen.

Drar jag in magen är det en väl synlig bula kvar mellan troskanten och naveln :) dock är min mage fortfarande väldigt liten :)

Nu ska vi ut och provköra vagnar, har ni några tips? Har fastnat för bugaboos vagnar, Men inte provkört Emmaljunga än som jag också hört mycket bra om, samt brio :) behöver en smidig vagn då vi bor i Stockholm :)
    Egentligen borde man nog vara glad och tacksam att magen är liten, för den lär ju nog hinna bli stor än i alla fall. Man vill ju bara så gärna att det ska synas lite.

Angående vagnarna kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Bor på landet och här är det viktigare med en redig vagn som funkar i alla väder, så vi är antagligen ute efter helt olika saker. Men lycka till och ha så roligt, låter ju helmysigt! Glad
  • Maalon

Åh jag är också sååå glad i bugaboo. Vi bor dock i fjällandskap och behöver en riktig terrängvagn och isåfall är det buffalo, men den är ju såklart dyrast :/ Längtar verkligen efter att provköra vagnar :D Du får uppdatera oss vad du fastnar för :)
  • Jennsan84

Jag har vart och provkört Emmaljunga Viking. Den är supersmidig. Bor i Gbg och vill gärna få plats på spårvagnen :) dock så är jag lite orolig för att den är smal men hon i butiken försäkrade mig om att en normalbebis får plats :) man kan även köpa till en jättebra varukorg som man hänger på sidan när man ska handla!

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?