Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
12 veckor kvar till BF! Tiden går sjukt snabbt, jag har nu börjat få en gravidkula som syns utanpå kläderna (äntligen)! innan såg ingen att jag var gravid, jag har ju alltid varit ganska smal.
Hur mycket har ni gått upp och vilken vecka är ni i?
Jag är i vecka 28 och har gått upp från 58kg till 70kg (dagens vikt).
Jag har mått jätte bra hela trimester 2 och haft sjuk energi, blivit riktigt lätt uttråkad och understimulerad. Är sjukskriven pga foglossning.
Nu går jag in i trimester 3 och humöret har börjat blivit sämre och jag är betydligt tröttare. Jag mådde riktigt psykiskt dåligt under första trimestern och jag är rädd att det ska komma tillbaka och bli lika illa. Jag tycker verkligen synd om min partner när jag får dessa sjuka humörsvängningar.
Orken just nu tar slut väääldigt snabbt, jag blir så slut när jag har tex varit i affärer, så jag vill bara lägga mig raklång och dö. Jag har aldrig varit en människa som kan sova en stund på dagarna heller även fast jag skulle behöva , för när jag vaknar mår jag riktigt dåligt (känner mig febrig osv, har alltid varit så).
Jag har liksom du haft väldigt mycket energi under andra trimestern och känner mig nog fortfarande rätt pigg, men märker att jag gärna vilar lite mer än vanligt. Det sista du skrev skulle jag ha kunnat skriva själv, jag mår jättedåligt av att sova på dagarna och har bara gjort det ett fåtal gånger också som gravid, riktigt i början. Men räknar med att det kanske blir mer av det nu under sista trimestern. Humöret är det tack och lov inget fel på, jag tycks ha sluppit de värsta hormonrubbningarna och mått psykiskt väldigt bra hela tiden.
Men tänk! Bara 12 veckor kvar att stå ut med det ena och det andra, sedan är ju graviditeten faktiskt över!! Känns nästan konstigt att tänka så...