safiia skrev 2016-01-10 16:29:07 följande:
Har ni redan börjat tvätta babykläder? :D
Vi köpte klädskåp åt babyn och nu tänkte jag ta itu med tvättade och börja plocka allt på plats. Känns lite tidigt (v 30 nu) men är rädd för att jag inte orkar senare i graviditeten. Är så trött och illamåendet har blivit värre. Dessutom fick jag världens diarré av järntabletterna då jag försökte äta dem dagligen så jag var tvungen att sluta med dem. Har redan prövat två olika sorter som båda skulle vara bra för magen så nu ger jag nog upp...
Här är vi klara med inköpen av babykläder (och som väntat har jag köpt alldeles för mycket, men kom igen, vem kan stå emot någonting alls i storlek 50/56?!) men tvättat har jag inte gjort än, tänkte försöka vänta med det tills mammaledigheten börjar om tre veckor. Fram tills dess ska jag försöka få klart alla detaljer i bebisens rum och köpa de sista grejerna som behövs, börja fundera på väskan man ska ha med till förlossningen och helt enkelt se till att allt är klart när liten kommer. Känns som ett bra sätt att fördriva tiden då man är sjukskriven. :)
Däremot måste jag säga att jag är väldigt glad att vi fixade klart det mesta så tidigt som vi gjorde, för med dessa besvärliga foglossningar skulle jag verkligen inte vilja börja måla väggar, montera möbler och springa runt i affärer nu. Så om det känns som att du vill tvätta redan nu - gör det! Det skadar knappast. :)