• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Någon annan som har problem med sömnen? Jag somnar helt enkelt inte på kvällarna, får ligga flera timmar och vrida och vända mig. Nu gav jag upp och steg upp igen, och om sex timmar ringer väckarklockan och det är dags för jobb. Suck...  Har haft svårigheter ibland tidigare, men har ju då kunnat ta melatonin. Nu vet jag inte vad som skulle hjälpa.

• Linkken
    Natalila skrev 2015-11-20 02:40:57 följande:
    Nu har jag problem, klockan är 02:40 och tvn åkte just på :/ kommer vara mindre kul när klockan ringer!
    Här ringer klockan om två timmar, fortfarande noll minuters sömn. Haft sån galen värk hela natten i mage, rygg och ljumskar. Blev riktigt orolig ett tag att det var värkar och att bebisen skulle komma för tidigt. Nu har jag hittat en sittande ställning i soffan så att det går att uthärda, men värker fortfarande något grymt i ryggen. Och bebisen är helvild i magen... Blir knappast en heldag på jobbet för min del...
  • Linkken
    Irmisans skrev 2015-11-20 08:25:11 följande:

Första spyfria natten på 16 veckor!!! :D Akupunktur verkar fungera bra för mig tycker jag och med lergigan också hoppas jag att jag ÄNTLIGEN ska få börja jobba. Super lycklig, enda som stör mig lite är att jag inte fått någon förklaring på varför jag inte fått det tidigare, för typ 10 veckor sedan... Men men, det bästa är att det funkar! :D Så stackars er som legat vakna inatt, men jag har fått sova en hel natt för första gången på 16 veckor! WIHIIIIII 
    Oj, snacka om glädjespeedad!

Jag är riktigt glad för din skull, även om ögonen går i kors här! Skönt att du får börja må bättre.

Jag ska iväg på en läkarkontroll nu för att se varför jag haft så ont och inte kunnat sova. Får hoppas på det bästa.
  • Linkken
    Irmisans skrev 2015-11-20 10:25:51 följande:
    Hoppas allt är väl! Håller tummarna!
    Inget fel hittades, alla värden var bra och eftersom jag inte har riktigt lika ont längre tyckte de jag skulle vila under helgen. Lär inte vara alldeles ovanligt med diffus smärta i magen och ryggen vid denhär tiden. Men blir det värre igen ska vi åka direkt till förlossningen, så nu får vi bara hoppas det inte blir så.
    becka1989 skrev 2015-11-20 10:26:06 följande:

Ligger också och vänder och vrider på mig. La mig 10 igår vaknade 12 av att jag låg på sidan och det ville tydligen inte liten, sen försökte jag somna om tog väl 3timmar innan jag hittade en ställning som liten inte sparkar och puffar åt helvete men det varade inte länge. Så har natten varit i 3dagar tur så är man hemma så man kan sova då om det behövs

Låter precis som jag har det! Bebis blir superarg när jag ligger i min vanliga ställning och börjar böka runt där inne som en tok. Sjukskriven i helgen här, så nu ska jag försöka vila så mycket jag bara kan!

• Linkken
    becka1989 skrev 2015-11-20 22:58:02 följande:

Jaha verkar bli en sömnlös natt igen, liten sparkar och puffar som tusan skulle kunna tro den har fotbollsmatch där inne. skönt att känna sparkarna utan på men jag vill gärna ha lite sömn oxå. Det här är väl en försmak hur bebislivet kommer bli ;)

Hur går det för dig? Jag har faktiskt fått sova åtta timmar inatt, med bara korta avbrott och med väldigt lite värk. Idag har jag ännu ont i ryggen, men det känns mycket bättre, och jag är så superglad över att ha sluppit åka till förlossningen. Det verkar ju som om lillknoppen förstår att h*n får hållas där en stund till.
  • Linkken
    becka1989 skrev 2015-11-21 11:48:31 följande:
    Jodå efter ett par timmar fick man lite sömn. Somnade kl 3 och vakna 8 sen åt jag frukost och somnade om igen vid 9 till 11 så lite sömn blev det har haft ont i svanken hela natten och har det fortfarande men inte lika ont nu. Är som ett tryck bakåt och liten verkar ha lagt sig där då man inte ser mycket fram nu. Men är väl en början på foglossning skulle jag tro ska ta upp det med bm när jag ska dit den 1 december om jag fortfarande har ont då. Har rul på måndag så ska bli spännande att se den lilla
    Låter som att vi har det rätt lika då. Jag utgår nu från att det är antingen foglossningar eller växtvärk. Liten växer ju så mycket nu. Men jobbigt är det verkligen, och får ju bara hoppas det är en övergående grej.
  • Linkken
    becka1989 skrev 2015-11-21 17:53:35 följande:
    Ja men eller hur. Idag har jag haft riktigt ont dock är man förstoppad oxå så nu har man tagit medicin mot det och hoppas att det hjälper snart
    Det kan förstås också leda till att man får ont i ryggen. Vi håller tummarna för att det lättar för dig när medicinen kickar in! Här märker jag nu att mitt rygg- och magont blir värre på kvällarna, vet inte ifall jag kanske ändå är för aktiv på dagarna, trots att jag försökt ta det lugnt nu...
  • Linkken
    becka1989 skrev 2015-11-21 20:18:43 följande:
    Hjälpte inte alls så värst har fortfarande ont i ryggen och på sidorna av magen men det mesta var bara gaser så kan ha med att jag är väldigt uppsvälld och gasig så hoppas det lättar lite iallafall.

Är ju inte så kul att både ha ont i ryggen och gaser :/
    Nej, det är ju ingen höjdare direkt... Jag fick tipset nu att kolla upp njurarna, tydligen kan bebisen ligga och trycka mot en njure så det blir stopp i urinvägarna och då kan man få väldigt ont. Så det ska jag kolla upp ifall det inte blir bättre väldigt snart!
  • Linkken
    becka1989 skrev 2015-11-21 23:29:42 följande:

Oj ok det låter ju mindre bra. Har kollat med sambons syster hon ska få barn i januari och har tre sen innan och haft foglossning med varje från vecka 14 sjukt jobbigt. Enligt henne låter mitt som foglossning så hon tycket jag skulle prata med bm så snart som möjligt så jag får komma till en sjukgymnast och få bälte så kul men bättre det än gå och ha ont

Ja herregud, vad som helst är ju bättre än att ha ont i typ 14 veckor till... Foglossningar kan ju nog vara riktigt jobbiga också, så jag hoppas att bältet hjälper dig! Dedär bältena är ju rätt smidiga ändå...
  • Linkken
    becka1989 skrev 2015-11-22 08:36:14 följande:
    Ja det kan ju hoppas har ju 20 veckor kvar :P

Idag har jag inte lika ont men det är ju bara morgon så kan ju bli värre under dagen
    Jag mår också bättre idag, så hoppas det hålls såhär för oss båda nu och bara blir bättre! Glad
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?