• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • S79
    Linkken skrev 2015-07-23 17:36:17 följande:

Ska du inte få något ultraljud innan oktober?? Vilken vecka är du i då?

Nej. Vi fick frågan om vi ville göra kub men vi tackade nej till det. Jag kommer att vara i vecka 19 när det är dags för ul.
  • S79
    Irmisans skrev 2015-07-23 19:45:57 följande:

Varit på hälsosamtal hos barnmorskemottagningen i veckan. Känner att precis allt bara blev suddigare. Kan inte göra någon form av fosterdiagnostik där, utan måste ringa till själva sjukhuset och boka tider och dylikt själv... Har ingen ny tid hos bmm för ens jag är i v 13+4, om över 5 veckor! Funderar på att försöka hitta en privat bmm men vet inte om det är värt det... 

Några tips?

Vet inte om det är så stor skillnad på privat. Jag går hos en privat som är väldigt populär i min stad. Vi var på infosamtal och inskrivning förra veckan när jag var i vecka 9. Nästa besök hos bm blir efter mitt ultraljud som är i vecka 19. Sjukt lång väntan!!
  • S79
    Natalila skrev 2015-07-25 10:11:05 följande:

Någon mer som tappat matlusten helt? :/

Är så jobbigt för jag blir vrålhungrig väldigt fort och måste ju äta men jobbigt när man inte är sugen på något och blir nästan äcklad istället!

Jag känner igen mig! Jag lever på nyponsoppa just nu...
  • Linkken
    S79 skrev 2015-07-26 11:23:03 följande:
    Nej. Vi fick frågan om vi ville göra kub men vi tackade nej till det. Jag kommer att vara i vecka 19 när det är dags för ul.
    Låter nog jättejobbigt och konstigt. Skulle nog kolla om det inte finns möjligheter att få privat då, blir så lång väntan för dig...
  • Mayy
    Linkken skrev 2015-07-26 14:55:44 följande:
    Låter nog jättejobbigt och konstigt. Skulle nog kolla om det inte finns möjligheter att få privat då, blir så lång väntan för dig...
    Vi får också bara i v 18 och kub får man bekosta själv om man vill ha det som jag förstod på bm...
  • Nyholmskan

Jag funderar på om jag kan ha blivit gravid tidigare än jag trott. Hade min sista mens i juni så därför testade jag aldrig då. Varför jag funderar är för att jag tycker magen blivit så stor redan. Visst att det säkert beror på att jag haft semester och legat på latsidan.. Men jag tycker fasiken att jag ser gravid ut redan!

• MiniMe14
    Nyholmskan skrev 2015-07-26 16:42:31 följande:

Jag funderar på om jag kan ha blivit gravid tidigare än jag trott. Hade min sista mens i juni så därför testade jag aldrig då. Varför jag funderar är för att jag tycker magen blivit så stor redan. Visst att det säkert beror på att jag haft semester och legat på latsidan.. Men jag tycker fasiken att jag ser gravid ut redan!

Vissa syns det jättetidigt på! Det beror ju på hur allt ligger :) jag är svullen! :p

Vilken vecka är du i?
  • Nyholmskan
    MiniMe14 skrev 2015-07-26 16:54:42 följande:
    Vissa syns det jättetidigt på! Det beror ju på hur allt ligger :) jag är svullen! :p

Vilken vecka är du i?
    Vecka 7 (6+2) :) ska på första mötet med barnmorskan den 7e augusti :)
  • Irmisans
    Nyholmskan skrev 2015-07-26 16:42:31 följande:

På mig syns det redan och är bara i vecka 8! Fick reda på att min livmoder lutar ut mot magen för många år sedan, så tänker att det kan vara därför. Känner ju redan själv hur långt upp livmodern är :)

Kanske är liknande för dig? Men det är skönt att de kollar hur gammalt fostret är på ultraljudet sen :)
    Oplanerad Mamma
  • ofverberg

Idag har man mått riktigt dåligt. Varit riktigt illamående från att jag vakna och konstant. Ätit ca varannan timme men blir inte bättre. Bara legat framför tv:n. Mår sämre om jag sitter eller står. Lite tråkigt. Hoppas jag mår bättre imorgon, ska ju jobba. Men måste ju duscha, hur jag nu ska klara det..

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?