• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • elin1987
    Linkken skrev 2015-08-10 08:10:52 följande:
    Usch och blä! Men bäst att stanna hemma då och vila ordentligt!!
    Här kom spyandet tillbaks efter en fem dagar lång paus. Tydligen var det inte riktigt slut med det ännu, och lagom tills jag ska börja jobba imorgon igen. Ojoj... Nu får dagarna gärna gå fort så man snabbt kan börja berätta för folk varför man är lite halvklen hela tiden.

Någon annan som blivit rörig i skallen? Min hjärna tar liksom paus ibland och jag gör tokiga saker. Har ju hört talas om "pregnancy brain", måste vara detta de menar...
    Jo jag har blivit lite vimsig :p
    kan tydligen inte skillnad på höger och vänster längre.
    Skulle säga åt min kille igår att
    -det går att ta höger här det blir närmare.
    Problemet var bara att åt höger låg en sjö och åt vänster var såklart vägen jag menade :)
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-08-10 08:32:21 följande:

V 5+2 vs V 8+5

Där har vi en stor skillnad ja! Är också väldigt svullen v9+2 och hoppas att det lägger sig snart så den riktiga magen kan komma! Undra om du har en livmoder i framkant eller vad det heter, som gör att man får mage snabbt. Du borde höra sen när du ska på ultra. När blir det? :)
  • elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-08-10 09:14:16 följande:
    Där har vi en stor skillnad ja! Är också väldigt svullen v9+2 och hoppas att det lägger sig snart så den riktiga magen kan komma! Undra om du har en livmoder i framkant eller vad det heter, som gör att man får mage snabbt. Du borde höra sen när du ska på ultra. När blir det? :)
    Ingen aning faktiskt men blev väldigt förvånad när jag tog bilden och jämnförde den imorse! Nog har jag märkt att jag blivit större men inte så här pass :p är glad att jag tog en bild så tidigt så man har att jämnföra med :) vi får inget ultraljud förrens i v 18 :(
  • Maalon

Har en så äcklig, nervös känsla i kroppen. Imorgon är min bim-dag och jag är så rädd för att mensen ska komma och att mina positiva tester visat fel. Hur kommer man över all oro?

Imorgon ska vi in till Trondheim och ligga över på hotell och bara ha det mysigt vi två och fira bebisen. Ska köpa ett cb-digital då också, sjukt nervös för att det ska visa negativt också. Igen, hur ska jag göra för att sluta tro det värsta hela tiden?

• Linkken
    Maalon skrev 2015-08-10 09:25:42 följande:

Har en så äcklig, nervös känsla i kroppen. Imorgon är min bim-dag och jag är så rädd för att mensen ska komma och att mina positiva tester visat fel. Hur kommer man över all oro?

Imorgon ska vi in till Trondheim och ligga över på hotell och bara ha det mysigt vi två och fira bebisen. Ska köpa ett cb-digital då också, sjukt nervös för att det ska visa negativt också. Igen, hur ska jag göra för att sluta tro det värsta hela tiden?

Jaa du, jag önskar jag hade bra råd åt dig, men tyvärr inte. Jag är i v. 11 nu och på torsdag ska vi på ett tidigt ul. Jag hoppas verkligen att jag ska kunna slappna av efter det. Jag var lugnare i början, men de senaste två veckorna har jag varit väldigt rädd. Idag är det riktigt illa, har så grymt ont i ryggen och läst på många ställen att missfall kan börja med ryggont.

Ändå är det ju en sund rädsla på något sätt, det visar ju på att vi verkligen vill ha våra små. Men helt otroligt tungt är det att vara så orolig. Jag försöker vara så lugn jag kan, andas djupt och smeka magen i hopp om att bebisen ska välja att stanna kvar!
  • elin1987
    Maalon skrev 2015-08-10 09:25:42 följande:

Jag är likadan och det finns faktiskt inte så mycket att göra än att försöka känna lugnet. Digitala testet kommer säkert lugna dig lite grann :) jag tog 3 st för att se att veckorna ökade ;b
  • Maalon
    Linkken skrev 2015-08-10 09:42:54 följande:
    Jaa du, jag önskar jag hade bra råd åt dig, men tyvärr inte. Jag är i v. 11 nu och på torsdag ska vi på ett tidigt ul. Jag hoppas verkligen att jag ska kunna slappna av efter det. Jag var lugnare i början, men de senaste två veckorna har jag varit väldigt rädd. Idag är det riktigt illa, har så grymt ont i ryggen och läst på många ställen att missfall kan börja med ryggont.

Ändå är det ju en sund rädsla på något sätt, det visar ju på att vi verkligen vill ha våra små. Men helt otroligt tungt är det att vara så orolig. Jag försöker vara så lugn jag kan, andas djupt och smeka magen i hopp om att bebisen ska välja att stanna kvar!
    Åh du är ju snart över den magisk gränsen, det måste kännas bra ändå :) 

Jo det är ju så som du säger, den lille är sååå efterlängtad. Min sambo är så rädd att något ska hända han också. Jag ville att vi skulle berätta för våra föräldrar när vi har varit på inskrivning eller kanske innan det tillochmed. Men han vill vänta tills vi gått igenom vecka 12. Men guuuud vad jag behöver min mamma just nu känner jag, haha, är en riktig mamas girl :P
  • Maalon
    elin1987 skrev 2015-08-10 09:42:57 följande:
    Jag är likadan och det finns faktiskt inte så mycket att göra än att försöka känna lugnet. Digitala testet kommer säkert lugna dig lite grann :) jag tog 3 st för att se att veckorna ökade ;b
    Jag hoppas det! Men är sååå nervös för att den ska visa "ej gravid" istället. Försöker att bara gosa in mig i tanken på att vara gravid och att vi faktiskt äntligen ska få en baby. 

Snart dags för jobb, då blir det iallafall lite annat att tänka på :)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?