Maalon skrev 2015-08-10 09:25:42 följande:
Har en så äcklig, nervös känsla i kroppen. Imorgon är min bim-dag och jag är så rädd för att mensen ska komma och att mina positiva tester visat fel. Hur kommer man över all oro?
Imorgon ska vi in till Trondheim och ligga över på hotell och bara ha det mysigt vi två och fira bebisen. Ska köpa ett cb-digital då också, sjukt nervös för att det ska visa negativt också. Igen, hur ska jag göra för att sluta tro det värsta hela tiden?
Jaa du, jag önskar jag hade bra råd åt dig, men tyvärr inte. Jag är i v. 11 nu och på torsdag ska vi på ett tidigt ul. Jag hoppas verkligen att jag ska kunna slappna av efter det. Jag var lugnare i början, men de senaste två veckorna har jag varit väldigt rädd. Idag är det riktigt illa, har så grymt ont i ryggen och läst på många ställen att missfall kan börja med ryggont.
Ändå är det ju en sund rädsla på något sätt, det visar ju på att vi verkligen vill ha våra små. Men helt otroligt tungt är det att vara så orolig. Jag försöker vara så lugn jag kan, andas djupt och smeka magen i hopp om att bebisen ska välja att stanna kvar!