• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Linkken
    safiia skrev 2015-08-14 17:02:48 följande:

Efter en veckas konstant spyende har jag idag endast än så länge spytt 2ggr :D *knock on wood* . Vecka 9 inleds i morgon, kanske det är just vecka 8som är värst då det gäller hormonerna och illamåendet?

Har inte ätit medicin sedan i morse och skaffade igår sea bands , även om jag tror att det är en tillfället att jag mår bättre och inte att sea banden hjälpt. Men jag låter dem vara på ändå :)

Har inte varit så aktiv här då jag mått så dåligt och inget har hållits i mig. Har gått ner 4kg så jag behöver verkligen inte köpa större kläder ännu.

Jag tyckte också att vecka 7-8 var värst med både illamående och trötthet, så det är möjligt att det är så! Vad skönt att du haft en bättre dag, hoppas det håller i sig nu så du får börja äta upp dig och ansluta dig till vår knubbiga skara. Glad Kram!
  • Natalila

Många verkar spy väldigt mycket! Jag måste ha haft riktigt tur, har inte gjort de en enda gång. De har varit nära 2 ggr men de kom aldrig något vilket är bra för de är verkligen bland de värsta jag vet! Är i v9 nu så jag hoppas att de fortsätter såhär. De är mest svårt att äta bara för de tar som stop. :/ har gått ner 2 kg.
    Kämpa på alla som har de jobbigt!

• safiia

Tack :).

Spydde en gång på kvällen men det är verkligen inget emot tidigare kvällar, så det är definitivt bättre. Inte spyfri idag heller utan verkar vara ungefär som igår. Ska försöka börja äta lite riktig mat idag och hoppas att det ger lite mer krafter. Halsen känns uppsvälld men det är kanske inte så konstigt.

• Linkken
    safiia skrev 2015-08-15 12:31:41 följande:

Tack :).

Spydde en gång på kvällen men det är verkligen inget emot tidigare kvällar, så det är definitivt bättre. Inte spyfri idag heller utan verkar vara ungefär som igår. Ska försöka börja äta lite riktig mat idag och hoppas att det ger lite mer krafter. Halsen känns uppsvälld men det är kanske inte så konstigt.

Hur går det med hälsan?

Nu vet våra familjer om vår stora hemlighet och det är så skönt att inte behöva smyga med det mera. Mycket glädje har det blivit de senaste dagarna. Hjärta
  • Linda8110

Hej tjejer!

Kul med en tråd där alla väntar första barnet! Jag är i v.15 (14+2). Hoppas jag får hoppa in här :)

• Linkken
    Linda8110 skrev 2015-08-16 17:45:12 följande:

Hej tjejer!

Kul med en tråd där alla väntar första barnet! Jag är i v.15 (14+2). Hoppas jag får hoppa in här :)

Såklart får du det, välkommen! Har allt gått bra för dig hittills? Har du varit på ultraljud? Glad
  • Linda8110
    Linkken skrev 2015-08-16 18:32:35 följande:
    Såklart får du det, välkommen! Har allt gått bra för dig hittills? Har du varit på ultraljud? Glad
    Tack :)
    Jag hade blödningar i början av graviditeten, runt v.6-7. Men de slutade efter ett par veckor. Var väldigt jobbigt. Mådde otroligt illa i början, men kräktes aldrig. Var obeskrivligt trött och sov halva dagarna. Men i v.10 ungefär så vände det mesta och nu mår jag riktigt bra (peppar peppar). Känner av ligament när jag anstränger mig för mycket samt har haft några ordentligt onda sammandragningar när jag stressat så man känner verkligen vikten av att ta det lugnt i den mån man kan. Ja vi har sett vårt pyre på UL några gånger :) Nästa gång är 14 sept, känns som en evighet dit!
  • pannkakan87
    Linda8110 skrev 2015-08-16 17:45:12 följande:

Hej tjejer!

Välkommen! :) Hoppas allt är bra!
  • Linda8110
    pannkakan87 skrev 2015-08-16 19:07:25 följande:
    Välkommen! :) Hoppas allt är bra!
    Tack :)
  • Katten95

Vecka 8 (7+6) och har inskrivning idag. Dock har jag känt mig sjuk o hängig idag men det kanske beror på allergiattacken man fick igår, (pollen).

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?