• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Linkken
    Maalon skrev 2015-08-10 09:58:56 följande:
    Åh du är ju snart över den magisk gränsen, det måste kännas bra ändå :) 

Jo det är ju så som du säger, den lille är sååå efterlängtad. Min sambo är så rädd att något ska hända han också. Jag ville att vi skulle berätta för våra föräldrar när vi har varit på inskrivning eller kanske innan det tillochmed. Men han vill vänta tills vi gått igenom vecka 12. Men guuuud vad jag behöver min mamma just nu känner jag, haha, är en riktig mamas girl :P
    Jo, det känns ju jättebra! Men ändå är det nu jag är som oroligast, vore så typiskt om något hände nu då det närmar sig en säkrare period.
    Här har vi också valt att vänta med att berätta, men efter ultraljudet på torsdag får nog mina föräldrar veta, nu kan jag inte hålla mig längre! Och om jag fortsätter ha såhär ont i ryggen gissar jag att jag blir sjukskriven ändå, då jag har ett aktivt jobb, så då är det svårt att hålla hemligt. Men visst behöver man sin mamma! Säkert hundra gånger har jag tänkt ringa henne och fråga om något innan jag kommit på att det ju inte går...
  • Maalon
    Linkken skrev 2015-08-10 10:34:06 följande:

Jo, det känns ju jättebra! Men ändå är det nu jag är som oroligast, vore så typiskt om något hände nu då det närmar sig en säkrare period.

Här har vi också valt att vänta med att berätta, men efter ultraljudet på torsdag får nog mina föräldrar veta, nu kan jag inte hålla mig längre! Och om jag fortsätter ha såhär ont i ryggen gissar jag att jag blir sjukskriven ändå, då jag har ett aktivt jobb, så då är det svårt att hålla hemligt. Men visst behöver man sin mamma! Säkert hundra gånger har jag tänkt ringa henne och fråga om något innan jag kommit på att det ju inte går...

Det kommer hå så bra, håller tummarna :) så himla kul med ultraljud, fatta vilken upplevelse :D

Hoppas du blir bättre i ryggen också, kram :)
  • lindakarlsson4380

Fick se vår lilla idag i v.13 (12+5), låg risk för kromosomavvikelser! Vilken känsla att få se en så livlig krabat, slog nästan volter därinne. Vinkar gör den så fint på första bilden oxå! :D
  • Maalon
    lindakarlsson4380 skrev 2015-08-10 13:19:57 följande:

Fick se vår lilla idag i v.13 (12+5), låg risk för kromosomavvikelser! Vilken känsla att få se en så livlig krabat, slog nästan volter därinne. Vinkar gör den så fint på första bilden oxå! :D

Men så underbart, vilken känsla! Grattis :)
  • Linkken
    lindakarlsson4380 skrev 2015-08-10 13:19:57 följande:
    Åååhh, så härligt!!! Vi ska på ultraljud på torsdag (tidigt ul, 10+5) och jag kan knappt vänta. Nu blev jag ännu mer otålig, det ser verkligen fantastiskt ut!! Glad
  • Linkken
    Maalon skrev 2015-08-10 12:01:18 följande:
    Det kommer hå så bra, håller tummarna :) så himla kul med ultraljud, fatta vilken upplevelse :D

Hoppas du blir bättre i ryggen också, kram :)
    Tack så mycket! Jo, det kommer antagligen att bli en helt otrolig upplevelse, att se att det faktiskt finns något litet levande där inne!

Ryggen är lite bättre nu, så jag räknar med det är växtvärk som kommer och går. Hoppas på att kunna jobba imorgon nu också! Kram på dig!
  • safiia

Primperan tycks inte hjälpa :( i morse tog jag tabletten för sent och spydde upp den. Vågade inte ta en till förrän 6 h senare. Nu borde den tabletten nog ha hunnit upptas men kräktes ändå. Suck :'( det var så skönt med en spyfri dag igår tackvare mediciner och dropp. Ska till bm i morgon på blodprov så jag ska höra med henne hur jag nu skall fortsätta.

• Maalon

Jag bor ju i Norge och min familj är kvar henne i Linköping. Nu har jag bokat tidigt ultraljud så att föräldrar och mormor ska få se bebisen. Det ska bli överraskning för mormor var vi är påväg. Ultraljudet blir samma dag som jag går in i vecka 11 :)

• Katten95

Tog precis steget i veckan 8 idag, hoppet stiger att detta ska gå vägen! Känns som om magen är svullen, kisseriet fortsätter samt tröttheten. Illamående hade jag bara i v.7 vilket är skönt! :)

• Irmisans

Är i gravid i v. 10+5 nu och mitt illamående har brytit ut totalt sen förra veckan. Testat att äta piller men jag bara somnar och spyr om vartannat. Jobbade igår natt och spydde 3 gånger på jobbet. Har nu legat och hållit på i snart 7 timmar. När är det dags för dropp? :'(

Oplanerad Mamma
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?