• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • safiia
    Irmisans skrev 2015-08-11 03:13:50 följande:

Är i gravid i v. 10+5 nu och mitt illamående har brytit ut totalt sen förra veckan. Testat att äta piller men jag bara somnar och spyr om vartannat. Jobbade igår natt och spydde 3 gånger på jobbet. Har nu legat och hållit på i snart 7 timmar. När är det dags för dropp? :'(

Jag åkte in efter 2 1/2 dygn då absolut ingenting hade hållits i mig. Ringde tidigare och de så redan då att vi kunde komma in. Var torr i munnen och väldigt svag, orkade inte gå utan åkt rullstol. Ring och hör vad de tycker på akuten/ sjukhuset.
  • Obsession89
    lindakarlsson4380 skrev 2015-08-10 13:19:57 följande:

phpcbsBKL10830.jpg

Fick se vår lilla idag i v.13 (12+5), låg risk för kromosomavvikelser! Vilken känsla att få se en så livlig krabat, slog nästan volter därinne. Vinkar gör den så fint på första bilden oxå! :D

Men vad fint ditt lilla frö är :) gjorde kub idag jag med i vecka 12+5 och fick låg risk! Så himla häftigt att se den lilla sprattla och sparka med benen och så känner man inget alls :)
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-08-12 06:49:32 följande:

Wihoo v.10 idag :) två veckor kvar av jobbig oro

Det har jag undrat! Räknar man från när man går in i v12 eller när v12 är över - alltså v13? När går risken ner egentligen?

Jag är på v9+4 :)
  • Obsession89
    pannkakan87 skrev 2015-08-12 10:37:00 följande:
    Det har jag undrat! Räknar man från när man går in i v12 eller när v12 är över - alltså v13? När går risken ner egentligen?

Jag tror man räknar 12+0 alltså när man går in i vecka 13 :)
  • Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-08-12 10:37:00 följande:

På de flesta ställen står det att missfallsrisken är störst före v. 12, det tolkar jag som att efter 11+6 kan man börja känna sig trygg(are). Åtminstone ville de inte göra ultraljud här innan 12+0 så det borde ju stämma rätt bra.

Ska ändå imorgon, på 10+5 på mitt första ultra, ser sååååå fram emot det!! Glad
  • pannkakan87

Okej det var olika bud! :) Jag ska på inskrivning 11+3 så då kan jag höra vad hon säger. Men jag tror inte att de hade bokat in möte om missfallsrisken fortfarande var hög faktiskt. Så jag gissar att det är runt v12 där som man kan pusta ut. :) Iof så är det inte förrän veckan efter 12+4 som jag ska på ultraljudet. Alltså i vecka 13.. Aja! Jag kommer nog hur som helst känna mig mycket tryggare näst nästa helg då jag går in i v12. :)

• Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-08-12 11:11:23 följande:

Okej det var olika bud! :) Jag ska på inskrivning 11+3 så då kan jag höra vad hon säger. Men jag tror inte att de hade bokat in möte om missfallsrisken fortfarande var hög faktiskt. Så jag gissar att det är runt v12 där som man kan pusta ut. :) Iof så är det inte förrän veckan efter 12+4 som jag ska på ultraljudet. Alltså i vecka 13.. Aja! Jag kommer nog hur som helst känna mig mycket tryggare näst nästa helg då jag går in i v12. :)

Nej, det var nog samma bud. Fr.o.m. 12+0, alltså då man går in i vecka 13 tror vi på här i tråden! Skrattande
  • Mayy

Enligt min gravid-app så är det när man går in i v 13 (12+0) som risken minskar med 65%. Men för varje dag som går känns det ju bättre tycker jag :)

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?