• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • LongingForAChild
    pannkakan87 skrev 2015-08-12 11:11:23 följande:

Okej det var olika bud! :) Jag ska på inskrivning 11+3 så då kan jag höra vad hon säger. Men jag tror inte att de hade bokat in möte om missfallsrisken fortfarande var hög faktiskt. Så jag gissar att det är runt v12 där som man kan pusta ut. :) Iof så är det inte förrän veckan efter 12+4 som jag ska på ultraljudet. Alltså i vecka 13.. Aja! Jag kommer nog hur som helst känna mig mycket tryggare näst nästa helg då jag går in i v12. :)

Jag var på hälsosamtal i vecka 7 och inskrivning i vecka 9-10 så ja sånt gör vissa BM före 12 veckor dock sällan UL. Jag fick VUL samma vecka jag fick veta jag var gravid (v.6) men det var bara för att jag inte blivit gravid trotts fertilitetsbehandlingar och haft problem med tunna slemhinnor så jag hade då rätt att kolla tidigare för att kunna se att slemhinnorna har vuxit som de skulle.
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-12 11:40:05 följande:
    Nej, det var nog samma bud. Fr.o.m. 12+0, alltså då man går in i vecka 13 tror vi på här i tråden! Skrattande
    Alltså jag är såå snurrig - känns som jag borde få dataförbud eller nåt haha. Förlåt jag ser ju nu att ni skrivit samma, haha.
    Känns som jag snurrar till det mesta nu för tiden. Gravidhjärnan är ett faktum!
  • pannkakan87
    LongingForAChild skrev 2015-08-13 09:19:31 följande:
    Jag var på hälsosamtal i vecka 7 och inskrivning i vecka 9-10 så ja sånt gör vissa BM före 12 veckor dock sällan UL. Jag fick VUL samma vecka jag fick veta jag var gravid (v.6) men det var bara för att jag inte blivit gravid trotts fertilitetsbehandlingar och haft problem med tunna slemhinnor så jag hade då rätt att kolla tidigare för att kunna se att slemhinnorna har vuxit som de skulle.
    Skulle ha skrivit att det var hos en privat bm. Om det vore på sjukhuset hade jag fått inskrivning eller hälsosamtal tidigare men just den privata här i stan tar det senare förmodligen pga just att det är säkrare runt vecka 12. :)
    Hur gick ditt vul? Hade hjärtat hunnit börja slå ännu?
  • Linkken

Idag har vi varit på UL och äntligen fått se vår lilla skatt! Bebisen mår bra, sparkade och vinkade, hjärtat slog bra. Jag är så otroligt lycklig och tacksam just nu! Hjärta Läkaren sa att allt utvecklades alldeles normalt, så det finns ingen anledning för oss att oroa oss. Verkligen en alldeles otrolig känsla att få se den lilla för första gången, jag hade kunnat ligga där utan brallor hela dagen och bara stirra på skärmen!

• Natt91

Ni som plussat har eran temp sjunkit eller är den detsamma. Min mens höll på i omgångar i 1,5 dag och tempen har inte sjunkit något alls. Jag plussade ju i lördags och i måndags. Kontaktade mödravårdscentralen och dom bad mig ta nytt test då tydligen 1 av 4 kvinnor har mens som vanligt trots att dom vart gravida. Jag känner mig likadan som innan mens (trött, växtvärk sedan i fredags och en konstig känsla). Vill ju inte hoppas för mycket, men ska ta ett till test i morgon och se vad det visar. Någon som vart med om detsamma?

• Mayy
    elin1987 skrev 2015-08-13 16:26:19 följande:

Har ni fortfarande växtvärk ? Jag tycker mig inte ha känt av nå sen v.7 typ

Nä jag känner inte någon växtvärk, känner dock ligamenten om jag sätter mig upp för fort eller hostar typ.. Men känner inte av livmodern sådär som i början. Är i v 11 nu.
  • elin1987
    Mayy skrev 2015-08-13 15:33:33 följande:
    Nä jag känner inte någon växtvärk, känner dock ligamenten om jag sätter mig upp för fort eller hostar typ.. Men känner inte av livmodern sådär som i början. Är i v 11 nu.
    Skönt att höra att jag inte är ensam att känna så då :) är i v.10
  • Irmisans

Vad mysigt att höra att så många ska få ultraljud snart :) Har mitt om 8-11 veckor :( Lägg gärna upp bilder efteråt, känns så fint :)

Oplanerad Mamma
  • elin1987

Åh fyfan vilken hemsk lukt att komma hem till! Killen har varit och köpt en hel hink med krondill inför kräftfisket i helgen.. Kommer nog bli många vändor till toan känns det som :(

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?