• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • pannkakan87
    Linda8110 skrev 2015-08-22 20:52:07 följande:

Haha hittade bikarbonat hemma så nu har jag kissat i mugg haha! Inget fräs eller bubbel och den kinesiska kalendern sa tjej. Men jag tror ändå på kille hihi

Precis som med mej då :) Vad tror din sambo?
  • pannkakan87
    Irmisans skrev 2015-08-23 02:30:38 följande:

Måste testa något sånt här test! Är dock väldigt säker på att det är en tjej! Min lillebror har gissat på tjej och han har sagt rätt ca. 40-45, vilket är alla gånger han har fått gissa. Kanske är någon slagsmål medial superkraft? ;)

Hur menar du att han gissat 40-45? :P
  • Linda8110
    pannkakan87 skrev 2015-08-23 10:06:18 följande:
    Precis som med mej då :) Vad tror din sambo?
    Min sambo tror på tjej ;)
  • LovisaC1982

Låter spännande med bikarbonattestet, jag lägger till det som en liten milstolpe att se fram emot hehe. Enligt den kinesiska blir det en pojke, mina föräldrar säger alltid han och själv har jag också en känsla av pojk.

Idag har jag en annan milstolpe, går in i vecka 6 och enligt min app börjar hjärtat slå idag .

• Irmisans
    pannkakan87 skrev 2015-08-23 10:07:03 följande:

Hur menar du att han gissat 40-45? :P

Haha nej, menar att han gissat rätt på 40-45 graviditeter och alla hans gissningar har varit rätt ;) kollade kinesiska och enligt den blir det en tjej också :)
    Oplanerad Mamma
  • pannkakan87
    Irmisans skrev 2015-08-23 11:24:41 följande:
    Haha nej, menar att han gissat rätt på 40-45 graviditeter och alla hans gissningar har varit rätt ;) kollade kinesiska och enligt den blir det en tjej också :)
    Oplanerad Mamma
    Oj så coolt!! Han kanske är lite synsk då
  • Linda8110
    Irmisans skrev 2015-08-23 11:24:41 följande:
    Oplanerad Mamma
    Haha jag är mest imponerad av att ni känner 40-45 personer som fått barn haha ;)
  • Irmisans
    Linda8110 skrev 2015-08-23 14:07:04 följande:

Haha jag är mest imponerad av att ni känner 40-45 personer som fått barn haha ;)

Haha nej mina föräldrar har en väldigt stor bekantskapskrets och han har gissat sedan han var i fem års åldern ;)
    Oplanerad Mamma
  • Linkken

En lite fåfäng sak, men undrar om andra känner likadant. Fram tills för några dagar sedan hade jag en hård bula på magen som jag bara tyckte var  fin. Men nu i v. 13 tycker jag magen mest ser degig ut och helt ärligt känner jag mig bara fet och bedrövlig. Har bara gått upp tre kg hittills, men det har ju inte direkt satt sig väl. Någon annan som känner sig lite som en degklump vid denhär tidpunkten? Längtar efter att den "riktiga" bebismagen ska börja växa, så man faktiskt ser att jag är gravid och inte bara ser ut som om jag ätit åtta påsar chips om dagen... Har förstått att livmodern kommer upp ur bäckenet nu i v. 13 och att det är då bebismagen kan börja växa, så får hoppas på det nu!

• pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-23 17:01:57 följande:

En lite fåfäng sak, men undrar om andra känner likadant. Fram tills för några dagar sedan hade jag en hård bula på magen som jag bara tyckte var  fin. Men nu i v. 13 tycker jag magen mest ser degig ut och helt ärligt känner jag mig bara fet och bedrövlig. Har bara gått upp tre kg hittills, men det har ju inte direkt satt sig väl. Någon annan som känner sig lite som en degklump vid denhär tidpunkten? Längtar efter att den "riktiga" bebismagen ska börja växa, så man faktiskt ser att jag är gravid och inte bara ser ut som om jag ätit åtta påsar chips om dagen... Har förstått att livmodern kommer upp ur bäckenet nu i v. 13 och att det är då bebismagen kan börja växa, så får hoppas på det nu!

Min mage har börjat hårdna:) får gömma den! I min app stod det att i vecka 11 fyller livmodern upp bäckenet så i v13 kommer det nog börja synas snart:)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?