• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-08-23 17:09:23 följande:
    Min mage har börjat hårdna:) får gömma den! I min app stod det att i vecka 11 fyller livmodern upp bäckenet så i v13 kommer det nog börja synas snart:)
    Min har ju nog synts, så att jag fått välja kläder med stor omsorg. Men nu känner jag mig mest som typ Barbapappa i kroppsformen. Sexigt värre...
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-23 17:28:14 följande:
    Min har ju nog synts, så att jag fått välja kläder med stor omsorg. Men nu känner jag mig mest som typ Barbapappa i kroppsformen. Sexigt värre...
    Haha. Me 2. Ser ut som jag ätit för mycket, eller typ överdoserat gluten eller nåt. Men om några veckor är där nog en riktig kula :)
  • Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-08-23 17:47:02 följande:
    Haha. Me 2. Ser ut som jag ätit för mycket, eller typ överdoserat gluten eller nåt. Men om några veckor är där nog en riktig kula :)
    Vi får hoppas det så att denhär fluff-perioden snart är över!

Idag är det dags för ultraljud igen!! SkrattandeSolig
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-24 07:58:00 följande:
    Vi får hoppas det så att denhär fluff-perioden snart är över!

Idag är det dags för ultraljud igen!! SkrattandeSolig
    Lycka till!! Berätta hur det gick! Jag har mitt nästa tisdag som sagt, idag är det inskrivning wooohhpppiieee! Drömmer
  • Katten95

Gick in i v 10 idag (9+0) och nästa vecka blir det viaginalt ultraljud, livrädd att dem ska säga att det är tomt därinne haha grav nojja!

Jag har några som tror på tvillingar då det är min generation som ska ha det. När det gäller magen så åker grav byxorna på så fort vi blir bort bjudna på middag eftersom att magen svullnar upp så pass mycket som den gör. Fick även en kommentar av min pojkväns farfar igår som inte vet något en, då han tyckte att jag blivit lite rund om magen. Haha ! :)

• Natalila
    Katten95 skrev 2015-08-24 11:01:27 följande:

Gick in i v 10 idag (9+0) och nästa vecka blir det viaginalt ultraljud, livrädd att dem ska säga att det är tomt därinne haha grav nojja!

Jag har några som tror på tvillingar då det är min generation som ska ha det. När det gäller magen så åker grav byxorna på så fort vi blir bort bjudna på middag eftersom att magen svullnar upp så pass mycket som den gör. Fick även en kommentar av min pojkväns farfar igår som inte vet något en, då han tyckte att jag blivit lite rund om magen. Haha ! :)

Åh mysigt om de blir tvillingar :)
  • Natalila

Då har första halva arbetsdagen gått sen jag fick reda på skrutten i magen!
    Har gått bra, några illamående attacker bara. De är ett plus att jobba med mamma iaf, hon är ju fullt medveten om varför jag säckar ihop på En stol mellanåt :)

• Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-08-24 08:19:29 följande:
    Lycka till!! Berätta hur det gick! Jag har mitt nästa tisdag som sagt, idag är det inskrivning wooohhpppiieee! Drömmer
    Allt bara bra på ultraljudet, bebisen viftade vilt omkring sig och allt utvecklades fortsättningsvis bra. Nackvecket såg också bra ut, men måste förstås vänta på resultatet från blodprovet också. Jag är så glad att allt går så bra, det känns riktigt fint nu! Bf fortfarande 5.3, bebisen utvecklas precis enligt min senaste mens, så inga förändringar där!

Hur gick inskrivningen?
  • elin1987

Åh så spännande nu är vi mitt uppe i en budgivning som vi leder :)
    hoppas verkligen att ingen bjuder över nu. Det hade varit så skönt att få flytta in nu innan den lilla kommer !
    Jag vill verkligen låta mitt barn växa upp i villa som jag själv gjort med en stor tomt att leka på :)

• pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-24 15:01:13 följande:
    Allt bara bra på ultraljudet, bebisen viftade vilt omkring sig och allt utvecklades fortsättningsvis bra. Nackvecket såg också bra ut, men måste förstås vänta på resultatet från blodprovet också. Jag är så glad att allt går så bra, det känns riktigt fint nu! Bf fortfarande 5.3, bebisen utvecklas precis enligt min senaste mens, så inga förändringar där!

Hur gick inskrivningen?

Inskrivningen gick jättebra! Hon kände på livmodern och det kändes tydligt att den växt massor. Hon frågade om vi skulle försöka lyssna på hjärtljuden men att de inte var säkert att de skulle höras så jag sa ja, men självklart ville inte bebisen visa upp sig så vi får helt enkelt vänta en vecka tills vi ska på ultraljudet. :) Det är inte så ofta man kan höra hjärtat så tidigt eftersom det bara är några millimeter stort ju men jag skulle ångrat mig om vi inte försökte. :P
    Annars var alla värden jättebra och hon skulle kolla järnet, om det var dåligt skulle hon ringa men jag hoppas att även det är bra. :)

Gud så härligt för dig att allt gick bra på ultraljudet!! Nu längtar jag ännu mer! Särskilt eftersom vi inte fick höra hjärtat. Ska bli spännande om jag fortfarande har bf 13/3. :) Tydligen så går de efter de datumet de sätter vid ul resten av graviditeten sen. :)

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?