• LjuvaMirakel

Aprilbebis 2016

Nyplussad med BF i början av april - följas åt? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 19:06
    BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april (andra barnet)
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 20:05
    Vår gemensamma grupp - www.familjeliv.se/forum/group/123778

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • Uliise

Så ledsen för er som drabbats av missfall och utomkveds

Hur går det för er andra? Här tuffar illamåendet på, 4 veckor har jag haft det nu. Förhoppningsvis bara 2 veckor kvar om det blir likadant som med 2:an...

Börjar bli lite "tjock" Ingen bebismage alls, mer "ätit för många bullar-mage". Börjar kännas att något händer där nere...

• Sandra_84
    tjollerfia_84 skrev 2015-08-21 17:37:28 följande:

Aj, då. Det låter verkligen jobbigt, är ledsen för er skull!  Det måste väl bara bra att det upptäcktes tidigt, så att det inte han bli några ytterligare komplikationer? Tar man alltid bort äggledaren? det finns inte något sätt att "skrapa" den?

Väldigt bra att set upptäcktes tidigt, så slapp det gå så långt att äggledaren spricker, då kan det bli livshotande tyvärr. Man tar ofta bort hela äggledaren, det för att det inte ska riskeras att fastna på samma ställe igen när man är där och "petar" så det blir ärr och så.

Åkte in till akuten i lördags eftermiddag efter samtal med 1177, mindre blödningar och lite känningar, dock inte alls mycket av nåt men ändå. Blev inlagd i lördags kväll och igår runt 13-tiden blev jag opererad. Skönt att ha det gjort nu iaf.

Nu är det bara att blicka framåt! IVF nästa!
  • Solen87
    Uliise skrev 2015-08-23 22:45:57 följande:

Hur går det för er andra? Här tuffar illamåendet på, 4 veckor har jag haft det nu. Förhoppningsvis bara 2 veckor kvar om det blir likadant som med 2:an...

Börjar bli lite "tjock" Ingen bebismage alls, mer "ätit för många bullar-mage". Börjar kännas att något händer där nere...

Blä för illamående! Vilken vecka är du i?

Här hänger illamåendet i dygnet runt, för sonen släppte det i vecka 16 för mig, jag hoppas de kan gå över snabbare denna gång:)
  • Maalon
    Uliise skrev 2015-08-23 22:45:57 följande:

Jag är ganska skonad från illamående än så länge, går in i vecka 7 imorgon. Men det börjar komma lite smått, men går oftast över när jag får sätta mig ner eller när jag kan gå ut och få frisk luft :) Min trötthet börjar äntligen gå över också, så nu slipper jag känna mig värdelös på jobbet, haha. 

Annars är det en del molvärk och nästan huggande känslor, vilket gör mig livrädd ibland. Två veckor kvar till inskrivning för mig :)
  • imsevims

Hej, smyger mig in :) Helt ny här på Familjeliv (har läst en massa men aldrig registrerat mig), har Bf 15 april med vårt 8e barn, så vi är en lite större familj än normen ;) Hoppas få hänga med er här på resan mot bebis. Går gärna med i er fb-grupp oxå!

• Maalon
    imsevims skrev 2015-08-24 14:30:28 följande:

Hej, smyger mig in :) Helt ny här på Familjeliv (har läst en massa men aldrig registrerat mig), har Bf 15 april med vårt 8e barn, så vi är en lite större familj än normen ;) Hoppas få hänga med er här på resan mot bebis. Går gärna med i er fb-grupp oxå!

Grattis och välkommen!!

Härligt med stor familj, jag har själv 8 syskon, helt underbart! Hur gamla är syskonen?
  • imsevims
    Maalon skrev 2015-08-24 14:38:51 följande:

Grattis och välkommen!!

Härligt med stor familj, jag har själv 8 syskon, helt underbart! Hur gamla är syskonen?

Tack :) Äldsta är 18 och yngsta 15 månader, resten däremellan ;) så en salig blandning av blöjbyten, gymnasieval, tandsprickning och tonårshormoner. Alldeles underbart!
  • camillis86

Hej Tjejer! Även jag går gärna med i er grupp om det är ok! :)
    är i v 6!första barnet och BF 23/4. Ska på inskrivning på mvc 8/9!
     Är varken trött eller illamående (ännu?!) Däremot ont i brösten och känner till och från av värk i nedre delen av magen. Även gasig och uppsvälld :( någon annan som fått problem med svullen mage så här tidigt?
    /camilla

• SarahJ

Kommer med här jag med!

Bf 23/4 och har en dotter som blev två år i fredags. Har försökt sen juni i fjol och haft två ma före detta och ett ma och ett mf före dottern så jag vågar inte hoppas allt för mycket än.

Vul 8/9 och om det ser normalt ut så är det inskrivning dagen efter. Sen ett nytt ultraljud den 21/9. Äter lugesteron, gulkroppshormon, för att se om det hjälper att jag får en fullgången graviditet.

• camillis86

Jag hoppar gärna in i tråden jag också! :) BF 23/4, är i vecka 6! Första barnet! Ska till MVC på ett första besök den 8/9!
    Har varken känt av illamående el någon större trötthet (ännu?!) däremot är magen väldigt svullen och gasig, någon annan som blivit uppblåst redan i v 6?
    /Camilla :)

Svar på tråden Aprilbebis 2016