• LjuvaMirakel

Aprilbebis 2016

Nyplussad med BF i början av april - följas åt? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 19:06
    BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april (andra barnet)
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 20:05
    Vår gemensamma grupp - www.familjeliv.se/forum/group/123778

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • Solstrålen1988
    Jenni87 skrev 2015-08-14 16:52:36 följande:

Jag har skapat en sidan som heter aprilbebisar2016 gå gärna med där :)

Jag hittar inte den gruppen :-/
  • MrsNG

Någon som har testat sea band? Jag tog på mig mina för fem min sen, illamåendet är asjobbigt.

• lisafisa22

Haha ja det har vi! Vad kul! Jag ska till BM i början av september så vi får se vad dom säger då^^

Hur mår du än så länge då? :)

Mamma 80 skrev 2015-08-12 13:29:15 följande:

Grattis! Vi har BF samma dag.

Bokade inskrivning på ett privat mvc/BB idag och bm där fick uträknat till den 20.e ist!

• Mamma 80

Jag mår oförskämt bra, lite illamående och värk men i övrigt inget. Pigg som vanligt och när jag tränar o aktiverar mig glömmer jag bort att jag ör gravid!

lisafisa22 skrev 2015-08-15 22:32:21 följande:

Haha ja det har vi! Vad kul! Jag ska till BM i början av september så vi får se vad dom säger då^^

Hur mår du än så länge då? :)

Mamma till 2 tweenies
  • Elyssa81
    gabriellap skrev 2015-08-17 20:41:38 följande:

Skulle gärna vilja bara med i gruppen på Fb :) hur går man till väga :)?

Skicka ett inbox och beskriv din fb profil + namn så bjuder jag in!
  • Nystjärna

Hejsan :) Är det några kvar är inne eller är alla på fb? Hur går de för er?

Här är allt okej. Dock känns de som illamående ökat och värre på morgonen. Förut var de kväll men som sagt morgonen känns värst nu och ingen paus på dagen heller. Men men. Dock upptäckt att jag inte kan dricka mitt älskade kaffe längre :( Älskar kaffe och köpte därför koffeinfritt kaffe när jag vart gravid. Och de har funkat men igår mådde jag sjukt illa när jag hade druckit kaffe men trodde de bara varför jag inte hade ätit direkt. Men idag på jobbet tog jag lite och klarade inte av de. Blev sjukt illamående,kallsvettig och mådde skit. Trodde jag skulle kräkas. Bara ta en klunk eller tanken på kaffe gjorde att jag höll på att kräkas. Hemskt. Så får vara utan mitt älskade kaffe nu. :( Någon mer som inte lan dricka kaffe eller fått avstå från något man gillat pga illamående?

Ja på torsdag är det iallafall dags för första besöket till min bm,skall bli så kul att träffa henne igen :)

• Bebisfeber84
    Nystjärna skrev 2015-08-18 11:36:52 följande:

Här är allt okej. Dock känns de som illamående ökat och värre på morgonen. Förut var de kväll men som sagt morgonen känns värst nu och ingen paus på dagen heller. Men men. Dock upptäckt att jag inte kan dricka mitt älskade kaffe längre :( Älskar kaffe och köpte därför koffeinfritt kaffe när jag vart gravid. Och de har funkat men igår mådde jag sjukt illa när jag hade druckit kaffe men trodde de bara varför jag inte hade ätit direkt. Men idag på jobbet tog jag lite och klarade inte av de. Blev sjukt illamående,kallsvettig och mådde skit. Trodde jag skulle kräkas. Bara ta en klunk eller tanken på kaffe gjorde att jag höll på att kräkas. Hemskt. Så får vara utan mitt älskade kaffe nu. :( Någon mer som inte lan dricka kaffe eller fått avstå från något man gillat pga illamående?

Ja på torsdag är det iallafall dags för första besöket till min bm,skall bli så kul att träffa henne igen :)

Jag är kvar. Tänkte gå med på Fb först när jag känner att det är säkert, första trimestern över. Jag klarar inte heller av kaffe. Svårt att äta mycket mat osv. Har fått mycket blodtrycksfall, särskilt på morgnarna.
  • backsvala
    Nystjärna skrev 2015-08-18 11:36:52 följande:

Jag är kvar här inne! Gick med i fb-gruppen men gick ur igen då mina fb-vänner fick upp gruppförslag om att gå med i den gruppen eftersom det fanns en "gemensam vän" där.. :P

Förstår hur du känner med illamåendet. Jag mår piss. Mår illa jämt och kräks till och från. Kan inte äta någonting alls.. :( Äter Postafen men det hjälper inte så värst. Har inskrivning nu den 26e så hoppas på att BM har några tips!

Vad kul att få träffa BM! Vilken vecka är du i nu? :D (vet att jag frågat förr, men minnet sviker mig)
Svar på tråden Aprilbebis 2016