• LjuvaMirakel

Aprilbebis 2016

Nyplussad med BF i början av april - följas åt? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 19:06
    BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april (andra barnet)
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 20:05
    Vår gemensamma grupp - www.familjeliv.se/forum/group/123778

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • Nystjärna

Hej allihopa och välkomna alla nya :)

Jag har inte varit här inne på länge då jag verkligen inte mått bra. Mår sjukt illa och det är riktigt kämpigt att ta sig igenom ett arbetspass. Så jag har varit helt slut när jag kommer hem. Haft så dåligt samvete när jag knappt orkar leka med dottern eller göra något här hemma. Men jag hoppas verkligen att de blir bättre. Jag har provat med postafen men mår nästan ännu sämre utav dem och blir helt utmattat av de. Så de fungerar inte. Har bara kräkts en gång som tur är men tycker de är riktigt jobbigt att gå runt och mår så här illa hela tiden. Men jag hoppas att det snart skall gå över,de är ändå bättre än när jag var gravid med dottern. Jag har varit hos bm och gjort inskrivning och hälsosamtalet och tagit alla prover. Skall inte dit förens i mitten på september nu. Men om en vecka imorgon så skall vi göra vårt privata tidiga ultraljud. Längtar så!! Samtidigt som jag är nervös och rädd,men spänd också. Skall bli spännande,roligt och mysigt att få se. :) <3 Hoppas allt är bra med bebis bara och se om min räkning stämmer med veckorna. Hoppas ni andra mår bra och att allt går bra för er. :)

• iidafuttrup

Jag är gravid med mitt första barn! BF 13 April. Överlycklig samtidigt som jag är rädd. Är 18 år gammal och går i skolan och mina föräldrar kommer inte bli glada. Men jag har en underbar stöttande pojkvän!

• Wiesz

Hej!
    Hoppar in här. 
    Malin heter jag, 24 år gammal.
    Första barnet med min man. BF bör vara 14/15 april. 
    Sååååå excited och hoppas allt går bra! Fortfarande hemligt, bara min närmsta vän och hans närmsta vän vet ännu. 

• Wiesz

Har inte läst igenom hela tråden.
    Finns det nån FB-grupp för oss med BF april 2016? I så fall vill jag gärna vara med där!

• snowybaby

Hänger på här. Plussade efter 8 försök den 9/8. Har PCO-s och min m2b har opererats för kryptorkism som barn. Men blev ett litet frö ändå. Är i v 8 (7+1). Såg hjärtat ticka i 6+5. Hoppas nu detta går vägen! Är så lyckliga. BF 15/4 2016. 

Mår illa till och från, fått utskrivet lergigan. Ömma bröst och lite värk i magen. Idag kände jag andfåddhet. Gastric bypassopererad sen 2 år tillbaka. Bokat ett privat ultraljud i v 13. Kommer inte göra KUB.

Planerar samtidigt ett bröllop i juli 2016 (som bestämdes innan jag fick reda på att vi ska ha barn). 19/9 förlovar vi oss i England :)

• blondinvita

Hej alla fina mammor. Hoppar gärna in i denna grupp. Elin heter jag, 24 år och gravid med nr 3 ???? bf 14 april. Har Signe född 1 maj 2013 och Bob född 30 Oktober 2014.

Finns det någon Facebookgrupp till denna tråd? Om inte, ska vi starta en? Kram

• Nystjärna

Alltså detta illamående :( När jag var med dottern kräktes jag konstant nästan och tappade vikt så minns knappt första tiden av den graviditeten för låg bara och kräktes. Så skall inte klaga för mycket nu. Men alltså att gå runt och må illa hela tiden och känna sig som man skall kräkas och hulkar men inte få upp något. Alltså känns så jobbigt. :( Hade hoppas på att slippa sånt här kraftigt illamående denna gången men tydligen inte. Så svårt med jobbet och när man har en liten sen tidigare. Försöker äta med jämna mellan rum men svårt när man mår så illa och vila är inte lätt heller alltid. Jag har prövat med postafen men första gången kräktes jag efter att ha tagit den. Andra gången mådde jag sämre än utan och båda gångerna blev jag helt utslagen. Någon som har något bra tips på vad som annars kan hjälpa? Har fullt upp på jobbet denna veckan så vill/kan inte sjukanmäla mig och vill kunna jobba längre denna gången och inte berätta så tidigt för jobbet som jag var tvungen att göra med dottern. Så lite hjälp och hopp tack :)
    Försöker tänka på mitt ul nästa vecka så jag har något positivt i tankarna :)

• camillis86

Jag fick postafen utskrivet förra veckan, har mått sjukt illa och kräkts i helgen så tror inte de funkar så bra på mig, ska be en av läkarna på jobbet att skriva ut Lergigan ist, sjuukt jobbigt med illamåendet... jag försöker äta regelbundet, visst det hjälper kanske lite men mår fortfarande illa. Även köpt Sea band på apoteket som man sätter runt handlederna som trycker mot nå triggerpunkter. Går med dessa på mig men tveksam på effekten, men vem vet kanske hade varit ännu värre annars!

Känner mig för tillfället lite smånojig, fick en liten blödning i lördags och den har fortfarande inte gett sig, ganska lite och inget färskt blod utan endast brunt... men man blir ju så himla orolig, dock inte haft mer ont i magen än vanligt... Har iaf bokat en tid till i eftermiddag för att kolla så att hjärtat fortfarande slår.... supernervöst... håller alla tummar å tår att det går vägen!

• Nystjärna

Jag har provat med postafen men mår sämre. Ringt MVC och hoppas de ringer upp. Men får man lergigan skall ju de tas med mat också. Vilket känns svårt nu eftersom jag inte kan äta riktigt överhuvudtaget. Så vet inte alls vad jag skall göra. Aldrig testat sånt band. När jag var med dottern så testade jag postafen men de hjälpte inte,testade lergigan och de hjälpte inte heller. Fick andra tabletter tillslut men vet inte om jag får de nu igen.

Svar på tråden Aprilbebis 2016