• LjuvaMirakel

Aprilbebis 2016

Nyplussad med BF i början av april - följas åt? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 19:06
    BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april (andra barnet)
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 20:05
    Vår gemensamma grupp - www.familjeliv.se/forum/group/123778

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • Nystjärna

Hej alla.

Igår vart det en riktigt lång dag. Satt på gynakuten i över 10 timmar. Fick flera påsar med dropp och annat. Men slapp som tur var bli inlagd men vart tydligen lite gränsfall enligt en sköterska. Som först trodde jag skulle bli kvar. Men riktigt skönt att få komma hem till familjen även om det vart mitt i natten. Tyvärr så får jag fortsätta med lergiganen då de tagit bort den andra tabletterna då det tydligen någon ny studie som visat att det finns en liten liten risk för missbildningar på hjärtat hos bebisen. Liten men ändå en risk. Så de vågar inte. Så fått mer lergigan och sjukskriven i 2 veckor och hoppas på det bästa. Läkaren gjorde även ett snabbt ultraljud,dock fick jag inte se något :( Och han var tyst länge så vart nervös. Men sen säger han att det är en frisk och normal graviditet med tydlig hjärnaktivitet på bebisen :D <3 Det var det bästa jag hört på hela dagen,kan jag lova!! Dock fick han det till v 8+5 medan jag ville ha det till 9+1. Men däromkring ändå och han hade inte så bra kvalité och bara snabbt på magen. Men imorgon skall ju vi åka och göra ett privat ultraljud som jag bokat. Så då skall både jag och mannen få se bebisen för första gången och kanske mer exakt uträkning på vilken vecka jag är i. Längtar!! <3

• Bebisfeber84
    Nystjärna skrev 2015-09-06 09:53:27 följande:

Hej alla.

Igår vart det en riktigt lång dag. Satt på gynakuten i över 10 timmar. Fick flera påsar med dropp och annat. Men slapp som tur var bli inlagd men vart tydligen lite gränsfall enligt en sköterska. Som först trodde jag skulle bli kvar. Men riktigt skönt att få komma hem till familjen även om det vart mitt i natten. Tyvärr så får jag fortsätta med lergiganen då de tagit bort den andra tabletterna då det tydligen någon ny studie som visat att det finns en liten liten risk för missbildningar på hjärtat hos bebisen. Liten men ändå en risk. Så de vågar inte. Så fått mer lergigan och sjukskriven i 2 veckor och hoppas på det bästa. Läkaren gjorde även ett snabbt ultraljud,dock fick jag inte se något :( Och han var tyst länge så vart nervös. Men sen säger han att det är en frisk och normal graviditet med tydlig hjärnaktivitet på bebisen :D <3 Det var det bästa jag hört på hela dagen,kan jag lova!! Dock fick han det till v 8+5 medan jag ville ha det till 9+1. Men däromkring ändå och han hade inte så bra kvalité och bara snabbt på magen. Men imorgon skall ju vi åka och göra ett privat ultraljud som jag bokat. Så då skall både jag och mannen få se bebisen för första gången och kanske mer exakt uträkning på vilken vecka jag är i. Längtar!! <3

Hur gick det för dig idag? Kram
  • Nystjärna
    Bebisfeber84 skrev 2015-09-07 20:11:28 följande:
    Hur gick det för dig idag? Kram
    Tack för att du frågar :)

Jodå allting har gått bara bra. Vi fick se vår lilla bebis och hjärtat slog så fint. :) <3 Den rörde sig och även "vinkade" sa barnmorskan. Så det var helt fantastiskt och vi fick en fin bild med. Och barnmorskan mätte flera gånger och fick det till att jag var i vecka 9+3 idag. Vilket stämmer exakt på dagen med min uträkning. Så känns så underbart!! :) <3 På ett sätt känns det så overkligt men samtidigt mycket mer verkligen,att de är verkligen på riktigt. Vi skall ha ett till barn. Känns som de börjar gå in lite mer. Varit lite som i en bubbla innan och inte förstått. Så nu skall jag verkligen försöka njuta och slappna av,då barnmorskan sa att de fanns alla förutsättningar att detta skulle gå bra :)

Någon mer som snart skall göra ultraljud? :)
  • SarahJ
    Nystjärna skrev 2015-09-07 20:18:37 följande:

Tack för att du frågar :)

Jodå allting har gått bara bra. Vi fick se vår lilla bebis och hjärtat slog så fint. :) <3 Den rörde sig och även "vinkade" sa barnmorskan. Så det var helt fantastiskt och vi fick en fin bild med. Och barnmorskan mätte flera gånger och fick det till att jag var i vecka 9+3 idag. Vilket stämmer exakt på dagen med min uträkning. Så känns så underbart!! :) <3 På ett sätt känns det så overkligt men samtidigt mycket mer verkligen,att de är verkligen på riktigt. Vi skall ha ett till barn. Känns som de börjar gå in lite mer. Varit lite som i en bubbla innan och inte förstått. Så nu skall jag verkligen försöka njuta och slappna av,då barnmorskan sa att de fanns alla förutsättningar att detta skulle gå bra :)

Någon mer som snart skall göra ultraljud? :)

Grattis! Vad roligt!

Jag ska göra mitt första imorgon på fm. Är i v 8, 7+2. Är duktigt nervös med tanke på mina två ma:n det sista året.... Äter lugesteron så jag vågar inte lita på mina symptom heller då man kan få graviditetssymptom av dom. Har nog tagit blodprov som visade att hcg hade stigit från 3000 till 27 000 på en vecka. Men oron är kvar.
  • Nystjärna
    SarahJ skrev 2015-09-07 20:31:56 följande:
    Grattis! Vad roligt!

Jag ska göra mitt första imorgon på fm. Är i v 8, 7+2. Är duktigt nervös med tanke på mina två ma:n det sista året.... Äter lugesteron så jag vågar inte lita på mina symptom heller då man kan få graviditetssymptom av dom. Har nog tagit blodprov som visade att hcg hade stigit från 3000 till 27 000 på en vecka. Men oron är kvar.
    Tack snälla :)

Åh så spännande. Du skall se att allt kommer gå bra :) Förstår din oro ändå,jag hade 2 missfall innan vi fick dottern. Så förstår precis din oroa. Men allt kommer vara fint skall du se. Och du kommer säkert få se en liten bebis med ett fint tickande hjärta :) Du får berätta imorgon hur det gick. Lycka till :)
  • Uliise

Usch vilken pärs du går igenom Nystjärna Skönt då att ULet gick bra och ni fick se bebisen!

Ska göra första ULet på fredag, KUB! Ska bli spännande, rätt nervöst men hoppas förstås det går bra.

• Nystjärna

Haft en jobbig dag idag. Bara för att igår var en bra dag där jag kände att jag mådde okej. Tänkt igår att jo men jag kanske kan börja jobba igen om 2 veckor men idag vet i tusan. Fick nog en dålig start på morgonen med för lite mat. Känts som jag skall kräkas hela dagen och bara kunnat ligga ner. När jag hade lämnat dottern på dagis och skulle hem så mådde jag så illa och vart helt galet yr och allt bara snurrade. Vart så obehagligt. Men fått i mig lite mat och en lergigan så känns lite bättre. Men är det någon här inne som vet om man får äta dextrosol när man är gravid? Tänker just på när man blir så yr. För tror de är blodsocker som gör det. Brukar bli yr om jag reser mig snabbt men inte såhär illa och länge. Och mitt blodtryck och järnvärde var bra vid inskrivningen så. Men vet någon här hur det är med dextrosol?

• camillis86

Hej tjejer, måste få rådfråga lite. Jag har mått pyton senaste 2 veckorna och kräkts flera gånger varje dag. Sedan igår mår jag däremot helt prima, alla symtom är som bortblåsta och jag kan åter igen äta middag utan att må illa... Behöver inte heller småäta som jag gjort innan, är det någon av er som känt av något liknande? där allt ändå var normalt?  blir så himla orolig att något är fel då symtomen bara försvann.... har bokat tid för vul imorgon för att stilla mig oro...

• Bebisfeber84
    camillis86 skrev 2015-09-08 13:51:21 följande:

Hej tjejer, måste få rådfråga lite. Jag har mått pyton senaste 2 veckorna och kräkts flera gånger varje dag. Sedan igår mår jag däremot helt prima, alla symtom är som bortblåsta och jag kan åter igen äta middag utan att må illa... Behöver inte heller småäta som jag gjort innan, är det någon av er som känt av något liknande? där allt ändå var normalt?  blir så himla orolig att något är fel då symtomen bara försvann.... har bokat tid för vul imorgon för att stilla mig oro...

Hej,

Vilken vecka är du i?
  • Wiesz

Hej!

Väntar på insläpp till den hemliga gruppen på fb.

Ska göra kub den 6e oktober. Är så nervös. Tidigare när jag varit gravid men fått missfall har jag verkligen känt av alla gravidsymptom man kan komma på. Det enda denna gång är att jag har lite sura uppstötningar och ömma bröst. Känns inte som jag är gravid, både min hjärna och mitt hjärta säger att det är något fel. Blev nekad tidigt ul pga. rosa flytningar och känner att min oro inte kommer försvinna förrän jag ser bebis på kub.

Mannen säger att jag inbillar mig och jag förstår att det nog är så men kan ändå inte släppa känslan av att bebis inte mår bra.

Någon med tips och råd för att försäkra mig? Bm sa bara att det är normalt och att känslan kommer försvinna efter kub..

• Mammis2011och2015

Hej. Jag är med i en marsgrupp på fb men osäker om det är er. Någon som kan bjuda in mig? Filippa bräutigam heter jag. Ensam med mitt namn så någon kanske kan lägga till mig

Svar på tråden Aprilbebis 2016