• LjuvaMirakel

Aprilbebis 2016

Nyplussad med BF i början av april - följas åt? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 19:06
    BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april (andra barnet)
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 20:05
    Vår gemensamma grupp - www.familjeliv.se/forum/group/123778

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • josefinkni

Hoppar gärna in här bf 1 april så blir vecka 8 nu på lördag. Tredje barnet känns spännande och helt galet. Har haft en del illamående till och från dock bättre de senaste dagarna och trött e jag...

• Minus75
    emzerus skrev 2015-08-11 11:04:10 följande:

Usch va hemskt att ni haft så många missfall!! :( Härligt att höra att ni fått en son sen iaf!

Jag bor i Västmanland så är inte nära till Borås men tack ändå :) Hur hjälpte han er? Har du något tips jag kan testa med redan nu?

Har fått tid hos kvinnokliniken 28 aug för att påbörja nån form av utredning... Får se vad det visar. Idag är jag rätt säker på att det är missfall för mina gravsymtom känns borta o jag blöder fortfarande...så ska ta gravtest i slutet av vcekan o se om det minskar i styrka eller kanske tom blir negativt :(

jag väntar även på telefonsamtal från en privat klinik i stan o hoppas att de kanske kan ta emot oss snabbare o att det går fortare med en ev utredning...

Tack för ditt svar!!

Vi var med i hans studie om upprepade MF som gick ut på att man fick väldigt bra omhändertagande (man fick ett tfnnr som man fick messa till när som helst på dygnet och så ringde han upp så fort han fick möjlighet). Till skillnad från Sahlgrenska där vi, trots upprepade MF och genomgången utredning aldrig fick stöd. Fick sitta på gynakuten och lipa för att få ett tidigt VUL som visade på MA. Vi i studien fick även äta tabletter, antingen en låg dos Acetylsalicylsyra (Trombyl) eller placebo, vilket vet jag ej. Bara vetskapen om att LB stöttade oss helhjärtat var underbar!

Ring Lennart och hör om han vet någon som kan hjälpa er på samma sätt i er närhet! ??

Jag har tyvärr inga andra tips eftersom jag aldrig skulle mixtra med läkemedel på egen hand under en graviditet. :/

Kram!!!
  • Minus75

[quote=75624160][quote-nick]emzerus skrev 2015-08-11 11:06:51 följande:[/quote-nick]Hur var dina blödningar? Mina blödningar har varit/är klarröda och ganska så rikliga och i söndags var det en del strimmor/klumpar med mörkrött blod... igår mest klarrött blod o likaså idag fast idag verkar det ha avtagit lite. Har molvärk o värk i ländryggen fortfarande men tycker att brösten ömmar mycket mindre idag... :([/

Jadu, svårt att säga. Jag hade nog alla varianter under förra graviditeten. Denna har jag inte haft några blödningar, men jag är ju bara i 4+6 idag så det är ju bara att hålla tummarna för att det håller i sig.

Jag håller verkligen tummarna för dig och att det går bra för dig! <3

• A85
    Elyssa81 skrev 2015-08-11 17:59:27 följande:

Välkommen hit! Jag hade nog tänkt som du tidigare men efter två missfall vill man nog skydda sig själv så gott det går. Folk gör som de vill men de som tjänst mest på det är typ clearblue och testbolagen.

Jag har också missfall bakom mig men tar ändå inga nya test när jag väl fått positivt.

Försöker njuta och glädjas!
  • A85
    Sockerbullen skrev 2015-08-11 18:00:06 följande:

Hej alla!

Här är en till som väntar aprilbebis. Första barnet så jag är ny på allt detta och ny  på familjeliv också. Hoppas vi kan följas åt :)

Besväras av någon så ofantlig trötthet nu, är det vanligt?

O ja! Sovit middag både igår och idag. Stor skillnad från en dag till nästa.
  • Minus75

Hej alla!

Här är en till som väntar aprilbebis. Första barnet så jag är ny på allt detta och ny  på familjeliv också. Hoppas vi kan följas åt :)

Välkommen och grattis! :)

Det är väldigt vanligt med trötthet, och jag är också jättetrött! Skulle gärna sova middag varje dag om det gick!

För de flesta går det över efter tre månader men för mig höll det i sig hela förra graviditeten (har en tvåårig son sen tidigare), hoppas verkligen att det inte är så denna gång också!
  • MeSaga

Hej alla! Plussade för en vecka sedan och har BF 6/4 med fjärde barnet. Vi är fortfarande i stor chock här hemma, men har precis bestämt oss för att behålla.

Har tre grabbar sen innan på 3, 6 och 8 år.

• sandraellinor

Hej alla!

Grattis! :) också ny med allt detta, är själv i v.7 och trättheten är enorm, och verkar inte ge sig än. Som jag förstått de så kan de sitta fram till v.12 precis som illamående, som också är vanligt
  • Mamma 80

Dagens kontraster, testa + vid 3 tiden för att sedan åka iväg och instruera gruppträningspass. Graviditet/Barn nr 3 och det känns som att man inte hinner fundera så mkt:)

Hur gör man nu igen, boka tid för inskrivning på mvc? Nu direkt? Är ju bara på 4+0 idag. Ska in på södra BB här i Sthlm då våra två andra är födda där och nu har de mvc mottagning oxå.

Ngn Sthlm-bo som kan tipsa om privat vul/ul? Såg att ultragyn vid Odenplan endast tar emot på remiss numer...

Mamma till 2 tweenies
Svar på tråden Aprilbebis 2016