• almasmamma

Ivf falun hösten 2015

Hej! 

Vi ska göra vårt första ivf, och vi valde att göra det i Falun. Nyfiken om det är fler som ligger i startgroparna för ivf i dagarna? Börjar med sprutor nästa vecka och planerar äggplock och återföring runt vecka 34. 
    Vore kul om vi var fler som man kan bolla tankar och funderingar med

• Svar på tråden Ivf falun hösten 2015
  • ninajessica

Det gick finfint för oss idag - två fina hjärtslag! Känns ganska stort att vi väntar tvillingar trots att vi naturligtvis visste att det var en möjlighet. En omställning att gå från tre i familjen till fem! Vi är oerhört lyckliga och känner oss lyckligt lottade.

Nu åker vi till London på långhelg för ett miljöombyte. Ringer MVC imorgon och ser när nästa UL är. Hoppas det inte dröjer till v 17 som läkaren sa utan att jag kan få ett tidigare.

Ta hand om er alla och välkomna ni som är nya i tråden!

• Sookie85

Vad kul med två :) vilken vecka är du i? Mår du bra?

Själv ligger jag svullen i soffan och mår illa...

Ha de härligt i London

• väntar2015

Välkomna alla nya och lycka till där ni är i resan :)

Ninajessica - vad spännande med två! Och ha det så härligt i London nu :)

• Sookie85

Hej tjejer!

Hur mår ni?

Var på hälsosamtal på mvc igår och inskrivning om 2 veckor.

I förrgår kväll/natt hade jag jätteont i magen.

Idag har jag inte känns nånting, inga symtom alls, livrädd för MA igen!!

Känner ni molvärk och har ömma bröst hela tiden eller kommer det och går?

• väntar2015

Hej!

Bra! Är nog tröttheten i kroppen som är värst.. orkar dock vara uppe längre på kvällarna.

Min molvärk försvann för några veckor sen... ömma bröst, mest morgon och kväll och illamående ibland på morgonen.

Skönt att ha varit på första mötet! Ringde dit idag och fick tid den 19e nov för inskrivning. Eftersom jag då skulle vara "rätt långt gånget" så valde hon att slå ihop dem två första besöken.

Fick du träffa nån bra på mvc?

Usch vad läskigt att ha så ont i magen :( visst var det nu i veckan du skulle in på nytt vul sookie? Eller var det nästa vecka?

Kram!

• Sookie85

Fick en jättebra barnmorska på mvc.

Ska till Falun om en vecka, så får lugna mig tills dess.

Man blir ju så orolig när symptomen avtar, fast min kompis sa att de gjorde så för henne med, sen kom de tillbaka.

Fick veta att man får göra ett extra UL i v 32 om man gjort ivf.

Kram!

• väntar2015

Aa det var nästa vecka du ska dit. Måste kännas jätteskönt att ha ett till inplanerat så snart.

Jaha, sa barnmorskan på mvc det? Få se vad min säger då. Alla ultraljud mottages tacksamt! :)

• Sookie85

Jepp, hon sa det på mvc. För ivf-barn kan vara lite mindre och därför gör man gärna ett extra UL.

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015